کد خبر: 873583
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: 300 هکتار ازعرصه‌های بیابانی این شهرستان، به دلیل افت محسوس سطح آب‌های زیرزمینی و کاهش پوشش گیاهی، به کانون فرسایش بادی تبدیل شده است.

امیرحسین شاه حسینی افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار کیلوگرم تاغ از عرصه های بیابانی آرادان قاچاق شد و ادامه این روند در دراز مدت به گسترش پدیده بیابان‌زایی در این شهرستان می انجامد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی آرادان شناسایی شده است که با افزایش پوشش گیاهی در این مناطق، می توان برای جلوگیری از گسترش ریزگردها و آلودگی هوا اقدام کرد.
وی ادامه داد: در 10 سال گذشته بیش از پنج هزار کیلوگرم تاغ از عرصه های بیابانی این شهرستان به نقاط مختلف کشور برای تهیه زغال قاچاق شد و سودجویی برخی افراد دلیل اصلی نابودی عرصه‌های طبیعی آرادان است.
شاه حسینی گفت: کمبود نیروی انسانی از چالش های اساسی در بخش حفظ و احیا عرصه های طبیعی آرادان است و با وجود وسعت بیش از 300 هزار هکتاری این عرصه، تنها 2 نیروی انسانی از مناطق بیابانی و مراتع شهرستان آرادان محافظت می کنند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان، کمبود اعتبار را یکی دیگر از عوامل اجرانشدن طرح های حفاظتی درعرصه های طبیعی این شهرستان عنوان کرد و گفت: در بودجه 96 برآورد اعتبار پنج میلیارد ریالی برای این اداره در نظر گرفته شد که با گذشت 6 ماه ازسال، تاکنون تنها 2 درصد از آن تخصیص یافته است.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار