کد خبر: 873581
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
دبیر خانه کشاورز استان سمنان گفت: با گذشته نزدیک به چهار ماه از تحویل محصول گندم ، کشاورزان همچنان منتظر دریافت طلب خود هستند.
محمدحسین خنکال افزود: نخستین برداشت گندم استان معمولا از نیمه خرداد در گرمسار آغاز می شود و آخرین برداشت ها نیز مربوط به نقاط سردسیر مجن و کالپوش است که تا نیمه مرداد انجام می شود.
وی ادامه داد: نیمی از بهای گندم کشاورزان پرداخت شده و مقرر بود بقیه آن پس از تحویل حداکثر تا 60 روز پرداخت شود.
دبیر خانه کشاورز استان سمنان گفت: گندمکاران استان اکنون آماده کشت جدید گندم بوده و برای فراهم کردن نهاده ها به دریافت مطالباتشان نیاز دارند.
وی گفت: در حالی که گندمکاران هنوز همه مطالباتشان را دریافت نکرده اند، در عین حال برای دریافت بذر و کود باید نخست هزینه ها را پرداخت کرده و سپس آن ها را تحویل بگیرند که فشار بیشتری را بر کشاورزان تحمیل می کند.
خنکال با بیان این که ، بسیاری از گندمکاران حاضر هستند پول بذر و کود آن ها از محل مطالباتشان پرداخت شود ، افزود: این امر هم به خاطر این که خریدار محصول و فروشنده بذر و کود دستگاه های متفاوتی هستند، امکان پذیر نمی باشد.
به گزارش ایرنا ، خرید گندم کشاورزان از سوی شرکت غله انجام شده و تحویل بذر و کود از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تعاونی های روستایی انجام می شود.
دبیر خانه کشاورز استان سمنان در مورد بیمه محصولات نیز گفت: در حالی که کشاورزان باید هم زمان با کشت گندم محصول خود را به صورت نقد بیمه کنند، هنوز خسارت سال گذشته خود را دریافت نکرده اند.
خبرنگار ایرنا برای دریافت نظر مسوولان شهرستان در این خصوص با برخی مدیران مربوط تماس هایی گرفت ، اما همه آن ها پرداخت طلب کشاورزان را موضوعی کشوری عنوان کرده و اعلام کردند، باید اعتبار مربوطه از مرکز برسد.
سال زراعی گذشته در استان سمنان نزدیک به 80 هزارتن گندم تولید شد که نیمی از این مقدار مربوط به شهرستان شاهرود است.
شهرستان شاهرود 40 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که حدود 15 هزار هکتار را باغ ها تشکیل می دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار