کد خبر: 873629
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته 60 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس توسط نویسندگان استان اردبیل تدوین و تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی واحد در گرامی داشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: کتاب نقش استان اردبیل در دفاع مقدس به عنوان یک پروژه مهم با مشارکت 10 نفر از نویسندگان زبده استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که در این کتاب سعی می کنیم تا تبیین نقش و جایگاه شهرستان های استان را در حماسه 8 سال دفاع مقدس به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه ها دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل نیز با دستور سردار کارگر در اولویت برنامه ریزی و اجرا قرار گرفته است خاطرنشان کرد: در این پروژه عظیم نیز با دعوت از 10 نفر از نویسندگان فعال و توانمند تلاش بر این است تا کار به شکل مناسب به پیش برود که در جمع آوری اطلاعات از خاطرات و ناگفته های فرماندهان، امیران، سرداران، پیشکسوتان، اساتید دانشگاه ها، محققان و پژوهشگران بهره می گیریم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: در دایره المعارف دفاع مقدس استان اردبیل که شامل سه گروه شهدا و اشخاص، جغرافیای و جنگ و تحولات فرهنگی و اجتماعی است 400 مدخل انتخاب شده که تاکنون 287 مدخل به تائید رسیده است.

واحد از تدوین نهایی این دایره المعارف تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر شاهد انجام مراحل نهایی تدوین این دایره المعارف هستیم.

وی در مورد احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و احداث این پروژه با پیشرفت 25 درصد و با صرف اعتبار 4 میلیارد تومان گفت: در کنار بحث عمرانی قالب محتوایی این پروژه نیز مدنظر است که ما در محورهایی همچون پیشینه تاریخی اردبیل، نقش اردبیل در تاریخ انقلاب، تاریخ دفاع مقدس و مقاومت و پایداری مردم این دیار در مجموع در قالب 354 سوژه سعی در غنابخشی به این مجموعه عظیم داریم که البته این رقم را به 750 مورد سوژه ارتقا خواهیم داد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل از تهیه و تدارک 75 درصد آثار مورد نیاز این مرکز فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: نمایشگاه رزمی فرهنگی رمضان در گرامی داشت هفته دفاع مقدس در این مجموعه در حال احداث برپا شده است.

واحد بیان کرد: از نظر اعتبار سعی داریم تا با جذب اعتبارات به صورت ملی و استانی این پروژه را در زمینی به زیربنای 6 هزار و250 مترمربع احداث کنیم که برای تکمیل آن به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تشییع و تدفین 70 شهید گمنام در 30 نقطه اردبیل

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه تاکنون 70 شهید گمنام در 30 نقطه استان اردبیل خاکسپاری شده است اظهار کرد: تا پایان سال آینده 100 درصد یادمان این شهدا تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

واحد با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام سوگواری مولای شهیدان حضرت سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: این تقارن پرمعنا حکایت از آن دارد که فرهننگ ایثار و شهادت که برگرفته از مرام شهدای کربلاست در نهضت بزرگ خمینی تبلوری متفاوت و عینی یافته است.

دبیر برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس شعار هفته بزرگداشت دفاع مقدس را «من انقلابی ام» توصیف کرد و افزود: بنیاد حفظ آثار به عنوان دبیرخانه گرامی داشت برنامه های این هفته بیش از 150 برنامه کلی را در این هفته در نظر گرفته تا با اجرای آنها این ایام گرامی داشته شود.

واحد گلباران و عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا به همراه افتتاح و بهره برداری طرح ساماندهی گلزار شهدای علی آباد را یادآور شد و گفت: در اولین روز هفته 31 شهریور ماه با نام معنویت، اقتدار نیروهای مسلح و وحدت ملی و سلامت در کنار رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه همایش شیرخوارگان حسینی، سخنرانی پیشکسوتان و رزمندگان قبل از خطبه های نماز جمعه و افتتاح نمایشگاه رزمی – فرهنگی رمضان را در شورابیل شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در دومین روز این هفته که به نام علم و فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده اجرای صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، برنامه خاطره گویی در مدارس و اجرای همایش بصیرت و تجلیل از سربازان نمونه استان اردبیل به همراه برگزاری یادواره شده و افتتاح نمایشگاه عکس و آثار دفاع مقدس اجرایی خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: در سومین روز این هفته با نام اقتصاد مقاومتی، خودباوری و پشتیبانی های مردم و اصناف برگزاری همایش حماسه جاوید با حضور سخنران کشوری در حسینیه نمایسگاه فرهنگی- رزمی رمضان و رونمایی از کتاب پشت پنجره های انتظار خاطرات همسران ایثارگران را شاهد خواهیم بود.

واحدی گفت: در این روز از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی بازدید شده و اختتامیه اردوهای هجرت را شاهد خواهیم بود.

وی نامگذاری سه شنبه چهارم مهرماه را بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبارستیزی اعلام کرد و بیان داشت: همایش بزرگ پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس با سخنرانی سردار رحیم نوعی اقدم و رونمایی از کتاب از حجله تا حرم حاوی زندگینامه شهید مدافع حرم شهید علی آقایی را برگزار می کنیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: روز چهارشنبه پنجم مهرماه به نام رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه های صبر و مقاومت نامگذاری شده که در این روز یادواره شهدای شهرداری همایش بزرگ رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در بیله سوار و خلخال و یادواره شهدای روحانی مدافع حرم توسط بسیج طلاب و روحانیون برگزار خواهد شد.

واحد خاطرنشان کرد: پنجشنبه 6 مهرماه که به نام شهدا و جانبازان و آزادگان و حماسه آفرینان نامگذاری شده عطرافشانی مزار شهدا را شاهد خواهیم بود و در این روز پایانی این هفته جمعه هفتم مهرماه به نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان اختتامیه نمایشگاه رزمی فرهنگی رمضان، برگزاری مراسم ویژه نکوداشت شهیدان فلاحی، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا برگزار و دو یادمان شهدای مدافع حرم و شهید گمنام در هشتجین و نیر به انجام می رسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر