کد خبر: 873609
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
فردا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی دو تیم فوتبال الهلال عربستان و تیم پرسپولیس ایرانساعت 19/30 دقیقه جدالی حساس را برگزار خواهند کرد که پرسپولیس سه بازیکن تاثیر گذار ، طارمی ، محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.ضمن این که به خاطر مصدومیت معلوم نیست سید جلال حسینی هم درترکیب اصلی قرار بگیرد.

سایت فیفا درباره این بازی که در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برگزار خواهد شد نوشت: بازی الهلال و پرسپولیس یک بازی کلاسیک  محسوب می‌شود. هر دو تیم از تیم‌های قدرتی آسیا محسوب می‌شوند و البته به هیچ وجه با هم بیگانه نیستند. این دو تیم تاکنون 6 بار در آسیا برابر هم به میدان رفته‌اند که دو بار آن نیز در مرحله گروهی رقابت‌های امسال بود. الهلالی‌ها در تقابل رو در رو کمی وضعیت بهتری دارند و یک پیروزی بیشتر از نسبت به تیم ایرانی داشته است.با این حال تیم فوتبال پرسپولیس امیدوار است که مانند دو سال پیش که توانست با یک گل الهلال را شکست دهد، این بار هم طعم موفقیت را بچشد. به همین دلیل آنها روی گلزنی گادوین منشا حساب باز کرده‌اند.در طرف مقابل  کارلوس ادواردو، بازیکن الهلال که هفت گل به ثمر رسانده است، یکی دیگر از بازیکنانی است که می‌تواند تاثیرگذار باشد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از محسن مسلمان و علی علی‌پور به عنوان دو بازیکنی یاد کرد که توانایی تغییر نتیجه بازی با الهلال را دارند. هر دو تیم امیدوار هستند که به اولین قهرمانی خودشان در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کنند. از زمان شروع لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۲  پرسپولیس و الهلال نتوانستند قهرمان شوند. پیروزی برابر لخویا و الاهلی باعث شده که نماینده ایران برای اولین بار به این مرحله از رقابت‌ها راه یابد. تیم ایرانی روحیه و جنگندگی بالایی را در بازی قبلی برابر الاهلی نشان داد.
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از این بازی حساس، گفت‌: بازی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا همیشه یک چالش بزرگ بوده است،  ولی از این که ما توانسته‌ایم به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یابیم خوشحال هستیم و به خود می بالیم. الهلال تیم قدرتمندی است و من قبلا نیز گفته ام که آنها به این مرحله صعود خواهند کرد. ما هم تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست و سعی می‌کنیم از هر دو بازی لذت ببریم.
تفکر پرسپولیس تفکر قهرمانی در آسیا است
مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در جمع بازیکنان تیم گفت: باید برای تبدیل شدن به تیم اول غرب آسیا و پس از آن قهرمانی در آسیا، در این بازی به میدان برویم. علی اکبر طاهری که صبح امروز دوشنبه بر سر میز صبحانه با بازیکنان سخن می‌گفت، خطاب به آنها گفت: در مرحله حساسی از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌ایم. نیازی به گفتن نیست که هر مرحله‌ای از رقابت‌ها تفکر و سبک کاری خودش را طلب می‌کند. مهم است که با تفکری بالاتر از این سطح رقابت‌ها در مسابقه حاضر شوید. چیزی غیر از حضور در فینال آسیا نباید در اندیشه ما باشد. هر چند بازی به بازی پیش می‌رویم ولی نباید یک لحظه هم این فکر که هدف ما قهرمانی در آسیا است و برای این، تمرین و تلاش کرده‌ایم از ذهن شما دور شود چون شما و هواداران پرسپولیس لیاقت این را دارید.همگی باید تعهد کاری خودمان را بیشتر کنیم. نباید کاری کنیم که به تیم صدمه ای برسد. حضور تک تک شما برای تیم و ما ارزشمند است ولی بود یا نبودن یکی، دو بازیکن نباید برای ما حس خطر و تردید ایجاد کند چون از قبل برای چنین شرایطی آماده شده‌ایم.باید تمام هم و غم ما این باشد که تیم ضربه نخورد و جلوی ضربات به آن را بگیریم. بی‌تردید ما با مهمترین بازی تا به اینجای کار روبرو هستیم. پیروزی در مجموع دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را به عنوان قطب اول غرب آسیا مطرح می‌کند و باید با تمام وجود برای قهرمانی در آسیا تلاش کنیم.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار