کد خبر: 873532
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
گندم زمانی
گندم زمانی

سال‌هاست كه گويي ايمني در مدارس كشور زماني براي مسئولان آموزش‌و‌پرورش و مديران مدارس نقش پررنگ‌تري پيدا مي‌كند كه تنها با وقوع حادثه‌اي تلخ سلامتي تعدادي از دانش‌آموزان با خطر روبه‌رو شود؛ درحالي كه علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد. 
هرچند كه بايد گفت تمامي اين حوادث و رخدادها در زمان مسئوليت هر فردي ممكن است رخ دهد، اما نكته اصلي اين است: از آنجايي كه حادثه خبر نمي‌كند، بنابراین بي‌شك نبود ابتدايي‌ترين امكانات ايمني، داشتن حداقل‌ها در مراكز آموزشي و حتي آسيب‌پذيري برخي بافت‌هاي قديمي مدارس همان نقطه شروعي است كه بايد مسئولان از شروع به كار خود اقدام كنند. 

وزير آموزش‌و‌پرورش باز هم خبر از غير‌استاندارد بودن برخي كلاس‌هاي درس به دليل نبود وسايل گرمايشي داد و گفت: 40 تا 42 درصد كلاس‌هاي كشور وسايل گرمايشي استاندارد ندارند. 
وي تأكيد كرد: بخاري‌هاي غير‌استاندارد هنوز در كلاس‌ها استفاده مي‌شود كه با اعتبارات پيش‌بيني شده اميدواريم در برنامه ششم به وسايل گرمايشي استاندارد تبديل شود. 
وزير آموزش‌و‌پرورش با بيان يك‌سري از مشكلات، آموزش لازم و كافي به نيروي انساني در مدارس را از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در اين بخش توصيف كرد. 

جالب اين است درست فرداي همين صحبت‌ها در بيخ گوش مسئولان و در كلانشهر تهران آتش به جان يك دبستان دخترانه افتاد كه خوشبختانه به دليل ساعت ابتدايي صبح و حضور نداشتن دانش‌آموزان در مدارس به يك رخداد تلخ مبدل نشد. 
طبق گفته والدين دانش‌آموزان حريق به دليل اتصال و فرسودگي سيم‌كشي مدرسه اتفاق افتاد، هرچند كه بايد براي وضعيت مدرسه فكري كرد. 

اين نشان مي‌دهد كه علاوه بر گفته‌هاي وزير در مورد آمار فاجعه‌آميز غير‌استاندارد بودن وسايل گرمايشي مدارس در كل كشور، حتي در همين مركز كشور و پايتخت نيز حال بسياري از مدارس از لحاظ ايمني خوب نيست و به‌رغم ظاهر پر زرق و برق بسياري از مدارس در بيخ گوش مسئولان، نوسازي، بازسازي و استانداردسازي به لحاظ ايمني لازم دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار