کد خبر: 873695
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه:
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه گفت: ما نبايد با اشتباه گرفتن اهداف جاي دوست و دشمن را عوض كنيم و نبايد اولويت‌بندي‌هاي كشور را اشتباه بگيريم.
فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه گفت: ما نبايد با اشتباه گرفتن اهداف جاي دوست و دشمن را عوض كنيم و نبايد اولويت‌بندي‌هاي كشور را اشتباه بگيريم. امروز همه كشور از همه جناح‌ها مبنا را تقويت بنيه دفاعي خصوصاً موشكي قرار داده‌اند. ما در اصول نظام با هم اختلافي نداريم و معتقديم توان موشكي قدرت كل نظام است و همگي بايد از اين توانمندي دفاع كنيم. 
به گزارش فارس، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در جمع كاركنان سازمان فرودگاه‌هاي كشور در فرودگاه مهرآباد طي سخناني اظهار داشت: خوب است به جاي برگزاري اينگونه مراسمات مروري بر گذشته انجام دهيم. در كنار منابع و ثروت‌هاي‌مان تاريخ و به‌ويژه دفاع مقدس يكي از نمونه‌هاي بي‌نظير اين منابع است كه هم‌اكنون مي‌توان از آن استفاده كرد. 

وي با بيان اينكه در ابتداي جنگ، عناصر معمولي سپاه بودند كه جنگ را اداره مي‌كردند، خاطر نشان كرد: در انتهاي جنگ سازمان سپاه گسترش پيدا كرده و صاحب لشكرها و يگان‌هاي متعدد بود. همچنين سپاه توانست تا انتهاي جنگ يگان‌هاي موشكي، توپخانه، زرهي و يگان‌هاي پياده را با استفاده از غنائم ارتش عراق تشكيل دهد. 

حاجي‌زاده افزود: ارتشي كه با شرايط نه چندان خوب وارد جنگ شد، در آخر جنگ يك ارتش آبديده شده بود و داراي متخصصان متعدد در حوزه‌هاي مختلف بود. در طول دوران دفاع مقدس با نگاه جهادي و به‌كارگيري نيروهاي با ايمان و اقتدا به رهبري حضرت امام تهديد جنگ به يك فرصت تبديل شد. اين روش يك ثروت است و مي‌شود با استفاده از آن ساير مشكلات را حل كرد. وي با بيان اينكه اين نگاه با پايان جنگ در نيروهاي مسلح پايان نيافت، تصريح كرد: اگر امروز مي‌بينيد در حوزه‌هاي نظامي به توانمندي رسيده‌ايم، به طوري كه هر سال چندين دستاورد در سطح جهاني داريم، اين ظرفيت حاصل همين روحيه است كه در سپاه حفظ شده است. فرمانده نيروي هوايي سپاه با اشاره به رونمايي از موشك بالستيك خرمشهر اظهار داشت: اين موشك داراي طول 13 متر و سر جنگي به وزن هزار و 800 كيلوگرم با قابليت هدفگيري چندين هدف است. 

حاجي‌زاده تأكيد كرد: ما وقتي شيطنت امريكايي‌ها را مرور مي‌كنيم مي‌بينيم كه اين كارها هنوز ادامه دارد. زماني كه داعش به عراق و سوريه حمله كرد، امريكايي‌ها گفتند جنگ با داعش 30 سال طول مي‌كشد و ما شاهد بوديم كه داعش در مقابل ديدگان امريكا هر جنايتي انجام داد و آنها ساكت بودند. شاهد بوديم كه ستون تانكرهاي نفت عراق توسط داعش به فروش مي‌رسيد و امريكايي‌ها هم حتي يك بار آنها را نزدند و سر سوزني نيز اطلاعات در اختيار عراقي‌ها قرار ندادند. وي با بيان اينكه اگر امريكايي‌ها اراده مي‌كردند ظرف سه ماه تمام فرماندهان داعش را نابود مي‌كردند، گفت: آنها اقدامات داعش را مي‌ديدند اما هيچ عكس‌العملي نشان نمي‌دادند و اگر سپاه پاسداران با محوريت نيروي قدس اقدامي انجام نمي‌داد، جنگ با داعش 30 سال طول مي‌كشيد. 

وي ادامه داد: امروز آنچه ما را تهديد مي‌كند جنگ نيست چراكه هم توان دفاعي خوبي داريم و هم اوضاع دشمن را رصد مي‌كنيم. چند روز پيش شنيديم ناو هواپيمابر امريكايي به پهپاد ما هشدار مي‌دهد و ما ديديم كه پهپادي در آسمان نداريم، اين نشان از آن دارد كه دشمن واقعاً ترسيده و توهم او را فرا گرفته است. زماني كه امريكايي‌ها از خليج‌فارس عبور مي‌كنند ترس همه وجود آنها را مي‌گيرد و بي‌جهت مرتب هشدار مي‌دهند. 

حاجي‌زاده افزود: آنچه امروز براي كشور خطر محسوب مي‌شود تفرقه و بيكاري تحت تأثير عمليات رواني دشمن است، استفاده نكردن از نيروهاي انقلابي و استفاده از نيروهاي غربي و نيز عدم‌توجه به فرمايشات رهبري براي ما خطر دارد و هيچ كدام از اينها بيروني نيست. 
حاجي‌زاده تأكيد كرد: دژ مستحكم كشور ما مانند مثلثي است كه قاعده آن مردم هستند، ضلع دوم آن رهبري و ضلع سوم آن نيروهاي مسلح هستند، حال دشمن براي اينكه به اين دژ آسيب بزند، كاري مي‌كند تا بتواند به اين مثلث حمله كند، جنگ‌هاي اعتقادي عليه كشور ما از مصاديقي است كه مردم را هدف گرفته است. 

وي با بيان اينكه امروز توان ما هزاران برابر بيشتر از دوران دفاع مقدس است، افزود: توان دشمن ما نيز هزاران بار ضعيف‌تر از زمان جنگ شده است. ما در نيروهاي مسلح به واسطه اطلاعات بسياري كه داريم وضعيت دشمن را رصد مي‌كنيم و شاهد هستيم آنها به‌رغم داشتن ابزار و وسايل زياد انگيزه و شجاعت كمي دارند. وي ادامه داد: ما نبايد با اشتباه گرفتن اهداف جاي دوست و دشمن را عوض كنيم و نبايد اولويت‌بندي‌هاي كشور را اشتباه بگيريم. امروز همه كشور از همه جناح‌ها مبنا را به تقويت بنيه دفاعي خصوصاً موشكي قرار داده‌اند. ما در اصول نظام با هم اختلافي نداريم و معتقديم توان موشكي قدرت كل نظام است و همگي بايد از اين توانمندي دفاع كنيم. 
وي در پايان خاطر نشان كرد: امروز توان موشكي كشور ما از ايده تا محصول كاملاً داخلي است و در اين بخش‌ها هيچ موردي نداريم كه بومي نباشد. همچنين در حوزه‌هاي پدافندي نيز پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده و در حوزه‌هاي بمب‌هاي هوشمند و پهپادها نيز در سطح جهاني هستيم و باز هم اعلام مي‌كنيم در حوزه‌هاي مهندسي، راه‌سازي و ساير حوزه‌ها آمادگي كمك به بخش‌هاي دولتي را داريم و پيشنهاد مي‌كنيم آنها حداقل يك بار اين موضوع را امتحان كنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار