کد خبر: 873590
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
مسوول جامعه بسیج زنان بیجار:
مسوول بسیج جامعه زنان بیجارگفت: هشت سال دفاع مقدس آنچه از مادران شهدا مشاهده می شد تحمل و بردباری بود و امروز بانوان و دختران ایرانی صبر و استقامت را باید از این بانوان از خود گذشته و صبور بیاموزند.

به گزارش جوان از کردستان، بتول سرکانی شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح پایگاه علمی شهید حق‌وردی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیجار با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس برگ زرین تاریخ انقلاب است که زنان در حفظ و پاسداری آن نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به نقش زنان در پیروزی در دفاع مقدس، عنوان کرد: اگر ایمان و صبوری شجاعت و مدیریت زنان نبود، جنگ به دین منوال پیش نمی‌رفت.

سرکانی ادامه داد: بدون شک جنگ بدون حمایت عاطفی و صبوری مجاهدت‌گونه زنان به پیروزی نمی‌رسید.

مسوول بسیج جامعه زنان بیجار گفت: اگر حمایت زنان و خانواده‌های رزمندگان نبود قطعا پیروزی در هشت سال دفاع مقدس محقق نمی‌شد، این زنان و بانوان فداکار بودند که مردان را با ایمانی راسخ به میدان جنگ رهنمون و هدایت می‌کردند.

وی افزود: زنان در زمان جنگ و در طول دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی در دل جنگ حضور داشتند و از مجروحان جنگ پرستاری می‌کردند و امروز نیز در جامعه کنونی نقش ارزنده زنان کاملا مشهود است.

سرکانی به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "ما در جنگ و انقلاب مشاهده کردیم که نقش خانم‌ها اگر از مردها بیشتر نبود، کمتر هم نبود. اگر زنان حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ را در میان بانوان یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به جنگ را پیدا نمی کردند"، گفت: در این سخنان گهربار کاملا مشهود است که اگر زنان نبودند اراده مردان برای حضور و دفاع از کیان اسلامی مستحکم نمی‌شد.

اینمسوول ادامه داد: خدمات و عملکرد بانوان ایرانی در طول دفاع مقدس، تداوم کارکرد درخشان آنها در طول نهضت و انقلاب اسلامی بود.

مسوول بسیج جامعه زنان بیجار ادامه داد: مادران و همسران رزمندگان، دانش جنگ روانی را از هیچ آموزشگاه رسمی فرا نگرفته بودند اما تکلیف محوله در این رابطه را به خوبی به انجام رساندند.

سرکانی به بردباری مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس آنچه از مادران شهدا مشاهده می شد تحمل و بردباری بود و امروز بانوان و دختران ایرانی صبر و استقامت را باید از این بانوان از خود گذشته و صبور بیاموزند.

وی در پایان با توصیه رعایت حجاب و عفت توسط بانوان و ترویج این مهم در جامعه، تأکید کرد: حجاب و چادر به گونه‌ای پرچم اسلام است پس اکنون زنان در باید مراقب این پرچم اسلام باشند که در راه آن شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر