کد خبر: 873733
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پرفروش‌ترين رمان درباره حضرت عباس(ع) به چاپ سیزدهم رسید
چاپ سيزدهم رمان «سقاي آب و ادب» از سوي انتشارات كتاب نيستان منتشر شد.
وحيد مهري

چاپ سيزدهم رمان «سقاي آب و ادب» از سوي انتشارات كتاب نيستان منتشر شد. 
به گزارش «جوان»، «سقاي آب و ادب» اثري است متفاوت از سيدمهدي شجاعي؛ رمان و روايتي از زندگي حضرت عباس(ع) كه بعد از سال‌ها، اندك‌اندك جامه خلق پوشيده و در ظرف كتاب تقديم مخاطبان شده‌است. این رمان به يقين متفاوت است با آثاري از همين قلم، هم از حيث فرم و هم از حيث نوع نگاه محتوايي. اثر شامل 10 فصل است؛ عباسِ علي، عباسِ ام‌البنين، عباسِ عباس، عباسِ سكينه، عباسِ مواسات، عباسِ زينب، عباسِ ادب، عباسِ حسين، عباسِ فرشتگان و عباسِ فاطمه. 

در هر فصل رفت و برگشت روايي متعدد و متنوعي ديده مي‌شود و در حركتي سيال، راويان جاي به هم مي‌دهند و شكست‌ها به سرعت خوانش مي‌افزايد و زوايايي جديد از مفهوم را روشن مي‌كند. اما آنچه اين كتاب را از حيث محتوا با ديگر آثار شجاعي متمايز مي‌كند، بيشتر در فصل عباسِ فرشتگان به چشم مي‌آيد. در ساير فصول، نويسنده دقيق و كامل بر اساس مستندات تاريخي به روايت زندگي حضرت عباس(ع) مي‌پردازد،‌اما در فصل نهم، شجاعي شيوه‌اي جديد را پيش مي‌گيرد،‌روايتي متفاوت با مضاميني كه بيشتر استحسان اوست، مفاهيمي جديد و نگاهي نو به شخصيت حضرت عباس بن علي(ع). 

در اين فصل كتاب آمده است: «پيش از آنكه راوي اين داستان قدم به فصل پايان بگذارد، ما فرشتگان؛ فرشتگان هفت آسمان، بر خود فرض مي‌شماريم كه پا به ميدان بگذاريم و پرده از رخسار حضرت ابوالفضائل برداريم و ناگفته پيداست كه اين نه بدان معناست كه ما قادريم پرده از اسرار حضرت ابوالفضائل برداريم؛‌ چرا‌كه رخسار، جلوه‌اي از جلوات حضور عيان است و اسرار، جنس و جوهري از علوم در پرده و معارف پنهان و فاصله ميان اين دو، فاصله ميان زمين است تا آسمان. دليل يا فلسفه حضورمان در اين ميدان را در سطور آتي در خواهيد يافت و امّا چرا اين فصل را براي حضور انتخاب كرديم و در اين مقطع از روايت داستان، وارد ميدان شديم!؟ پيش از اين نيامديم، چون اميد يا انتظار يا توقع داشتيم كه سايه و شبحي از رخسار حضرتش را در لابه‌لاي خطوط داستان ببينيم، ولي وقتي ديديم كه روايت رو به اتمام است بي‌رؤيت رخسار حضرت و داستان در آستانه فصل پايان. ترسيديم كه مبادا نقطه ختم بر پايان داستان بنشيند و حرف‌هاي اصلي و اصلي‌ترين حرف‌ها همچنان ناگفته بماند...» «سقاي آب و ادب» در خوانش بسيار روان‌خوان است و خواننده در صورت در دست گرفتن كتاب براي مطالعه به سرعت آن را به پايان مي‌برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار