کد خبر: 873548
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
چهار مجرم سابقه‌دار كه با دستبرد به خانه‌هاي اعياني شمال شهر ميلياردها تومان پول به جيب‌زده بودند، بازداشت شدند.
 چهار مجرم سابقه‌دار كه با دستبرد به خانه‌هاي اعياني شمال شهر ميلياردها تومان پول به جيب‌زده بودند، بازداشت شدند. 
به گزارش خبرنگار ما، 17‌خردادماه بود كه اولين شكايت عليه اعضاي اين باند به مأموران كلانتري 124 قلهك گزارش شد. شاكي گفت: خانه من در خيابان دولت است. امروز وقتي همراه خانواده‌ام از سفر برگشتم متوجه شدم كه دزد به خانه‌ام زده است و 600 ميليون تومان پول و طلايي كه در خانه داشتيم را سرقت كرده‌است. بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 34 به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران فرستاده شد. 
بررسي‌ها در اين باره به جريان افتاده بود كه پرونده‌هاي مشابهي در كلانتري‌هاي شمال‌شهر تشكيل شده است. يكي از شاكيان در توضيح شكايتش گفت: عصر روز پنج‌شنبه چهارم تيرماه بود كه براي انجام كاري خانه‌ام راترك كردم. نيمه شب وقتي به خانه برگشتم متوجه شدم كه اتومبيلم داخل پاركينگ نيست. نگران شدم و خودم را به آپارتمانم كه در طبقه چهارم ساختمان بود، رساندم. ديدم كه توپي در شكسته است. وقتي وارد شدم خانه به هم ريخته بود. در بررسي بيشتر متوجه شدم كه گاوصندوق كه 500 ميليون تومان پول و طلا داخلش بود، سرقت شده است.  شاكي ديگري كه دزد به خانه‌اش زده بود در توضيح ماجرا گفت: وقتي وارد خانه‌ام شدم متوجه به هم ريختگي شدم. فهميدم كه دزد به خانه زده است. در بررسي‌هاي بعد متوجه شدم كه طلا و جواهرات، ساعت‌هاي مچي طلا، 100 عدد سكه طلا، 50 هزار دلار و حدود 30ميليون پول نقد، 5كيلو طلا به ارزش 5/1 ميليارد تومان سرقت شده‌است. 
بررسي شكايت‌هاي مطرح شده حكايت از اين داشت كه سارقان با تخريب توپي در آپارتمان‌ها وارد شده و بعد از سرقت ناپديد شده‌اند. كارآگاهان با بررسي دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند يكي از سارقان را كه از مجرمان تحت تعقيب پليس بود، شناسايي كنند. محسن. ب مدتي قبل با تأمين قرار از زندان مرخصي گرفته و سپس متواري شده‌بود. 
بعد از شناسايي متهم بود كه مخفيگاه او در غرب تهران شناسايي و متهم ساعت 3 ‌بامداد 17‌مرداد در خانه اعياني‌اش حوالي بلوار فردوس بازداشت شد. كارآگاهان در بازرسي ا‌ز خانه اجاره‌اي متهم تعداد زيادي كيف‌زنانه و لوازم مخصوص سرقت از منزل كشف كردند.  محسن در اولين بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي از خانه‌هاي اعياني در مناطق شمال تهران اعتراف كرد و گفت: بعد از آزادي از زندان با همدستي برادرم علي و دو نفر از دوستانم به نام‌هاي سامان و وحيد يك باند سرقت از خانه‌هاي شمال‌شهر را راه‌اندازي كردم. با اطلاعاتي كه محسن در اختيار پليس گذاشت مخفيگاه علي در محله فلاح شناسايي و متهم در عمليات ضربتي پليس بازداشت شد. از مخفيگاه متهم يك خودروي مزدا3 كه از آن در سرقت‌ها استفاده شده بود، هم كشف شد. 
در تحقيقات بعدي پليس معلوم شد كه وحيد.‌ب و سامان.‌ب در جريان پرونده‌اي جداگانه بازداشت و به زندان افتاده‌اند كه از زندان به اداره پليس منتقل شدند. آنها در بازجويي‌ها به همدستي در سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند.  محسن درباره شيوه سرقت‌ها گفت: يكي از اعضاي باند سوار بر موتور در محله‌هاي اعياني پرسه مي‌زد و خانه‌هاي خالي از سكنه را شناسايي مي‌كرد.
 بعد از به دست آمدن محل سرقت در گروه‌هاي چهار نفره با خودروهاي مدل بالا مثل سانتافه، مزدا‌3 و زانتيا به محل برمي‌گشتيم  و در فرصت مناسب وارد ساختمان شده و بعد از تخريب در وارد شده و سرقت‌ها را رقم مي‌زديم.  سردار عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در بازرسي از مخفيگاه متهمان چند ميليارد تومان از پول‌هاي سرقتي كشف شده‌است. 
همچنين تعدادي از خريداران اموال سرقتي هم بازداشت و اموال سرقتي توقيف و به مالباختگان بازگردانده شده‌است. وي ادامه داد: تحقيق از متهمان براي بررسي جرائم احتمالي ديگر در پايگاه سوم پليس‌آگاهي تهران در جريان است. سردار محمديان گفت: دستور انتشار تصوير بدون پوشش متهمان از سوي قاضي صادر شده و شاكيان مي‌توانند به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان خرمشهر‌– ميدان نيلوفر مراجعه كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار