کد خبر: 873754
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ‌‌احیای‌ "امر به معروف و نهی از منکر" عزم جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ‌‌احیای‌ "امر به معروف و نهی از منکر" عزم جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد.

سردارمحسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش با اشاره به قانون امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: با تهیه و تنظیم قانون امر به معروف و نهی از منکر، مشکلات سابق برای آمرین به معروف کاهش پیدا کرده و حمایت‌های قانونی بیشتری از آنها می‌شود.

وی افزود: قانون در اجرای امربه معروف و نهی از منکر امری مهم است. مشکلات جامعه، عزم جدی‌تر مسئولان برای احیای فریضهامر به معروف و نهی از منکر را می‌طلبد، امر به معروف و نهی از منکر تنها خلاصه به یک یا دو مورد نیست و عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را در برمی‌گیرد.

سردار کریمی اضافه کرد: آگاهی از معروفات و منکرات و شرایط و روش‌های آن نیازمند آموزش است تا یک فرد آمر به معروف در عمل بداند که چگونه کار خود را انجام دهد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بر ضرورت توجه ویژه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گفت: باید بی‌تفاوتی‌ها نسبت به این فریضه مهم، کم شود و بحث تذکر لسانی جدی‌تر در جامعه اجرا شود. در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید همفکری بیشتری شود تا مردم نیز در این خصوص احساس مسئولیت کنند، امر به معروف تنها با انجام اقدامات سلبی پیشرفت نمی‌کند.

وی عنوان کرد:قیام امام حسین (ع) نشانگر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است که در نهایت از ارزشمندترین دارایی خود گذشتند تا حق را احیا و سرمایه‌های اسلام را زنده کنند،اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراموش شود، نام و یاد خدا فراموش و تضاد طبقاتی در جامعه حاکم می‌شود.

سردار کریمی با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای، بیان کرد: روی این مسئله باید بیشتر کار شود چرا که کانال‌ها و شبکه‌های متعددی در فضای مجازی قصد تخریب و تضعیف اعتقادات را انجام می‌دهند و اگر عزم ملی نباشد از عهده آسیب‌های اجتماعی برنمی‌آییم این درحالی است کهنجات جامعه از تهاجم فرهنگی عزم جدی‌تری می‌طلبد.

وی افزود:ما امروز در شرایطی قرار داریم که فناوری‌های نو، همه جا را فرا گرفته است که می‌توان به ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و رسانه های دیگر اشاره کرد و مدیریت این شبکه‌ها خارج از کنترل است پس باید تلاش کرد با بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای بستر را برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی فراهم آوریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزیبا اشاره به تأثیر فضای مجازی در زندگی افراد جامعه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم موضوع سواد رسانهای در افراد جامعه تقویت شود و مردم نسبت به آسیب‌های فضای مجازی مطلع شوند چراکهدر سواد رسانه‌ای یاد می‌گیریم کمترین آسیب را از فضای مجازی و بیشترین منفعت را از این فضا بگیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر