کد خبر: 873624
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:
کریم حاجی‌زاده گفت: مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی که به ثبت جهانی رسیده است بیشتر مورد اقبال گردشگران و مسافران خارجی قرار گرفته به طوری که اکثر آنها از این اثر تاریخی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در نشست مطبوعاتی در آستانه هفته گردشگری در اردبیل اظهار کرد: مهمترین و جذاب‌ترین آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری استان اردبیل که مورد طبع نظر گردشگران خارجی قرار گرفته است مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیل است که اکثر گردشگران خارجی از آن بازدید کردند.

وی بیان کرد: در حالت عمومی گردشگران داخلی نیز با توجه به اقلیم و طبیعت استان مقصد گردشگری خود را آب‌های گرم و دیدنی‌های این استان قرار دادند که بعد از آب‌های گرم پل معلق و روستاهای هدف گردشگری با حجم بالایی از بازدید گردشگران روبه‌رو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل از دیرباز به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب وهوایی در بهار و تابستان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، افزود: قابلیت‌های گردشگری زمستانی در این استان به دلیل نبود زیرساخت‌های مورد قبول در معرض کم ‌توجهی قرار گرفته است که امیدواریم با برگزاری جشنواره‌های ورزشی زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی در زمستان در استان اردبیل فراهم آید.

حاجی‌زاده با بیان اینکه ما پیشنهاد کردیم در فصل زمستان رویدادهای ورزشی متنوع از اتومبیلرانی و رالی کوهستان گرفته تا کوهنوردی و اسکی مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ما باید آرام آرام به سمت قرار گرفتن در ردیف پایلوت برگزاری رویداهای ورزش زمستانی قرار گیریم که این کار می‌تواند زمین جذاب شدن فرصت‌های گردشگری را برای استان اردبیل فراهم آورد.

وی با یادآوری اینکه روستای طبیعی و گردشگری کزج در ردیف جذاب‌ترین مناطق طبیعی استان اردبیل محسوب شده است، گفت: ما 12 روستای هدف گردشگری داریم که از بین آنها در حوزه بوم‌گردی کزج با استقبال بی‌نظیر گردشگران در تابستان امسال روبه‌رو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ظرفیت شهرستان‌های گرمی و خلخال در حوزه بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: ما به راحتی می‌توانیم با وارد کردن تورهای داخلی و خارجی به این روستاهای طبیعی و گردشگری زمینه ایجاد جذابیت‌های بیشتر گردشگری را فراهم کنیم.

حاجی‌زاده با گرامیداشت 5 مهر به عنوان روز جهانی جهانگردی بیان کرد: شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی و گردشگری، گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه است که به نظر می‌رسد در حوزه توسعه باید به اصل گردشگری به عنوان عنصر پایداری در این بخش توجه شود.

وی اظهار کرد: در کنار توجه به آداب و رسوم و سنن، تقارن این ایام با عزاداری ماه محرم فرصتی را فراهم کرده است تا ما بتوانیم فرهنگ آداب و رسوم و آیین‌های محرم را به صورت بومی و منطقه‌ای ترویج و توسعه بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری هر رویداد گردشگری نیازمند سه مولفه پول، همراهی مردم و مساعدت و مشارکت دستگاه‌های مختلف است، گفت: مشارکت بنیادین در همه زمینه‌ها اتفاق افتاده که قطعا بر اساس این مطالعات اقتصاد مبتنی بر گردشگری می‌تواند زمینه تحول را در جامعه فراهم کند چرا که اقتصاد گردشگری امروز 50 درصد اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده است.

حاجی‌زاده به افزایش 12.5 درصدی ورودی گردشگران خارجی به استان اردبیل در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال 700 نفر از کشورهای اروپایی در هتل‌های این استان اقامت کردند.

وی به وجود 223 مرکز اقامتی در استان اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از ورودی گردشگران نمی توانیم اعلام کنیم اما به صراحت می‌توان گفت 12.5 درصد ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل افزایش یافته و ما با یک شیب ملایم در ورودی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به استان اردبیل قرار داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر