کد خبر: 873584
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اعلام اینکه یک‌هزار و 400 هیأت مذهبی در این استان فعالیت می‌کنند، گفت: جذب جوانان در برنامه‌های محرم از اولویت‌های مهم است.

حجت‌الاسلام علی شکری با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: تلاش شده تا با انسجام و برنامه‌ریزی اصولی برنامه‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر به نحو احسن ارائه و تبیین قیام حسینی به‌درستی انجام شود.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از توان جوانان و نوجوانان در برنامه‌های محرم و صفربیان کرد: ازجمله تأکیدات مهم ما بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در برنامه‌های ماه محرم است و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده که بی‌شک در ترغیب جوانان مؤثر است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اعلام اینکه یک‌هزار و 400 هیأت مذهبی در استان به فعالیت‌های مذهبی می‌پردازند، اضافه کرد: تبیین فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی از موارد مهمی است که در این هیأت‌های مذهبی دنبال می‌شود و تلاش شده است تا از توانمندی سخنرانان زبده در این برنامه‌ها استفاده شود.
شکری تصریح کرد: 170 هیأت مذهبی در شهر سمنان فعال‌اند که گرایش جوانان و نوجوانان به سمت هیأت‌های خاص است که این امر زمینه جذب جوانان بیشتری را نیز به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه پاسخ‌گویی به شبهات دینی از مسائل مهم دیگری است که در دستور کار قرار داد، ادامه داد: تبلیغات اسلامی تلاش دارد تا ضمن جلوگیری از بدعت‌ها و خرافه‌ها در ماه محرم، در زمینه رفع شبهات با قوت وارد شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت یکی از پیام‌های مهم قیام عاشورای حسینی است، اضافه کرد: انتظار می‌رود هیأت‌های مذهبی و دسته‌‌های عزاداری در زمان دسته‌روی‌ها به این موارد دقت کنند و در زمان اقامه نماز در هر نقطه‌ای که عزاداری دارند، به اقامه نماز بپردازند.
شکری با تأکید بر رعایت حقوق مردم در برگزاری مراسم و ساعات مشخص دسته‌روی‌ها بیان کرد: عزاداری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد تا ساعت 11 طول نکشد و صوت بلندگو در خارج از صحن نیز قطع شود.
وی با بیان اینکه دسته‌روی باید با هماهنگی نیروهای انتظامی انجام شود، تأکید کرد: ایستگاه‌های صلواتی نیز نباید منجر به سد معبر و ایجاد مزاحمت برای مردم شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: حمل علامت‌های بزرگ در عزاداری‌ها به صلاح نیست و همچنین بهتر است، به‌جای عکس‌هایی که منسوب به‌ عکس ائمه اطهار (ع) است و پیشینه‌ای ندارد، از عکس شهدای مدافع حرم استفاده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار