کد خبر: 873912
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
وزير صنعت خبرداد
وزير صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر لزوم پاسخگويي سريع به درخواست رئيس‌جمهور مبني بر رسيدگي به كالاهاي با بيش از ۲۰ درصد افزايش قيمت، گفت: بايد به تنظيم بازار محصول برنج توجه جدي كنيم. 
به گزارش وزارت صنعت، محمد شريعتمداري در جلسه ستاد تنظيم بازار با مطلوب ارزيابي كردن وضعيت اقلام و كالاهاي اساسي كشور، افزود: مداخله در بازار با پيش‌بيني افزايش تقاضاي يك محصول در فصل خاص مصرف آن، ضرورت دارد.  وي اصلاح روش‌هاي توزيع كالا و نظارت بر بازار را از جمله موارد مورد تأكيد در سياست‌هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي دانست و تصريح كرد: رئيس‌جمهور دستور رسيدگي را درباره كالاهايي كه بيش از ۲۰ درصد افزايش قيمت داشتند، صادر كرد و از بانك مركزي انتظار دارم در بررسي علت افزايش قيمت اقلام ضروري كه دولت مسئوليت تنظيم بازار آنها را بر عهده دارد، همكاري‌هاي لازم را انجام دهد.  وزير صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان را تنها سازمان تخصصي كنترل و بررسي قيمت معرفي كرد و گفت: در مجمع عمومي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعمال روش‌هاي نظارتي اين سازمان بر خدمات وزارت جهاد كشاورزي همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت تصويب شد. 
شريعتمداري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به واردات برنج در شش ماهه ۹۶، خاطرنشان كرد: بايد از واردات بي‌رويه اين محصول به خصوص در فصل عرضه آن جلوگيري شود.  وي افزود: بايد به تنظيم بازار برنج توجه جدي كنيم چراكه مصرف‌كننده داخلي به سمت برنج‌هاي وارداتي نمي‌رود.  وي بررسي ترانزيت برنج كشورهاي پاكستان و هند را در تعيين ميزان قاچاق اين محصول در كشور تأثيرگذار دانست و افزود: دبيرخانه ستاد تنظيم بازار اين موضوع را بايد در دستور كار قرار دهد.  وزير صنعت، معدن و تجارت با تأكيد بر اين موضوع كه افزايش قيمت محصولات نبايد به گونه‌اي شود كه مصرف‌كننده‌ و توليدكننده‌ همزمان زيان ببينند، ادامه داد: اين موضوع بايد از جانب دستگاه‌هاي ذيربط پيش‌بيني شود. همچنين ستاد تنظيم بازار پاسخ درخواست رئيس‌جمهور درخصوص رسيدگي به كالاهاي داراي افزايش قيمت را با تفكيك نوع و علت افزايش قيمت ارائه دهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار