کد خبر: 873758
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک خبر داد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: اخطار ایمنی برای پنج مجتمع تجاری اراک صادر شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: اخطار ایمنی برای پنج مجتمع تجاری اراک صادر شده است.

مسعود آقازیارتی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی اراک سه ماه قبل از وقوع حادثه پلاسکو در تهران اقدام به بررسی تخصصی ساختمان‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری کرده استان کرده بود و پس از این ارزیابی کمبودها و نواقص موجود به صورت مکتوب به مالکان اعلام شد.

وی تذکرات و بازرسی‌های ایمنی جهت تامین امنیت شهروندان را یکی از وظایف اصلی آتش‌نشانی عنوان کرد و افزود: در این ارزیابی‌ها تاکنون دو اخطار مبنی بر رفع نواقص صادر شده است و اخطار سوم نیز به زودی صادر می‌شود و در صورت بی‌توجهی و عدم رفع نواقص انسداد و پلمب این مراکز تجاری انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان داشت:هرقدر میزان ارتقا و تامین تجهیزات در مجموعه آتش‌نشانی‌ها صورت گیرد، باز هم با کمبود مواجه هستیم، حتی آتش‌نشانی پایتخت کشور که امکانات به ‌روزی در اختیار دارد در چنین حادثه‌ای با کمبود مواجه بود و اراک نیز این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات ویژه آتش‌نشانی، اروپایی و گرانقیمت است، افزود: با توجه به وجود برج‌های بلندی همچون برج سفید، کوروش، داریوش و ... در اراک در صورت وقوع حریق نیاز به خودرونردبان 68 متری هست در صورتی که در حال حاضر خودروی موجود در اراک 32 متر ارتفاع دارد که قطعا جوابگو نیست.

آقازیارتی با بیان اینکه رقم مورد نیاز برای تامین این خودرو 7.5 میلیارد تومان است، تصریح کرد: شهرداری‌ها به تنهایی قادر به تامین همه تجهیزات و نیازهای آتش‌نشانی نیستند و در این راستا نیازمند حمایت دولت هستند، به همین واسطه از طریق نمایندگان مجلس مکاتباتی در راستای تامین خودرونردبان صورت گرفته است. البته به دلیل شرایط تحریم در سال‌های اخیر واردات این خودرو محقق نشد و امید است به زودی موفق به تامین و واردات این خودرو شویم.

وی تاکید کرد: تجهیزات حفاظت فردی لازمه کار آتش‌نشانان است و برهمین اساس لباس عملیات لازم است که تامین این تجهیزات برای هر فرد 25 میلیون تومان هزینه نیاز دارد که تامین آن به تنهایی از عهده آتش‌نشانی و شهرداری خارج است و لازم است برخی ‌حمایت‌ها از جمله حمایت خیرین را در اختیار داشته باشیم و بر همین اساس با مکاتباتی با اداره کل اوقاف خواستار هدایت برخی از خیرین جهت کمک به آتش‌نشانی شده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار