کد خبر: 873555
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
پاسخ نمايندگان به اظهارات ترامپ
پاسخ قاطع به نقض برجام از سوي امريكا؛ صداي واحد نمايندگان ملت در قبال سخنان سخيف اخير رئيس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل بود.
پاسخ قاطع به نقض برجام از سوي امريكا؛ صداي واحد نمايندگان ملت در قبال سخنان سخيف اخير رئيس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل بود. 
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در حاشيه جلسه علني در مصاحبه با خبرگزاري صداوسيما، در پاسخ به اظهارات اخير رئيس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل پيامي واحد را مخابره كردند، ايستادگي در قبال زياده‌خواهي‌ها و تأكيد بر پاسخ قاطع در قبال نقض برجام از سوي امريكا. 

علاءالدين بروجردي، نماينده بروجرد ضمن تحليل اظهارات اخير رئيس‌جمهور امريكا در مجمع عمومي سازمان ملل اين سخنان را بسيار بد و حاكي از انزواي حقيقي امريكا توصيف كرد و گفت: اين سخنان در همه ابعاد بد بود، به طوري كه شأن امريكا را به عنوان يك كشور بزرگ در عرصه جهاني كاهش داد و همهمه سران كشورها در صحن مجمع عمومي سازمان ملل در قبال آن بخش از سخنان ترامپ كه خواستار نابودي كشور كره‌شمالي با استفاده از بمب اتمي شد، نشانگر عكس‌العمل كشورها در قبال اين اظهارات بي‌خردانه بود. وي با اشاره به اظهارات ضد‌ايراني رئيس‌جمهور امريكا نيز گفت: امروز همه جهانيان مي‌دانند كه جمهوري اسلامي ايران در خط نخست مبارزه با پديده شوم تروريسم است و ايران به درخواست دو كشور عراق و سوريه براي مبارزه با تروريسم در اين كشورها حضوريافت و كمك مستشاري داد و در اين راه شهدايي را تقديم كرد. بروجردي با اشاره به نقش به كار‌گيري تجارب جمهوري اسلامي ايران در مبارزه با تروريسم در منطقه گفت: همگان مي‌دانند كه چنين اتهاماتي به جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه وارد نيست، به ويژه اگر از سوي امريكا به عنوان نماد‌حمايت از گروه‌هاي تروريستي مطرح شود. وي افزود: نقش امريكايي‌ها در فراري دادن سران داعش و بقاياي اين گروهك تروريستي از صحنه درگيري در عراق و سوريه بيانگر اين واقعيت است كه آنها خواستار حفظ بقاياي اين گروهك و استفاده از آنها در عرصه‌هاي جديد هستند. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: در عرصه برجام نام امريكا به عنوان ناقض اين توافق بين‌المللي به ثبت رسيده است و جمهوري اسلامي ايران به تعهد خود پايبند بوده و هست و اگر آنها بخواهند توافق را به هم بزنند ايران در اسرع وقت مي‌توانند به نقطه اول بازگردند. 

‌امريكايي‌ها بايد شرمسار باشند
حشمت‌الله فلاحت پيشه، نماينده اسلام‌آباد غرب نيز خاطرنشان كرد: برخلاف ادعاهاي غرب كه فقط جهان سوم را براي ظهور ديكتاتورهايي نظير قذافي كه حوزه ديكتاتوري خود را جهاني مي‌بينند، مستعد است، اظهارات رئيس‌جمهور امريكا نشان داد كه دنياي امروز با رفتار و گفتار ترامپ همخوان نيست. وي با بيان اينكه امريكايي‌ها بايد از انتخاب چنين رئيس‌جمهوري شرمسار باشند، تأكيد كرد: رؤساي جمهور امريكا در نشست علني مجمع عمومي سازمان ملل معمولاً ارزش‌هاي امريكايي را تشريح مي‌كرد، اما ترامپ با ادبياتي گانگستري سخن گفت. فلاحت پيشه افزود: عملكرد امريكا در منطقه بر سه معيار بي‌ثبات سازي، تزريق سلاح اسلحه است و حمايت از تروريست قابل ارزيابي است، واقعيت ميداني نشان مي‌دهد كه امريكا‌يي‌ها طي سال‌هاي اخير منطقه را هم به اسلحه و هم به تروريست آلوده كرده است. 
‌  
ايران مستحكم به راه خود ادامه مي‌دهد
سيد‌حسين نقوي حسيني، عضو كميسيون امنيت ملي هم با بيان اينكه اظهارات اخير رئيس‌جمهور امريكا براي ملت ايران تازگي ندارد، گفت: سخنان سخيف و سبك رئيس‌جمهور امريكا از تريبون سازمان ملل متحد به عنوان تريبوني كه بايد پيام‌آور صلح و آشتي و پرهيز از افراطي‌گرايي باشد، موجب تعجب همه جهانيان شد. وي افزود: اظهارات اخير رئيس‌جمهور امريكا هم برخلاف موازين بين‌المللي و هم برخلاف جايگاه اين تريبون بود و زمينه‌ساز ترويج خشونت و جنگ و درگيري بود؛ چراكه ترامپ در دوران انتخابات گفته بود امريكا درگير مسائل غير‌امريكايي نخواهد شد. نقوي تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مستحكم و مقاوم با برنامه به راه خود ادامه خواهد داد و در حوزه برجام و هسته‌اي به تعهداد خود پایبند است و انتظار دارد كه طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل كند. نماينده مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي افزود: ايران در حوزه اقتصاد با اتكاي به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با قدرت به راه خود ادامه خواهد داد و نگران تحريم و تهديد بيشتر هم نيست و اين موضع‌گيري‌ها تأثيري در اراده ملت ايران نخواهد داشت. سيد‌محمد جواد ابطحي، نماينده خميني شهر هم به خبرگزاري صداوسيما گفت: اظهارات اخير ترامپ بيانگر عجز و درماندگي نظام سلطه در برابر جمهوري اسلامي ايران است، امريكايي‌ها تلاش مي‌كند تا شكست‌هاي خود در برابر مقاومت ايران در عراق، سوريه و يمن را اينگونه جبران كند و از ايران به عنوان پشتوانه مقامت انتقام بگيرد. وي افزود: اين اظهارات بيانگر ضعف آنها در برابر قدرت جمهوري اسلامي ايران است و لذا تلاش مي‌كنند تا اينگونه بر ترس خود غلبه كند. ابطحي تأكيد كرد: ايران پاسخ ترامپ را در ميدان عمل خواهد داد و اين قبيل اظهارات ذهن مردم را مشغول نخواهد كرد. 
‌  
ترامپ، سخنگوي اسرائيل 
زهرا ساعي، نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي نيز مي‌گويد: رئيس‌جمهور امريكا با اين سخنان، خود را در حد سخنگوي اسرائيل در سطح بين‌المللي تنزل داد و با هدف كسب رضايت لابي صهيونيست‌ها اين اظهارات را در مجمع عمومي سازمان ملل بيان كرد و اين براي مردم امريكا مايه تأسف است كه رئيس‌جمهوري انتخاب كرده‌اند كه صحبت‌هايي دور از شأن مردم جهان بيان مي‌كند. وي افزود: موضع‌گيري كشورهاي مختلف جهان برخلاف نظرات ترامپ بود و جامعه جهاني به اين مرحله رسيده است كه براي حفظ صلح در جامعه جهاني نيازمند همدلي است. 

وي افزود: مجلس با قاطعيت اگر هر جا نياز باشد آگاه و هوشيار است و با قاطعيت در برابر اين ادعاهاي بي‌اساس ايستادگي مي‌كند. نماينده مردم تبريز خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران با اقتدار در برابر پديده شوم تروريسم ايستاده است و امروز تنها كشوري در منطقه خاورميانه كه در مقابل تروريست ايستادگي كرده است ايران است. 
‌  
ترامپ بايد از ملت ايران عذر‌خواهي كند
حميد بنايي، نماينده گناباد هم معتقد است: امروز ايران به قدرت منطقه‌اي تبديل شده است و سخنان ترامپ پيامد همين شكست‌ها و حاصل ايستادگي مردم ايران طي سال‌هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي است و مردم همچنان پاي انقلاب و آرمان‌هاي آن ايستاده‌اند. وي افزود: لحن رئيس‌جمهور امريكا هنوز كاسب‌كارانه است او با ادبيات گانگستري خود هنوز نمي‌داند كه بايد ما مردم ايران با احترام سخن بگويد. اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با تأكيد براين نكته كه رئيس‌جمهور امريكا بايد از ملت ايران عذرخواهي كند، تأكيد كرد: برجام يك موافقتنامه بين‌المللي است اگر امريكا بخواهد بيشتر بدعهدي كند به فرموده مقام معظم رهبري اگر آنها برجام را پاره كنند، قطعاً ما آن را به آتش خواهيم كشيد.  شهاب نادري، نماينده مردم پاوه در مجلس شوراي اسلامي هم اين قبيل موضع‌گيري‌ها از سوي مقامات امريكايي را تكراري و كليشه‌اي توصيف كرده و معتقد است: امريكايي‌ها خود به عنوان ناقض حقوق بشر و حامي گروه‌هاي تروريستي و بدعهد در قبال قراردادهاي بين‌المللي تلاش مي‌كنند تا ايران را به عنوان ناقض حقوق بشر جلوه دهند. وي افزود: اين اظهارات ترامپ موجب تشديد بي‌اعتمادي جهانيان در قبال امريكا در افكار عمومي شده است، به‌گونه‌اي كه اين موضع‌گيري‌ها حتي با مخالفت سياستمداران امريكايي نيز مواجه شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار