کد خبر: 873724
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مردي كه چهار سال قبل به خاطر دستشويي كردن در خرابه يكي از پارك‌هاي تهران مرتكب قتل شده بود با پرداخت ديه 500 ميليون توماني از قصاص فاصله گرفت.
مردي كه چهار سال قبل به خاطر دستشويي كردن در خرابه يكي از پارك‌هاي تهران مرتكب قتل شده بود با پرداخت ديه 500 ميليون توماني از قصاص فاصله گرفت. 
به گزارش خبرنگار ما، ششم آبان‌ماه سال 92، مأموران كلانتري 132‌نبرد از قتل پسر جواني در پارك اقاقيا باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به پسري 24 ساله به نام علي بود كه بر اثر برخورد ضربه چاقو به گردنش كشته شده بود. بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني، عامل قتل كه از محل حادثه متواري شده بود، تحت تعقيب قرار گرفت و مأموران در نخستين تحقيقات خود دريافتند متهم بعد از تعويض لباس‌هاي خوني‌اش در منزل به مكان نامعلومي گريخته است. همزمان تلاش براي رديابي عامل قتل ادامه داشت تا اينكه سرانجام متهم به اداره پليس رفت و با اقرار به جرمش گفت به خاطر عصبانيت مرتكب قتل شده است. 

نويد در بازجويي‌ها در شرح روز حادثه به مأموران گفت: «روز حادثه با دوستانم در حال بازي واليبال بوديم كه بازي را رها كردم و به دستشويي پارك رفتم، اما درهاي سرويس بهداشتي بسته بود. مجبور شدم به خرابه‌‌اي پشت پارك بروم. البته من، مقتول و دوستانش كه بعداً معلوم شد آن نزديك نشسته بودند را نديدم. بعد با اعتراض آنها متوجه شدم و عذرخواهي كردم، اما مقتول حاضرجوابي كرد و فحش و ناسزا داد. عصباني شدم و با هم درگير شديم كه در آن لحظه مقتول چاقويي از جيبش درآورد و به طرفم حمله‌ور شد. در آن لحظه چاره‌اي جز دفاع نداشتم. به همين دليل چاقو را از دستش گرفتم و به گردنش زدم.‌» متهم در ادامه گفت: «بعد از حادثه خودم را در منزل دخترخاله‌ام مخفي كردم، اما به خاطر عذاب وجدان و راهنمايي خانواده‌ام تصميم گرفتم به اداره پليس بروم.»

با اقرارهاي متهم و بازسازي صحنه جرم، نويد روانه زندان شد و پرونده به شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه رسيدگي، اولياي‌دم درخواست قصاص كردند. در ادامه متهم بعد از شرح حادثه از خودش دفاع كرد. در پايان هيئت قضايي بنا به درخواست اولياي‌دم او را به قصاص محكوم كرد.
 با تأييد اين حكم در ديوان عالي كشور متهم در آستانه مرگ قرار داشت، اما توانست با پرداخت 500 ميليون تومان ديه از چوبه‌دار فاصله بگيرد. به اين ترتيب متهم روز گذشته از جنبه عمومي جرم در همان شعبه به رياست قاضي عبداللهي محاكمه شد. او در آخرين دفاعش گفت: «سابقه ندارم و در رويه‌كوبي مبل كار مي‌كردم. سرم به كار خودم بود كه روز حادثه ناخواسته پايم به اين پرونده باز شد. چهار‌سال زندان مرا به اندازه كافي تنبيه كرده است و پشيمانم.‌ حالا از هيئت قضايي مي‌خواهم هرچه زودتر دستور آزادي‌ام را صادر كنند، تا اين سال‌ها را براي پدر 70 ساله و مادر پيرم جبران كنم. آنها فقط دو فرزند دارند كه خواهرم ازدواج كرده است و من هم در زندانم.‌» 
در پايان بنا به حكم هيئت قضايي، متهم با احتساب روزهاي بازداشت به زودي آزاد خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار