کد خبر: 873821
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
شهرستان چار اویماق استان اذربايجان شرقي امسال به علت کم آبی و سرما وضعیت کشت خیلی بدی داشت و خیلی از روستاییان آنچه را کاشته بوده اند نتوانستند درو کنند . فقر در این روستا و خیلی از روستاهای توابع این شهرستان بیداد می کند.شهرام اسدپور اهل آذربایجان شرقی از شهرستان چار اویماق به خاطر فقری که درآن منطقه وجود دارد به صورت خودجوش و با تبعیت از فرمایشات امام خامنه ای به صورت آتش به اختیار اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی از سراسر کشور و حتی از خارج از کشور کرده و با کمک همسر و دوستانش لبخند را به لبان خیلی از خانواده های نیازمند آورده است . گفتگوي ما با اين فرد خير پيش روي شماست .

 نويسنده: ولي ابراهيمي

در مورد انگیزه اصلی تان از انجام این کار برايمان بگوييد.

ببینید این سوال را خیلی ها نیز از من پرسیده اند و یا اتهاماتی را به من وارد کرده اند که مثلا به من می گویند که ریاکار هستی و یا میخواهی مشهور و معروف شوی، حتی گفتند میخواهی در انتخابات شرکت کنی اما ما فقط برای رضای خدا و رفع مشکلات هم شهری هایم این کارها را انجام می دهیم تا لبخند را به لب های این خانواده ها بیاوریم و شعار ما این هست *لبخندهایی که یک دنیا می ارزه *

ما به نیت و استمداد از حضرت فاطمه زهرا (س) این کار را شروع کردیم و الگوی ما حضرت علی (ع) هست تا در حد توان نگذاریم هیچ یتیم و نیازمندی سر گرسنه به بالین بگذارد . هدف ما فقط و فقط کمک به دانش آموزان و تعمیر و تجهیز مدارس و کمک به بیماران و خانواده های نیازمند هست.

چگونه افراد نیازمند را شناسایی می کنید؟

در رابطه با مدارس و دانش آموزان از اداره آموزش و پرورش اطلاعات میگیرم که مثلا کدام مدرسه نیاز به تعمیر دارد و نیاز به لوله کشی دارد اما در رابطه با شناسایی خانواده های نیازمند اکثرا با همکاری شوراها و معتمدین روستا تحقیق و شناسایی می کنیم و بعد کمک رسانی را انجام میدهیم.

آیا مدارسی که شما کمک می کنید از طرف آموزش و پرورش حمایت نمی شود؟

این مدارس زیر نظر آموزش و پرورش است و این اداره نهایت تلاش خود را در جهت رفع کمبودها انجام می دهد منتهی بودجه جاری مدارس بسیار ناچیز هست حتی مدارسی داریم که نمی توانند پول برق و گازشان را پرداخت کنند و اکثر تعمیرات و یا ساخت مدارس از طرف خیرین انجام می شود و مشکلات مربوط به امور جاری مدارس هم با کمک های اولیا دانش آموزان رفع می شود.

چه کسانی و از کجا به شما کمک می کنند؟

ازهمه جا از تهران و اصفهان و مازندران و بوشهر از تک تک شهرهای ایران به ما کمک ارسال می شود حتی از خارج از کشور از مالزی و کویت و بلژیک و هلند و کانادا، البته باید تصریح کنم این کمک ها از طرف هموطنانی که در خارج کشور سکونت دارند ارسال می شود و در پیام هایی که به من می دهند از خانواده هایی که به آنها کمک می شود درخواست می کنند سر نماز آنها و عزیزان آنها را که در غربت هستند دعا کنند .

الان چند خانواده را تحت پوشش دارید ؟

دهها خانواده را تحت پوشش داریم و افرادی را هم به صورت انفرادی تحت کمک می کنیم و کمک هایی از قبیل تهیه جهیزیه و تهیه فرش ،یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، لباس و کیف و کفش و لوازم التحریر و مواد غذایی شامل :برنج و روغن و قند و رب و شامپو و صابون و ماکارونی و سویا و تن ماهی و......را بین خانواده ها توزیع می کنیم.

آیا همه کمک ها را مستقیم انجام می دهید یا به صورت غیر مستقیم هم کمک می کنید؟

ما گاهی به صورت مستقیم کمک می کنیم ونشان دادن کمک ها و عملکردمام به مردم عزیز عکسها و مستنداتی را منتشر می کنیم و گاهی کمک ها رو به صورت غیر مستقیم مثل جهیزیه و موادغذایی را به صورت غیرمستقیم می دهیم معتمدین ما توزیع کنند و به دست فرد مستحق شناسایی شده برسانند.

چگونه اطلاع رسانی می کنید و کمک ها را چگونه از مردم جمع آوری و چگونه توزیع می کنید ؟

من از طریق اینستاگرام تصاویر و عکسهایی رو منتشر میکنم و مردم کمک های خود را یا حضوری یا از طریق پست و یا از طریق واریز پول یا از طریق رابط های ما در تهران، کمک ها را جمع آوری می کنند و به ما ارسال می کنند . . توزیع کمک ها را شخصا انجام میدهم یک ماشین پراید دارم و البته گاهی با کمک دوستانم کمک ها را در روستاها بین خانواده‌های نیازمند توزیع می کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار