کد خبر: 873794
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
تولیت آستان قدس رضوی :
توسعه‌یافتگی باید در پرتو عدالت اجتماعی پیگیری شود وسیاست های خارجی باید برای تولیدات داخلی در منطقه و جهان بازار مهیا کند واین عین اقتصاد مقاومتی است .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان؛ تولیت آستان قدس رضوی شامگاه دوشنبه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع اساتید  بسیجی با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان (ع) بیان داشت : علاقه‌مند شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید بسیجی هستم و از آن‌ها استقبال می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی بابیان اینکه حتی نام امام رضا (ع) در کارها در همه بخش‌ها گشایش ایجاد می‌کند، گفت: در هرجایی افراد یا خانواده‌هایی به بنده مراجعه می‌کنند، مهم‌ترین خواسته خود را مشکل بیکاری را عنوان می‌کنند.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های زیادی است، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها از جمله نیروهای فرهیخته، اساتید دانشگاه، جوانان برومند و نیروی انسانی متراکم می توان مشکلاتی از جمله فقر، بیکاری، تبعیض یا فساد اداری که همه را رنج می‌دهد برطرف کرد.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان فرمودند حتماً باید بر توانمندی خودمان تکیه کنیم و بدانیم بیگانگان گرهی از مشکلات ما بازنخواهند کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه شاهد هستیم برخی از بخش‌های کشور دچار کمبود نزولات آسمانی و مشکل آب‌شده است، اظهار کرد: معتقدم با علم، دانش و فناوری و کار این تهدید را تبدیل به یک فرصت کرد.

وی بابیان اینکه باید به ظرفیت‌های منطقه‌ای در نقاط مختلف کشور توجه کرد، گفت: اقتصادهای دریایی و فضای مجازی در جهان وجود دارند؛ برخی از کشورها 50 درصد درآمد ناخالص ملی خودشان را از دریا کسب می‌کنند شاید به‌اندازه کشور ما که حدود سه هزار کیلومتر حاشیه دریایی داریم، ظرفیت این‌چنین نداشته باشند.

حجت‌الاسلام رییسی بابیان اینکه فضای مجازی بسیاری از توسعه‌یافتگی‌ها را به دنبال خود داشته باشد، اظهار کرد: در برخی از کشورها با برنامه‌نویسی در حوزه فضای مجازی بیش از درآمد نفتی، در حال کسب درآمد هستند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: مسئله عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که ظرفیت‌های کشور عادلانه در اختیار آحاد جامعه و افراد توانمند قرار بگیرد، رهبر معظم انقلاب سال‌ها تأکید کرده اند که توسعه‌یافتگی ما باید در پرتو عدالت اجتماعی باشد؛ توسعه‌یافتگی غربی اصلاً مدنظر انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه باید دانشجویان را اهل مطالعه، تحقیق، پژوهش، کار و عمل تربیت کنید، اظهار کرد: با قراردادن امکانات در اختیار چنین شخصی می تواند کارآفرینی کند و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کند.

حجت‌الاسلام رییسی گفت: دانشگاه و علم، اقتصاد و بازار، سیاست و روابط بین الملل در کنار هم می تواند چرخ های اقتصادی کشور را با یک توازن و تعادلی به پیش ببرد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه رساله ها و تزهای دانشگاهی را فقط در کتابخانه های دانشگاه نگهداری نکنید، اظهار کرد: اینها را به میدان بازار، اقتصاد، صنعت و تولید وارد کنیدو از آنها در این زمینه ها استفاده کنید.

وی بابیان اینکه سیاست خارجی باید بگونه ای باشد که برای تولیدات کشور در منطقه و جهان بازار مهیا بکند، گفت: از سوی دیگر هم تکنیک، علم و دانش را وارد کشور بکند.

حجت‌الاسلام رییسی با اظهار اینکه معتقدم حتما ارتباطات دو سویه با مراکز علمی جهان بسیار مفید است، تصریح کرد: فراموش نکنیم ماخودمان غنای فرهنگی، علمی و ملی داریم؛ از داشته هایمان نباید غافل شویم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به گلایه های زیادی که رهبر معظم انقلاب در حوزه علوم انسانی دارند، گفت: در کنار اینکه باید ببینیم دیگران چه می گویند اما بدانیم در علوم انسانی ما سخنی برتر و حرف نو داریم.

وی تأکید کرد: امروز اجتهاد تمدن ساز ما می تواند آن مدنیت گمشده عالمیان را به آنها نشان دهد.

حجت‌الاسلام رییسی بابیان اینکه معتقدم دانشگاه ها می توانند برای رفع دغدغه ها و تنگناهای مردم کار بکند، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیش نویسی ضمیمه حکم اعضای مجمع تشخیص نظام هست چند اولویت را برای مجمع که باید نسبت به آن کار کنند بیان فرموده اند، نخبگان، فضای مجازی، دریا و دریامحوری، آب را به عنوان محور و اولویت ذکر کرده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با تصریح اینکه می توان با نظرت، دیگاهها و اندیشه بلند اساتید خودمان می توان مشکل آب را برطرف کرد، اظهار کرد: به حمدالله جمهوری اسلامی جایگاه قابل قبول در علم دارد و می تواند به قله ها برسد.

وی گفت: با توجه به علم، اقتدار اقتصادی، اقتصاد دانش بنیان، استقلال سیاسی و اقتصادی را برای کشور تضمین کرد.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به فعالیت های کارخانه های دارو سازی، گفت: داروهایی که در بین مردم نایاب است و مستضعفان و محرومان باید داروهای سرطانی را با قیمت های خیلی گزاف خریداری بکنند، باید کشور را در تولید اینگونه داروها با حمایت هایی که انجام می دهیم توانمند سازیم.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه سودآوری اقتصادی و گره گشایی از کار مردم را باید در کنار هم دید نه جدای از هم اظهار کرد:‌ عمیقا باور دارم دیدگاه های شما مبتنی بر دانش و کار توام با پژوهش و تحقیق است.

وی خطاب به اساتید دانشگاهی و فرهیختگان جامعه، گفت: اصلا در بیان نظراتی که مبتنی بر دانش است محافظه کاری نکنید.

حجت‌الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: شیوه بزرگان و علمای دین اینگونه بوده که در بیان دیدگاه های مستدل کوتاه نمی آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه نسخه فلان کشور برای داخل ایران اسلامی پاسخگو نیست، گفت: نسخه های شفابخش برای جامعه باید بومی و متناسب با اقلیم، جمعیت و ظرفیت داخل باشد.

وی تصریح کرد: فرهیختگان و بزرگان دانشگاه و صاحبنظران در تذکر آن چه صحیح است غفلت نکنند.

حجت‌الاسلام رییسی گفت: خواهش دارم شما نسبت به کژی ها و نقاط ضعف هشدار دهید؛ اصلا روشنفکر رصدگر مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه است؛ نقاط ضعف را برای رضای خدا و برای اصلاح امور اجتماعی بیان کنید.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به فرمایش از رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان می فرمایند مبتنی بر همین توانمندی های داخلی که نفی ارتباطات بیرونی را نمی کنیم بدست دست توانای شما و جوانان این مرز و بوم گره های را بگشایید.

وی بابیان اینکه معتقد به توانمندسازی هستم، اظهار کرد: شاید اقتصاد روستایی اجازه کار خاصی را به او ندهد ولی با توانمندسازی آن می توان او را مشغول کرد.

حجت‌الاسلام رییسی با اشاره به جایگاه صنایع دستی اصفهان در عرصه های داخل و بین الملل، گفت: شاید با یک سرمایه گذاری کوچک بتوان اشتغال بیشتر و بهتری در این زمینه فراهم کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اهمیت تربیت مدیران جهادی که معتقد و دارای روحیه ما می توانیم هستند، تأکید کرد: با «ما میتوانیم» می توان در جامعه گره گشایی کرد؛ بچه های داخل درهوا و فضا به چه جایگاه بالایی رسیده اند؛ همین شهدای شهر شهیدان ثابت کردند می توان سدهای بزرگی را از جلوی پای ملت برداشت.

وی با اظهار اینکه معتقدم با پاساژ سازی در مشهد مخالف نیستم ولی معتقدم پاساژ سازی گره ای از مشکلات مرد باز نمی‌کند، گفت: نیاز امروز مشهد تولید و گره گشایی از مشکلات مردم است؛ باید برای رفع مشکلات مردم گام برداشت.

حجت‌الاسلام رییسی بابیان اینکه باید دید چرا می گوییم نظام، دفاع و دانشگاه ما مقدس است، اظهار کرد: هر قدسیت باید در پناه قدوس باشد؛ اگر آستان دارای قدسیت است چون در پناه آقا علی بن موسی الرضا است.

وی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید حججی حجت را برای همه ماترسیم نمود.

حجت‌الاسلام رییسی با تأکید بر داشتن تلاش برای رسیدن به موفقیت، اظهار کرد: برون رفت کشور از مشکلات را در پرتو حاکم شدن گفتمان امام و رهبری می دانیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر