کد خبر: 873666
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید فکری به حال اسناد محرمانه‌اش کند، درباره انتقاد سرمربی این تیم از مجری برنامه نود، گفت: ما تمام قد از قلعه نویی حمایت می‌کنیم.

سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به انتقادات امیر قلعه نویی سرمربی ذوب آهن از برنامه نود و اتفاقات رخ داده در این برنامه تاکید کرد که نگران تبعات این صحبت‌ها نیست و این باشگاه از سرمربی خود تمام قد دفاع می کند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن همچنین در خصوص شکایت این باشگاه از رضا شکاری، گفت: رضا شکاری با ما قراداد داشت و به روبین کازان رفت اما با شکایتی که ما کرده ایم، سرنوشتی همانند مهدی طارمی در انتظار شکاری خواهد بود. مشروح گفتگوی خبرنگار مهر با سعید آذری در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر - ذوب آهن از دو مسابقه خود ۴ امتیاز گرفته است و عملکرد خوبی داشته. به نظر شما علت این موضوع چیست؟

- سعید آذری: ذوب آهن این فصل تغییراتی در کادر فنی خود داشت و حالا دارد به مسیر خودش بر می گردد. باتوجه به زحماتی که مجتبی حسینی فصل گذشته کشید، تیم هم زیاد دست نخورد و اتفاقات خوب هم شروع شده است. یک مقدار زمان برد تا بازیکنان با فضای جدید تمرینات و سبک بازی امیر قلعه نویی آشنا شوند. من روز گذشته هم با بازیکنان صحبت کردم. آزادی عمل کامل به بازیکنان داده شده است و آنها باید با این سبک از بازی هم آشنا شوند. تیم ما از دو هفته، ۴ امتیاز خوب جمع کرده است و آمار گلزنی هم نفرات ما را به این باور رسانده که می توانند به این روند خوب ادامه بدهند.

* از عملکرد تیم در بازی با استقلال راضی بودید؟

- از نظر فنی که باید سرمربی تیم صحبت کند ولی بازیکنانمان روز پرفروغی برابر استقلال داشتند. باوجود اینکه تمام ابزارهای تبلیغاتی دست دو تیم پایتخت است و با اینکه فشار زیادی روی ذوب آهن بود، بازی قابل قبولی ارائه دادیم. می توانستیم در این بازی پیروز هم بشویم. عملکرد بازیکنانمان قابل قبول است. آقای حیدری داور مسابقه هم تلاش زیادی کرد ولی یکی، دو صحنه بحث برانگیز بخصوص خطا روی اسماعیل شریفات و حسینی در محوطه جریمه استقلال وجود داشت که می شد برای ما پنالتی اعلام شود. هرچند من اعتقاد دارم گرفتن پنالتی به خودی خود متضمن پیروزی یک تیم نیست.

* تساوی شما با استقلال باعث شد علیرضا منصوریان هم از سمتش استعفا کند و این باشگاه شرایط عجیبی را تجربه کند. توجهی به این مسئله داشته اید؟

- خیر ما توجهی به این موضوع نداشتیم. منصوریان قهرمان ملی فوتبال ماست ولی سیاست هر باشگاه مشخص است.

* طی هفته های اخیر، انتقادات و به نوعی حملات امیر قلعه نویی به برنامه نود و عادل فردوسی پور شدید شده است. نگران نیستید این انتقادات و بحث‌های غیر فنی روی عملکرد تیم ذوب آهن تاثیر بگذارد؟

- فکر نمی کنم اینطور باشد. قلعه نویی آنقدر آبدیده و باتجربه هست که این اتفاق رخ ندهد. قلعه نویی خودش این بحث را مدیریت می کند. یکسری بحث ها واقعیات روز است و دارد به تیم ذوب آهن ظلم می شود. ما دو سال پیاپی به عنوان تیم اخلاق لیگ انتخاب شدیم و نباید اینطور با ما برخورد شود. این قسمت از حرفهای امیر قلعه نویی قابل تامل است. ضمن اینکه امیر قلعه نویی علاوه بر اینکه سرمربی ماست، می تواند خودش مدیر یک مجموعه بزرگ باشد. او حتما ادله ای دارد که من نمی دانم و باید از خودش بپرسید. در جایگاهی نیستم که بخواهم قلعه نویی را تکذیب کنم. قطعا تا کسی ادله ای نداشته باشد حرفی نمی زند. باید دید ادله قلعه نویی چیست.

* یعنی شما در این بحث از قلعه نویی دفاع و حمایت می کنید؟

- سوابق مدیریت من نشان داده می دهد باشگاه ذوب آهن تا آخرین لحظه از سرمربی خود به صورت تمام قد دفاع می کند. ما همه داریم با هم زحمت می کشیم و باید مزد زحماتمان را در زمین بگیریم. کار ما حساب و کتاب دارد و به همین دلیل نگران تبعات این ماجرا نیستم.

* با این حال حرف عادل فردوسی پور که منجر به تشدید انتقادات قلعه نویی شده است به تخلف کی روش بازیکن برزیلی ذوب آهن بر می گشت.

- من کاری به عادل فردوسی پور ندارم. فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته انضباطی ارکان فوتبالمان هستند که اگر بی انضباطی و نادیده گرفتن قانون رخ بدهد، صلاحیت بررسی پرونده ها را دارند. من با خود فردوسی پور هم صحبت کردم. او هم خودش را جای مدعی العموم می گذارد و هم جای قاضی القضات. یعنی هم پرونده را بررسی می کند و هم رای می دهد. الان جامعه ما با پدیده قضاوت شهودی و قضاوت شتابزده دست و پنجه نرم می کند. این موضوع در حیطه اختیارات فردوسی پور نبود. او نمی تواند در حالی که کمیته انضباطی روی یک پرونده به نتیجه نرسیده است، بگوید بازیکن فلان باشگاه تقلب کرده است. او داشت خط و مشی تعیین می کرد. اگر قلعه نویی از این بحث ناراحت می شود، این ناراحتی کل اعضای باشگاه ذوب آهن است.

* با این حال شما به دنبال تصویب بندی بودید تا بتوانید از بازیکن برزیلی خود استفاده کنید؟

- ما به آیین نامه ها و مبانی حقوقی اشراف کامل داریم. بر همین اساس هم پیشنهادی دادیم که قابل قبول بود. اگر مشکلی باشد، کمیته انضباطی بررسی می کند و رای می دهد. عادل فردوسی پور داشت فضا را ملتهب می کرد و این کار خوبی نبود. فردوسی پور وکیل مدافع سایر باشگاه ها نیست. من فردوسی پور را دوست دارم ولی حرفم این است که وقتی از فوتبال برنامه محتوایی می سازد و برای تلویزیون درآمدزایی می کند، باید حق کپی رایت را بدهد.

* عادل فردوسی پور در واقع داشت از باشگاه هایی دفاع می کرد که حقشان با تصویب این بند ضایع می شود.

- به هر حال دانش مدیران باشگاه ها با هم متفاوت است. اینکه می گویند فولاد خوزستان و یا باشگاه های دیگر حق دارد، باید بگویم خیلی از همکاران من در سایر باشگاه ها حتی یک بند از آیین نامه کمیته تعیین وضعیت یا کمیته انضباطی را هم نخوانده اند؛ چطور انتظار می رود آنها روی بخشنامه ها اشراف داشته باشند؟ شاید اگر مدیران همین باشگاه ها هم پیشنهاد می دادند، هیات رئیسه آنرا قبول می کرد. این مشکل من نیست. بنده به آیین نامه ها اشراف دارم. حد و حدودم را هم می دانم و بر اساس دانشی که داشتم، پیشنهادی را مطرح کردم و تصویب شد.

* این را هم قبول ندارید که مدارک بازیکن برزیلی شما جعلی بوده است؟

- من این قسمت را قبول دارم و روی آن صحه می گذارم و معتقدم باید برخورد هم بشود. در تاریخ ۱۹ مرداد خودمان از سازمان لیگ خواستیم که وضعیت بازیکن برزیلی ما را استعلام کند. چیزی که در پرونده کی روش مطرح شد، این است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید فکری به حال اسناد محرمانه خود بکند. ماده ۱۲ بند ۷ آیین نامه تعیین وضعیت بازیکنان می گوید این اسناد محرمانه است و نباید رسانه ای شود. چطور این مصوبه بعد از اسکن و وارد شدن به اتوماسیون، با این سرعت توزیع می شود؟ شاید یک شعبه برنامه نود در فدراسیون فوتبال است و یک رونوشت جهت اطلاع به برنامه نود داده می شود! این کار، کار قشنگی نیست. فدراسیون باید از اسنادش محافظت کند و نباید در آینده شاهد تکرار این اتفاق باشیم. نمی دانم، شاید رسانه ای کردن این خبرها بحث تسویه حساب شخصی است یا تسویه حساب با فدراسیون فوتبال. دامن زدن به آن غیرمنصفانه بود. از سایر مدیران باید در سطح دانششان انتظار داشت.

* آیا قلعه نویی از عادل فردوسی پور شکایت کرده است؟

- من از این موضوع اطلاع ندارم.

* از این بحث بگذریم. ماجرای رضا شکاری در تیم روبین کازان و شکایت باشگاه ذوب آهن به کجا رسید؟

- در جواب باید از شما بپرسم بحث طارمی به کجا رسید؟

* طارمی با رای فیفا ۴ ماه محروم و جریمه نقدی شد.

- وضعیت رضا شکاری به مراتب بدتر از وضعیت مهدی طارمی خواهد شد چرا که طارمی قرارداد داخلی بسته بود ولی شکاری با ما قرارداد دو ساله داشت. ما ۱۰ برگه دفاعیه به فیفا فرستاده ایم و فیفا هم یک قاضی مستقل به ما معرفی کرده است. می دانیم که یک ITC موقت هم برای شکاری صادر می شود و مشکلی نیست، مثل طارمی که برگشت و برای پرسپولیس هم بازی کرد. ما به قوانین اشراف داریم و به شدت پیگیر هستیم.

* این هفته تیم شما با سایپا بازی دارد. می توانید در روزی که علی دایی و امیر قلعه نویی با هم تقابل دارند، برنده باشید؟

- سایپا تیم گردن کلفتی است که با شور و هیجان بازی می کند. این دیدار فوق العاده برای ما دشوار است ولی امیدواریم به روند خوبمان ادامه بدهیم.

* به عنوان سئوال پایانی؛ آیا هنوز پیگیر بازی در ورزشگاه نقش جهان هستید؟

- خیر، ما جایی نمی رویم و مسابقات خانگی ما در فولادشهر برگزار می شود. هزینه ای که برای بازی در نقش جهان از ما درخواست شد، خیلی بالا بود. ما هم سالهای گذشته از سپاهان به خاطر بازی در فولادشهر پول می گرفتیم ولی هزینه ما منطقی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار