کد خبر: 873659
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
درپی ورود ماشین آلات سنگین به محوطه گارگاه مرمتی مسجد جامع ارومیه صورت گرفت:
در پی ورود ماشین آلات سنگین به محوطه کارگاهی مرمتی مسجد جامع ارومیه ؛ مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با مدیرحوزه علمیه ارومیه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش  جوان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به عدم هماهنگی در زمینه اقدامات تسطیح در محوطه این مسجد تاریخی گفت : انجام هرگونه استفاده از این نوع ماشین آلات در محوطه پیرامون آثار تاریخی ممنوع می باشد

جباری اظهار کرد : اخیراً‌ برای تثبیت مقرنس ها و گچ بری های موجود در گنبد خانه هزینه زیادی انجام شده و حرکت ماشین آلات سنگین موجب لرزش و تخریب احتمالی آنها می شود .

او با گلایه از حرکت خودسرانه افرادی که اقدام به شروع تسطیح و شن ریزی بخشی از کارگاه مسجد جامع نموده اند افزود : محلی که بصورت غیر تخصصی و بدون نظارت اداره کل میراث برای راه اندازی پارکینگ در نظر گرفته شده است محل احیاء حجرات قدیمی مسجد جامع است که ظرف چند روز آینده براساس طرح ساماندهی مسجد عملیات آن آغاز خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه ارومیه نیز با قدردانی از زحمات اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت : با توجه به شروع کلاسهای آموزشی طلاب در این حوزه ؛ خواستار اصلاح دیوارحائل کارگاه شدند .

حجت الاسلام جواد ارجمند تصریح کرد : مسجد جامع ارومیه یکی از آثار تاریخی و ارزشمند شیعی است که بایستی در حفظ و نگهداری آن تمامی دستگاهها همکاری نمایند و بر این اساس مقرر شد از هرگونه عملیات کارگاهی برخلاف طرح مصوب خودداری گردد.

براساس این گزارش در انتهای این جلسه مقرر شد تا بمنظور حفاظت از محوطه اصلی مسجد جامع و حفظ حرمت مدرسه علوم دینی ارومیه تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و حوزه علمیه منعقد گردد.

گفتنی است قبل از این دیدار مدیرکل استان بهمراه معاون میراث فرهنگی و کارشناسان و فرمانده یگان حفاظت استان از محل تسطیح و ورود غیر مجاز ماشین آلات به محوطه کارگاه مسجد جامع ارومیه بازدید کرد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر