کد خبر: 873605
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
نتایج آزمایشهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان از افزایش گوگرد بنزین توزیعی در پایتخت به میزان ۲ تا ۳ برابر حد استاندارد داشت، وزارت نفت بخشی از این افزایش گوگرد را در مقطعی تأیید کرد اما کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران هر گونه افزایش را رد کرد.
تسنیم: نتایج آزمایشهای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان از افزایش گوگرد بنزین توزیعی در پایتخت به میزان ۲ تا ۳ برابر حد استاندارد داشت، وزارت نفت بخشی از این افزایش گوگرد را در مقطعی تأیید کرد اما کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران هر گونه افزایش را رد کرد.
 
نتایج گزارش پروژه پایش کیفیت سوخت شهر تهران در تابستان 1396 نشان می‌دهد در سوخت بنزین عرضه شده در جایگاه ها، عدد اکتان پایین و محتوای گوگرد و بنزن بالا است که نتایج این گزارش از افت کیفیت بنزین توزیعی در تهران و هشدارآمیز بودن سطح گوگرد آن خبر می دهد.

نتایج این آزمایش ها که توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران انجام شده به صورت نمودار منتشر شده و نشان می دهد مقدار گوگرد بنزین توزیعی تهران در 5 نقطه مختلف چند برابر حد متعارف بوده است.

 نمودار

پس از انتشار این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با قبول بالا رفتن گوگرد بنزین عرضه شده در تهران فقط در مقطعی کوتاه آن هم به مقدار 75 جزء در میلیون ، اعلام کرد که گوگرد و بنزن بنزین توزیع شده در تهران در حد متعارف و استاندارد است. (لینک کامل خبر)

در حالی که اطلاعیه این شرکت نیز با نتایج آزمایش میدانی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تناقض داشت، در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که در استانداری تهران برگزار شد به طور کامل نتایج آزمایش ها مردود اعلام شد.

دبیر کار گروه کاهش آلودگی هوای تهران در این خصوص گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه موضوع بنزن، گوگرد و ترکیبات آروماتیک بنزین بود که با تایید نمایندگان شرکت توزیع استان تهران، اداره کل استاندارد و شهرداری تهران وجود هرگونه گوگرد و بنزن بالای حد استاندارد در سوخت مصرفی تهران  مردود شمرده شد. (لینک کامل خبر)

به عبارتی در این نشست نه تنها نتایج آزمایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران رد شد، بلکه حتی اطلاعیه رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی که بالا رفتن گوگرد بنزین توزیعی در مقطعی را تأیید کرد هم مردود قلمداد شده و مشخص نیست در نهایت اعلام کدام نهاد رسمی برای سنجش کیفیت بنزین عرضه شده در پایتخت باید ملاک قرار گیرد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار