کد خبر: 873736
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
بازی‌های داخل سالن آسیا-ترکمنستان
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های داخل سالن آسیا با ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز قهرمان مسابقات شد.
این رقابت‌ها که در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شد در روز پایانی دو نماینده کشورمان در سنگین وزن روی تشک رفتند که یدالله محبی نماینده سنگین وزن ایران در دیدار رده‌بندی برابر شابانبای از قزاقستان نفر پنجم المپیک لندن قرار گرفت و در حالی که ۶ بر صفر عقب بود در نهایت توانست با نتیجه ۱۰ بر ۶ به برتری برسد  و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد. محبی پیش از این  ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد. در مرحله بعد به مصاف کشتس گیر عراقی رفت و ۱۱ بر صفر پیروز شد.در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مودزمانشویلی کشتی گیر گرجستانی الاصل ازبسکتان که مدال نقره المپیک و برنز جهان را در کارنامه داشت رفت و دو بر یک شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند اما با توجه به  فینالیست شدن این کشتی گیر راهی شانس مجدد شد و توانست حریف تاجیکستانی را با اقتدار ۱۴ بر چهار شکست دهد و به رده بندی برود.
دیگر نماینده کشورمان در وزن ۸۶ کیلو عزت اله اکبری ابتدا با قرعه استراحت روبرو شد.سپس در دور بعد حریفی از چین را حساب ۱۳ بر سه شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. در این مرحله برابر اینام از پاکستان قرار گرفت که توانست شش بر دو پیروز شود . اکبری  در نیمه نهایی ۱۶ بر هشت از سد داولومبایف قزاقستان گذشت و فینالیست شد. در فینال هم توانست ۹ بر ۲ کشتی گیر ازبک و شکست دهد و مدال طلا را از آن خود کند.
همچنین سعید داداش پور در دیدار رده‌بندی وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل حریف افغانستانی قرار گرفت که با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مدال برنز را از آن خود کرد. داداش‌پور پیش از این کشتی گیرانی از تاجیکستان را با نتیجه‌ ۱۰ بر صفر شکست داد.وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدام باتیروف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین  رفت که با نتیجه‌ چهار بر چهار شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این مرحله ابتدا حریفی از ساموا را ۱۰ بر صفر برد و به یدار رده‌بندی رفت.
پیش از این ایمان صادقی در وزن ۶۱ کیلوگرم، مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.حسین الیاسی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و نادر حاج آقا نیا در ۵۷ ، فرزاد عموزاد خلیلی در ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند تا به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۳ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز به کار خود در این رقابت ها پایان داده و قهرمان شود.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار