کد خبر: 873623
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:
کریم حاجی‌زاده گفت: فرسایشی که در آثار تاریخی شهریری رخ داده است مربوط به دوران هشت ساله احمدی‌نژاد است که آثار در معرض هوا قرار گرفته و دچار فرسایش شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران در باب حساسیت اصحاب رسانه و افکار عمومی در مورد منطقه تاریخی شهریری گفت: ما سال 84 کاوش‌های این منطقه تاریخی را به اتمام رساندیم و سعی کردیم آثار به دست آمده را بعد از کاوش در زیر زمین دفن کنیم.

وی گفت: در هشت ساله دولت احمدی‌نژاد مدیران میراث فرهنگی در این استان سعی کردند آثار دفن شده را دوباره روی زمین آورده و در شرایط جوی  و اقلیمی متفاوت قرار دهند تا عمل فرسایش انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما شورای فنی سازمان میراث فرهنگی را دو سال اخیر قانع کردیم تا با احداث سوله‌ای که عملیات اجرایی آن متوقف شده بود امر نگهداری از آثار شهریری با قوت و قدرت ادامه پیدا کند که امیدواریم به سرعت زمینه اجرایی سایت موزه شهریری نیز فراهم آید.

حاجی زاده عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا آثار به دست آمده در این منطقه تاریخی حفظ و مورد صیانت قرار گیرد.

وی در مورد سرمایه‌گذاری البین بانک روسیه در ایران تصریح کرد: ما در 16 کار گروه ویژه سازمان میراث فرهنگی پروژه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سازمان میراث فرهنگی در حد وسع و توان آماده حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذار البین بانک است تا طرح مورد نظر به مرحله اجرایی برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر