کد خبر: 873556
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
وزارت دفاع روسيه تصاويري منتشر كرده كه استقرار تجهيزات امريكايي در نزديكي مناطق تحت كنترل تروريست‌هاي داعش در نزديكي شهر ديرالزور روسيه را نشان مي‌دهند. در همين حال وزير امور خارجه سوريه گفت: بعد از پيروزي بر تروريست‌ها در سوريه معلوم مي‌شود، آيا امريكا به دنبال هدف سياسي در اين كشور بوده يا واقعاً تنها با هدف مبارزه با تروريسم به سوريه آمده است. 
به گزارش تسنيم، وزارت دفاع روسيه روز يك‌شنبه تصاوير مربوط به فيلمبرداري هوايي از مواضع داعش را در شمال شهر «ديرالزور» در سوريه منتشر كرد كه استقرار تجهيزات امريكايي در آن منطقه را نشان مي‌دهند.  به گزارش اسپوتنيك، تصاوير منتشر شده در صفحه فيس‌بوك وزارت دفاع روسيه در روز يك‌شنبه، تجهيزات مورد استفاده نيروهاي ويژه امريكا را نشان مي‌دهند.  
وزارت دفاع روسيه در فيس‌بوك خود نوشت: «تصاوير هوايي گرفته شده بين 8 تا 12 سپتامبر، حضور شمار زيادي از خودروهاي زرهي امريكا از نوع هامر كه مورد استفاده نيروهاي ويژه امريكا هستند را در منطقه استقرار تشكيلات تسليحاتي داعش به ثبت رسانده‌اند. اين تصاوير به روشني حضور يگان‌هاي نيروهاي عمليات ويژه امريكا در مناطق تجهيز شده توسط تروريست‌هاي داعش را نشان مي‌دهند. به‌‌رغم اين، هيچ شواهدي از درگيري يا حمله هوايي جنگنده‌هاي ائتلاف براي بيرون راندن تروريست‌ها وجود ندارند.» وزارت دفاع روسيه تأكيد كرده است: «اين نشان مي‌دهد كه نيروهاي امريكايي در مناطق تحت كنترل تروريست‌ها احساس امنيت مي‌كنند.»
   مقاومت آماده دفن داعش 
عضو شوراي مركزي حزب‌الله گفت: حمله اسرائيل به برخي مناطق در سوريه نشان‌دهنده شكست پروژه اسرائيلي است.  «نبيل قاووق»، عضو شوراي مركزي حزب‌الله در مراسمي كه به مناسبت محرم در «بيت‌جبيل» برگزار شده بود، اعلام كرد پايان داعش در سوريه نزديك است.  بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، قاووق گفت: سوريه مورد حمله خارجي قرار گرفت اما امروز پس از حدود هفت ‌سال اين توطئه شكست خورد؛ محور مقاومت و در مقدمه آن حزب‌الله براي دفن داعش در سوريه آماده مي‌شوند خصوصاً اينكه قهرمانان مقاومت در اين روزهاي محرم در خط‌هاي مقدم «ديرالزور، بوكمال و الميادين» حضور دارند تا در نبرد اخيري كه قرار است داعش را به همراه پروژه‌اش در آن دفن كنيم، شركت كنند.   وي در ادامه تصريح كرد: حمله اسرائيل به برخي مناطق در سوريه نشان‌دهنده شكست پروژه اسرائيلي است و اين همان چيزي است كه اسرائيل را ناچار كرده نقاب از چهره حقيقي‌اش در حمايت از داعش و النصره بردارد.  
شيخ قاووق به مواضع كشورهاي عربي نيز پرداخت و گفت: موضع اتحاديه عرب و كشورهاي عربي نسبت به حمله اسرائيل به كشوري عربي چيست؟ چرا بايد در قبال حمله اسرائيل به سوريه شاهد سكوت رسمي كشورهاي عربي باشيم؟ موضع عربستان موضعي در حمايت از اسرائيل براي حمله به سوريه است.  در همين حال ارتش سوريه و نيروهاي همپيمان آن در محور مقاومت توانستند جاده ديرالزور – حلب - حمص را بعد از رسيدن نيروها به هم در ميانه حومه رقه و ديرالزور به طور كامل امن كنند.  ارتش سوريه اعلام كرد، يگان‌هايش ۴۴ شهرك، روستا و زمين كشاورزي را در حومه غربي ديرالزور و حومه رقه و حومه شرقي حماه طي دو هفته آزاد كردند. 
 نيروهاي سوريه كه در حال پيشروي در كرانه شرقي رود فرات هستند بعد از تسلط بر روستاي معدان عتيق در هفت كيلومتري شهر معدان، بزرگ‌ترين محل تجمع تروريست‌ها در حومه شرقي رقه و در نزديكي مرزهاي اداري دو استان رقه و ديرالزور به نيروهاي سوري پيشروي كننده در حومه شرقي رقه رسيدند و نيروهاي امنيتي بر تعدادي روستا در جاده اصلي حومه شرقي رقه تسلط يافتند.  منابع نظامي سوري گفتند، پيشروي از سمت حومه شرقي رقه و حومه غربي ديرالزور به ارتش اين توان را داد تا بر جاده بين‌المللي كه حلب را به ديرالزور و حمص وصل مي‌كند، تسلط يابد و ارتش به زودي باز شدن اين جاده را اعلام مي‌كند. نيروهاي ارتش سوريه همچنين بر چندين روستا در حومه غربي ديرالزور تسلط يافتند. 
   درخواست پايان تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب
با گذشت پنج سال از تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب، «عبدالقادر مساهل» وزير امور خارجه الجزاير در گفت‌وگو با روسيا اليوم در نيويورك كه در حاشيه حضورش در هفتاد و دومين مجمع عمومي سازمان ملل متحد انجام شد، گفت: الجزاير با سوريه روابط تاريخي دارد و خواستار بازگشت سوريه به اتحاديه عرب است.  عبدالقادر مساهل گفت: اتحاديه عرب به تعليق عضويت سوريه كه با آغاز بحران اين كشور در پايان سال 2011 ميلادي انجام شد، پايان دهد.  وي بر ضرورت حل و فصل همه اختلافات در منطقه از جمله بحران ميان عربستان و قطر تأكيد كرد.  در 12 نوامبر 2011 ميلادي، وزيران امور خارجه عرب در نشست قاهره تصميم گرفتند عضويت سوريه در اين اتحاديه را لغو كنند و سفيران خود را از دمشق فراخوانند. 
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار