کد خبر: 873626
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
مجری آبرسانی اردبیل:
مجری طرح آبرسانی اردبیل گفت: شرکت خط لوله هامون به عنوان مجری و سرمایه گذار انتقال آب از گورگور به اردبیل تعیین شده است.

جبرائیل رمضانی در گفتگو با خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اظهار کرد: ما در کنار روش تجمیع چاه های داخل شهر با استفاده از روش انتقال به مخزن شورابیل سعی کردیم در سال های اخیر بحث انتقال آب چشمه گورگور را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه انتقال این آب با هدف تامین شرب و پخت و پز مردم انجام می شود افزود: چشمه گورگور با میزان دبی 350 تا 500 لیتر در ثانیه در کنار حقابه زراعی دارای حقابه شرب نیز هست که ما به راحتی می توانیم به میزان 50 لیتر در ثانیه آب گورگور را به شهر اردبیل و سرعین با احداث مخزن 2 هزار مترمکعبی انجام دهیم.

مجری طرح آبرسانی اردبیل اضافه کرد: با استفاده از شبکه مجزا و تعبیه شیرهای برداشت در 100 نقطه شهر اردبیل می توانیم این آب را در دسترس مردم در محلات و مناطق مختلف قرار دهیم.

رمضانی هزینه اجرای خط انتقال از چشمه گورگور به اردبیل را به طول 35 کیلومتر بیش از 35 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: ما با انتخاب مذل جذب سرمایه گذار و انتشار فراخوان نسبت به تعیین سرمایه گذار به روش بیع متقابل اقدام کردیم که از بین سه شرکت که در این زمینه اعلام آمادگی کرده بودند شرکت خط لوله هامون به عنوان مجری و سرمایه گذار انتخاب شد.

وی گفت: قرار است مجری این پروژه به ازای هر لیتر فروش آب به مردم 50 تومان هزینه دریافت کند که به هیچ وجه با آب بسته بندی فعلی این رقم قابل قیاس نیست.

مجری طرح آبرسانی اردبیل با بیان اینکه تا یک ماه آینده قرارداد این سرمایه گذار نهایی خواهد شد خاطرنشان کرد: با خرید حقابه و رفع معارض سعی داریم تا مشکلات اجتماعی و منطقه ای اجرای این پروژه را در قالب خط انتقال مطلوب و بدون اعتراض مردمی انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر