کد خبر: 873764
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: بر اساس گزارش تصادفات، بیش از 85 درصد واژگونی و تصادف خودروها در محورهای مواصلاتی استان در شهریور 96 مربوط به سواری پراید بود.
سید عبدالمجید نژادصفوی با یادآوری اینکه در نوروز سال 95 در کشور تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در خودرو پراید زیر 50 درصد بود، خاطرنشان کرد: در استان سمنان آمار تصادفات منجر به فوت مربوط به سواری پراید در نوروز 96 بیش از 70 درصد گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه حوادث جاده ای استان سمنان بیش از 9 درصد در چهار ماه سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با تمهیدات انجام شده کاهش یافت، افزود: بهبود کیفیت محورهای استان سمنان از جمله نصب علایم راهنمایی و رانندگی، گارد ریل ها 10 درصد در کاهش تصادفات موثر است.
نژادصفوی خاطرنشان کرد: توجه به کیفیت خودروهای تولیدی، افزایش آگاهی رانندگان برای افزایش توجه به قوانینی مانند توجه به جلو، رعایت سرعت مجاز، درنظر گرفتن زمان استراحت برای رفع خستگی و خواب آلودگی و برنامه ریزی برای تنوع بخشی به جاده ها با توجه به یکنواختی محورهای مواصلاتی استان سمنان، نقش مهمی در کاهش تصادفات، تعداد جان‌باختگان و مجروحان دارد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به این که بر اساس اعلام کمیسیون راه علت 95 درصد واژگونی خودروها در محورهای استان سمنان خستگی و خواب آلودگی است، بیان کرد: تا کنون آماری از تعداد جان‌باختگان محورهای مواصلاتی استان سمنان در شهریور 96 جمع آوری نشده است.
وی اضافه کرد : برای جلوگیری از واژگونی خودروها و افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی در بیش از 750 کیلومتر از راه های استان سمنان عملیات شیب شیروانی، ساخت 40 استراحتگاه جاده ای اجرا شده و ساخت 20 استراحتگاه در دست اجرا است.
مدیر کل راه و ترابری استان سمنان، رشد فرهنگ رانندگی مردم را در شرایط کنونی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، رسانه ها، مهد کودک ها باید بیش از پیش در فرهنگ سازی و هشدار به مردم نسبت به خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند.
660 860 کیلومتر از بزرگراه کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است، استان سمنان با بیش از 97 هزار کیلومتر مربع، بیش از هشت هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر