کد خبر: 873523
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
ستارگان NBA و NFL عليه رئيس‌جمهور امريکا
ستارگان ليگ بسکتبال حرفه‌اي امريکا در حمايت از بازيکنان فوتبال امريکايي عليه سخنان ترامپ موضع تندي گرفتند. رئيس‌جمهور ايالات متحده اين روزها در مورد هر مسئله‌اي اظهارنظر مي‌کند و اتفاقاً تمامي اظهارنظرهايش هم با واکنش‌هاي انتقادآميز مواجه مي‌شود.
شيوا نوروزي

ستارگان ليگ بسکتبال حرفه‌اي امريکا در حمايت از بازيکنان فوتبال امريکايي عليه سخنان ترامپ موضع تندي گرفتند. رئيس‌جمهور ايالات متحده اين روزها در مورد هر مسئله‌اي اظهارنظر مي‌کند و اتفاقاً تمامي اظهارنظرهايش هم با واکنش‌هاي انتقادآميز مواجه مي‌شود. دونالد ترامپ اخيراً در خصوص اعتراض‌هاي ضد نژادپرستي صورت گرفته در ليگ NFL صحبت کرده و از مسئولان اين رشته خواسته تا بازيکنان معترض را اخراج کنند! همين ادعا کافي بود تا ستاره‌هاي ناراضي از سياست‌هاي ترامپ صراحتاً عليه آقاي رئيس‌جمهور موضع بگيرند. 
   
مخالف يا موافق نژادپرستي
دونالد ترامپ از زماني که قدرت را به دست گرفته روز به روز بر تعداد مخالفانش اضافه مي‌شود. اظهارات ضد و نقيض و نژادپرستانه او از مهم‌ترين دلايلي است که محبوبيت رئيس‌جمهور امريکا را به شکلي تاريخي به پايين‌ترين حد ممکن رسانده است. با توجه به اينکه در ايالات متحده اعتراضات و تظاهرات زيادي عليه نژادپرستي انجام مي‌شود، برخي از بازيکنان ليگ فوتبال امريکايي نيز به مخالفان نژادپرستي پيوسته‌اند و تلاش مي‌کنند از طريق شهرت و محبوبيتي که دارند صداي اعتراض‌شان را به گوش همه برسانند. به همين خاطر است که ترامپ از اين رفتارها خوشش نيامده و زانو زدن هنگام نواخته شدن سرود ملي امريکا را تقبيح کرده است. او اين حرکت را توهين به سرود ملي خوانده و با الفاظي زشت خواستار اخراج بازيکن NFL شده است. 
   
همه عليه ترامپ
موضع‌گيري عليه رئيس‌جمهور امريکا بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي جهان داشته است. روز گذشته ديلي‌تلگراف در گزارشي به تشريح اتفاقات رخ داده، پرداخت و به نوعي به ورزشکاران ايالات متحده حق داد که به سياست‌هاي ترامپ اعتراض کنند. استفان کري همان ستاره NBA است که نه تنها علاقه‌اي براي رفتن به کاخ سفيد ندارد، بلکه نظرش را نيز پنهان نمي‌کند. ستاره تيم قهرمان گلدن استيت وريرز با علني کردن تفکراتش با واکنش دونالدو ترامپ روبه‌رو شد. رئيس‌جمهور امريکا در توئيتي به اظهارات کري اينطور پاسخ داد: «حضور در کاخ سفيد براي هر قهرمان افتخار بزرگي به حساب مي‌آيد. استفان کري از آمدن به کاخ سفيد سر باز زده، پس ديگر دعوتي در کار نيست.» در امريکا رسم است قهرمان ليگ حرفه‌اي به کاخ سفيد مي‌رود و با رئيس‌جمهور ديدار مي‌کند. پس گرفتن دعوت از يک بازيکن تيم قهرمان NBA ازجمله اتفاقات عجيب و غريب اين روزهاي امريکا محسوب مي‌شود. کري نيز البته به اين راحتي از مواضع خود کوتاه نيامده و با انتقاد مجدد از ترامپ نسبت به پس گرفته شدن دعوتش واکنش نشان داد: «من نمي‌دانم چرا ترامپ، فقط يک نفر را مورد خطاب قرار داده و در صفحه اجتماعي خود از من نام برده است؟! به اعتقاد من، رهبر يک کشور نبايد اينطور رفتار کند.»
  
ما همه کري هستيم
همانطور که انتظار مي‌رفت مخالفان ترامپ از فرصت استفاده کرده و ضمن اعلام حمايت از استفان کري رئيس‌جمهور امريکا را به باد انتقاد گرفتند. به نوشته ديلي‌تلگراف لبرون جيمز سيه‌چرده از اينکه ترامپ بر ايالات متحده حکومت مي‌کند، ابراز تأسف کرد. ستاره کليولند کاواليرز ترامپ را «مفت‌خور» ناميده است. اعتراضات زماني بالا گرفت که ليسين مک کوي، ستاره سيه‌چرده تيم بوفالو بيلز (يکي از تيم‌هاي ليگ فوتبال امريکايي) ترامپ را «احمق» خواند. حتي راجر گودل، مقام ارشد ليگ NFL هم اظهارات رئيس‌جمهور را غيرقابل باور عنوان کرد: «اظهارات ترامپ تفرقه‌انگيز است و سطح احترام را در ليگ فوتبال امريکايي کاهش داده است.» بحث اصلي اينجاست که آيا بازيکنان گلدن استيت به کاخ سفيد مي‌روند يا نه! گفته مي‌شود اعضاي اين تيم به نشانه اعتراض قصد دارند دعوت کاخ سفيد را رد کنند. در بيانيه‌اي که از سوي گلدن استيت وريرز منتشر شده، آمده است: «با توجه به برخورد رئيس‌جمهور همه ما متوجه شده‌ايم که به کاخ سفيد دعوت نيستيم. به عقيده ما هيچ چيز مثل آزادي بيان براي شهروندان امريکايي اهميت ندارد. از اينکه حق اظهارنظر آزادانه و صحبت در مورد مسائل مختلف را نداريم، احساس نااميدي مي‌کنيم. در ماه فوريه سفري به واشنگتن داريم و قصد داريم ارزش‌هايي چون برابري و تنوع عقايد را گرامي بداريم.» هنوز مشخص نيست که آيا باشگاه گلدن استيت دعوتنامه رسمي از کاخ سفيد دريافت کرده يا خير. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار