کد خبر: 873545
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
سردار غيب‌پرور در مراسم «و آن دقايق آبي...»:
دفاع مقدس هشت سال به طول انجاميد، اما اين دفاع با همه گستردگي تنها يك مينياتور از عاشوراي اباعبدالله‌(ع) است، آنچه در عاشورا مي‌توان ديد همان را نيز مي‌توان در دفاع هشت‌ساله دنبال كرد. 
 مراسم «و آن دقايق آبي. . . » با محوريت تقدير از هنرمندان عرصه ايثار و مقاومت همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در حوزه هنري برگزار شد. 
سردار غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفان در اين مراسم با تسليت فرا رسيدن ايام محرم و همزماني آن با روزهاي دفاع مقدس گفت: زينت‌بخش اين جلسه باشكوه و با معنويت‌، حضور خانواده‌هاي بزرگوار شهيدان، جانبازان و ايثارگران است  و بر آستان آنها ادب و احترام دارم؛‌ همچنين بزرگان هنر انقلاب در اين جلسه حضور دارند كه عرض ادب و احترام به ساحت اين عزيزان دارم. 
وي ادامه داد: عاشورا از جهت زماني بسيار محدود است و از جهت مكاني 4 يا 5 كيلومتر جغرافياي آن است، اما اين جغرافيا و زمان اندك تا قيام قيامت نوع بشر را تحت‌تأثير خود قرار داده است. دفاع مقدس هشت سال به طول انجاميد، اما اين دفاع با همه گستردگي تنها يك مينياتور از عاشوراي اباعبدالله (ع) است، آنچه در عاشورا مي‌توان ديد همان را مي‌توان در دفاع هشت ساله دنبال كرد. عشق، ايثار، محبت، وفاداري، صبر و از خودگذشتگي اينها مضاميني است كه كربلا را ماندگار كرد و آن را در دفاع مقدس مي‌توان يافت. 
سردار غيب‌پرور با اشاره به جنگ تحميلي گفت: در همه جنگ‌ها كشته و زخمي ديده مي‌شود، اما ما به شهدا و جانبازانمان مي‌نازيم، ما به دفاعمان افتخار مي‌كنيم، قداست و محبت به آ‌ستان خانواده شهدا به خاطر اتصال آنها به دين و مكتب خدا است و به زمزم حسين‌بن علي (ع) است، هيچ شك و ترديدي نيست كه پيام كربلا توسط اهل هنر به نسل‌هاي بعدي منتقل شد. 
وي تصريح كرد: اين نسخه بي‌بديلي براي ما است كه اهل هنر بسان رزمندگان در خط مقدم نقش‌آفريني مي‌كنند و فرهنگ ايثار و شهادت را به نسل‌هاي بعدي انتقال مي‌دهند. هنوز اين خط از خودگذشتگي و ايثار در بين جوانان مالامال است و قطعه‌اي از آن را مي‌توان در جبهه مدافعان حرم ديد كه مي‌شود شهيد حججي و بسياري از شهدا كه در گمنامي و بي‌هياهويي شهيد شدند و پيكرشان در جبهه‌ها ماند و ما مديون آنها هستيم. چرا امسال شهيد حججي مدال افتخار به سينه يك ملت است. اخلاص، ‌بي‌هياهو بودن و فهم عميق آنها باعث تبديل شدن به مدال افتخار است، اهل هنر اين جلوه‌هاي ايثار را از تابلوي عظيم عاشورا به مردم منتقل مي‌كنند.
وي ابراز داشت: بنياد فرهنگي روايت فتح با مسئوليت احسان محمدحسني، رسالت سنگيني را عهده دارد كه اميدواريم با تلاش ايشان حركت مرتضي آويني كه در روزگاري با فراز و نشيب روبه‌رو شد، به جايگاه اصلي خود برگردد و شاهد آثار بي‌بديل در حوزه هنر انقلاب و دفاع مقدس باشيم. عرض ادب به خانواده شهدا و ژنرال‌هاي عرصه هنر، عرض ادب و احترام به خانواده شهدا و ژنرال‌هاي عرصه هنر دارم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار