کد خبر: 873554
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
روزنامه اصلاح طلب قانون از آنچه «جنگ سرد ميان كانديداهاي مستقل و نزديك به دولت در هلال احمر ناميده»، تيتر اصلي خود را نوشته است.
روزنامه اصلاح طلب قانون از آنچه «جنگ سرد ميان كانديداهاي مستقل و نزديك به دولت در هلال احمر ناميده»، تيتر اصلي خود را نوشته است. جنگي كه به گفته اين روزنامه يكي از دلايلش «فشارهاي سياسي و تمايلات فاميلي براي تعيين رئيس‌ جمعيت هلال احمر» است. 
قانون مي‌نويسد: «موضوعي كه اين دوره از انتخابات را حساس‌تر از گذشته كرد، اين است كه نزديكان به دولت سعي دارند در اين انتخابات به صورت غير مستقيم ورود و گزينه خود را به عنوان گزينه نهايي انتخاب كنند.» قانون سپس خبر از وجود يك ژن خوب مي‌دهد كه اقبال زيادي براي بر عهده گرفتن اين سمت دارد: «علي‌اصغر پيوندي» در مورد او مي‌نويسد: «دليل اين اقبال، سابقه كاري او نيست بلكه نزديكي فاميلي او به رئيس‌جمهور است. وي در كارنامه خود تنها رياست بر دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي را دارد و هيچ سابقه‌اي در جمعيت هلال احمر ندارد... گفته مي‌شود ارتباط نزديك خانوادگي او با رئيس‌جمهور باعث شده است كه تعدادي از نزديكان روحاني به او اطمينان بدهند كه از فيلترها عبور مي‌كند.» قانون از كانديداهاي ديگر و رد صلاحيت يكي و كانديدا شدن يكي ديگر براي شكستن رأي رقيب پيوندي مي‌نويسد و آنچنان كه در تيتر آورده، جنگي سرد در ساختمان صلح برپاست و سپس از ردپاي دولتي‌ها گزاره هايي افشا مي‌كند: ‌گفته مي‌شود حسين فريدون در معرفي پيوندي و رايزني با حسن روحاني براي انتخاب نهايي مي‌تواند نقش اساسي را بازي كند.
 
همان طور كه روزنامه قانون نوشته بود در رأي‌گيري روز گذشته، علي‌اصغر پيوندي رأي اول براي معرفي به رئيس‌جمهور را كسب كرد اما نفر دوم نزديك‌ترين فرد به حسين فريدون است. كسي كه بعد از بازداشت حسين فريدون، وثيقه ميلياردي او را تأمين كرد تا او آزاد شود: حسين قاضي‌زاده هاشمي. 

مخالفت محمود صادقي با وزارت يك زن 
محمود صادقي، نماينده اصلاح‌طلب تهران در توئيتر خود و در واكنش به خبرهايي در مورد احتمال حضور الهام امين‌زاده در وزارت علوم به انتقاد از آنچه بي‌اعتنايي روحاني به مردان دانا عنوان كرده، پرداخت و نوشت: «وقتي روحاني براي «مردان» داناي آموزش عالي مايه نمي‌گذارد، عرصه براي عرض اندام زناني باز مي‌شود كه دراين عرصه نه تجربه دارند نه مقبوليت.»
اصلاح‌طلبان در ماه‌هاي گذشته فشار زيادي به دولت وارد كردند تا حداقل سه وزير زن در كابينه دوازدهم حضور داشته باشند كه در نهايت روحاني گفت: «نشد!» با اين حال وقتي زمزمه هايي مبني بر احتمال معرفي الهام امين‌زاده به عنوان وزير علوم شنيده شد، اصلاح‌طلبان به مخالفت پرداختند. چه آنكه امين‌زاده اصلاح‌طلب نيست و آنها دوست ندارند اين وزارتخانه مهم در دست يك غير‌اصلاح‌طلب باشد حتي اگر اين فرد يك زن باشد و بتواند پرستيژ اصلاح‌طلبان براي اهميت به زنان در دولت متبوع شان را كامل كند. با اين حال آنان گزينه‌هاي زن ديگري معرفي مي‌كردند تا به جاي الهام امين زاده باشد، اما محمود صادقي اساساً مردان دانا را لايق اين سمت مي‌داند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار