کد خبر: 873541
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
سعيد الهي قائم مقام دبير جشنواره بين‌المللي فيلم و عكس خبر داد
قائم مقام دبير نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم و عكس مسير عشق از شركت حدود 3هزار و500 اثر در بخش‌هاي مختلف اين رويداد سينمايي خبر داد.
قائم مقام دبير نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم و عكس مسير عشق از شركت حدود 3هزار و500 اثر در بخش‌هاي مختلف اين رويداد سينمايي خبر داد. 

سعيد الهي با اعلام اين خبر چشم‌انداز آماري آثار دريافتي جشنواره مسير عشق را به اين ترتيب عنوان كرد: در بخش فيلمنامه(ملي)، 72 طرح فيلمنامه بلند، 91 فيلمنامه كوتاه داستاني، 17سكانس عشق، 28 اثر جايزه شهيد حججي و در مجموع 208 اثر در بخش فيلمنامه به دبيرخانه ارسال شده است. همچنين در بخش عكس(ملي)، عكس حرفه‌اي از 134 عكاس 596 عكس و عكس مردمي از 250 عكاس 1437عكس و در مجموع از 384 عكاس تعداد 2033 عكس به دبيرخانه جشنواره رسيده است. در بخش فيلم و سريال(ملي)، بخش سينمايي21 فيلم، سينمايي ويدئويي 32 فيلم، كوتاه داستاني 48فيلم، سريال 10 مجموعه، 29 مستند بلند، 229 مستند كوتاه، 57 نماهنگ، 38 پويانمايي و مجموعاً در اين بخش تعداد 464 اثر در بخش‌هاي مختلف شركت كرده‌اند. 

همچنين در بخش بين‌الملل، فيلم داستاني كوتاه و سينمايي 354 اثر، مستند (كوتاه، نيمه بلند و بلند) 180 اثر، پويانمايي 88 اثر، نماهنگ 103 اثر، فيلمنامه 44 اثر و عكس 80 عنوان و مجموعاً در بخش بين‌الملل تعداد 777 اثر از 83 كشور متقاضي شركت در جشنواره هستند. وي ضمن اعلام آمار آثار رسيده گفت: در حال حاضر كارشناسان ستاد برگزاري جشنواره در حال انتخاب آثار مرتبط با موضوعات جشنواره هستند و طي روزهاي آينده اسامي آثار راه‌يافته به بخش رقابتي نيز جهت ارزيابي داوران اعلام خواهد شد. 

الهي با اشاره به اينكه با وجود ارسال تعداد قابل‌قبولي اثر در بخش فيلم، فيلمنامه و عكس به جشنواره، خلأ تأمل برانگيز انواع توليدات تصويري و مكتوب با موضوع معرفي راهپيمايي اربعين حسيني و فرهنگ عاشورايي در ايران و ساير كشورهاي دنيا و به تعبيري جهان تشيع كاملاً احساس مي‌شود، تصريح كرد: ورود هنرمندان و دستگاه‌هاي فرهنگي كشور به برنامه‌ريزي و حمايت جدي‌تر از آنان در اين زمينه يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است. وي ادامه داد: ستاد جشنواره مسير عشق تلاش كرد تا با استفاده از تمامي رسانه‌ها و ابزارهاي اطلاع‌رساني در حوزه‌هاي ديداري، شنيداري، مكتوب، مجازي، محيطي و حتي از طريق ارتباطات و مكاتبات بين سازماني با هنرمندان و مراكز سينمايي و تلويزيوني كشور اعم از دفاتر فيلمسازي بخش خصوصي و دولتي مانند مراكز سيما در دو سطح داخلي و برون‌مرزي و استان‌ها، دفاتر انجمن سينماي جوان، حوزه هنري و ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تمامي نقاط كشور نسبت به گردآوري و تجميع آثار اقدام كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار