کد خبر: 873803
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
رئیس سازمان حج و زیارت از بسته شدن پرونده حج امسال خبر داد و گفت: آخرین پرواز حجاج از مدینه منوره در سحرگاه سه شنبه چهارم مهرماه وارد فرودگاه امام خمینی شد.
مهر: حمید محمدی با اتمام پروازها عملا پرونده اجرایی حج ۱۳۹۶ با افتخار و سلامتی بسته شد. حجی که خوشبختانه بر اساس نظرات اکثریت حجاج و همچنین کارگزارانی که سالها توفیق تشرف داشته اند، با عنایات پروردگار عزتمندانه و با شکوه برگزار شد. از اینکه حج امسال با رضایت حجاج عزیزمان و با حفظ عزت، کرامت و حرمت حجاج خاتمه یافت، خدا را شاکریم.

محمدی در ادامه با اشاره به طول سفر حجاج گفت: موسم حج امسال از ۸ مرداد آغاز و تا ۴ مهر ماه به مدت ۵۸ روز ادامه داشت. طول سفر هر یک از حجاج حداقل ۳۰ روز و حداکثر ۳۸ روز شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پروازهای حجاج هم توضیح داد: در مجموع، ۳۲۹ پرواز، حجاج را از ۸ مرداد تا ۳ شهریور به جده و مدینه منتقل کردند و ۳۱۰ پرواز آنها را از ۱۴ شهریور تا ۴ مهر به ۲۰ فرودگاه کشور برگرداند. تقریبا ۷۹ درصد پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۲۱ درصد توسط هواپیمایی عربستان انجام شد.

محمدی همچنین با تاکید بر لزوم بازبینی و آسیب شناسی امور اجرایی حج گفت: همه کارگروهها در حوزه های مختلف خدمات حج پس از ایام تشریق مکلف شدند آسیب ها و مشکلات را دقیقا احصا کنند تا با کارشناسی های لازم تدابیر مناسبی برای حج سال بعد اتخاذ شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری اولین نشست آسیب شناسی حج ۹۶ خبر داد و گفت: با خاتمه حج، نخستین نشست مدیران و کارشناسان برای آسیب شناسی حج ۹۶ دوازدهم مهر ماه برگزار می شود و تمامی ابعاد حج مورد بازبینی دقیق قرار می گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار