کد خبر: 873521
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
تلاش پرسپوليسي‌ها براي لغو حکم انضباطي فيفا با شکايت به دادگاه عالي ورزش
تلاش پرسپوليسي‌ها براي لغو حکم محروميت فيفا در حالي همچنان ادامه دارد که به نظر مي‌رسد مديران قرمزها که زمينه‌ساز چنين گاف بزرگ مديريتي شده‌اند...
سعيد احمديان

تلاش پرسپوليسي‌ها براي لغو حکم محروميت فيفا در حالي همچنان ادامه دارد که به نظر مي‌رسد مديران قرمزها که زمينه‌ساز چنين گاف بزرگ مديريتي شده‌اند، نبايد زياد اميدوار به برگرداندن حکم محروميت چهار ماهه طارمي و همچنين محروم بودن از دو پنجره نقل و انتقالات باشند!

در حالي که هواداران و مديران پرسپوليس همچنان در شوک حکم فيفا هستند، اما مهدي طارمي که متهم اصلي در اين پرونده است، گويا چندان هم نسبت به اين موضوع نگران و ناراحت نيست و حتي بابت اشتباهات بزرگي که سبب شده تا فيفا باشگاه پرسپوليس را نقره داغ کند، نمي‌خواهد يک عذرخواهي ساده کند. عکس‌هاي ارسالي از اعزام و تمرينات پرسپوليس در دبي هم به خوبي گوياي اين است که مهاجم پرحاشيه قرمزها بابت حکم محروميت خود و باشگاه سر سوزني ناراحت نيست و شايد همين بي‌تفاوتي است که سبب مي‌شود واکنش عجيبي به خبر محروميتش داشته باشد و به راحتي بگويد كه مشکلي نيست: «مشکلي نيست، از بهمن‌ماه مي‌توانم در ميدان حضور پيدا کنم. با اين حساب از نيم‌فصل دوم با قدرت بيشتري در بازي‌ها شركت مي‌كنم. براي پرسپوليس هم مشکلي نخواهد بود، چراکه تا نيم‌فصل مهاجماني همچون منشا، عليپور و وحيد اميري در ترکيب حضور دارند و مي‌توانند در بازي‌ها به ميدان بروند و مثل هميشه بدرخشند. چهار ماه که چيزي نيست، من دو سال به خدمت سربازي رفته‌ام و توانسته‌ام پس از بازگشت خود را ثابت کنم. مطمئن باشيد پس از چهار ماه باز هم برمي‌گردم.»
   
برانکو: طارمي چوب مشاورانش را خورد
برانکو هم در سال‌هاي اخير کم‌حاشيه با مهاجم تيمش نداشته و در واکنش به حکم فيفا معتقد است که طارمي به خاطر نداشتن مشاوران خوب، گرفتار چنين محروميتي شده، محروميتي که به گفته برانكو براي پرسپوليس فقدان بزرگي است: «قبل از هر چيز بايد بگويم که اين فقدان بزرگي براي پرسپوليس است، چون مهدي (طارمي) دو سال پشت سر هم بهترين بازيکن و آقاي گل ليگ قهرمانان آسيا شده و بازيکن ثابت ماست. او تيم ما را نسبت به بقيه تيم‌ها متفاوت مي‌کرد، اما حالا اشتباهي مرتکب شده، چون مشاوران خوبي نداشت. طارمي با افرادي که تجربه داشتند مشورت نکرد، افرادي که قبلاً با چنين مشکلاتي مواجه شدند و تجربه داشتند. حتي‌ مي‌توانم بگويم که او شانس آورد که با چهار ماه محروميت مواجه شد. ما قبل از هر چيز بايد تلاش کنيم که او در اين چهار ماه آمادگي خود را حفظ و حتي پيشرفت کند.»
   
کار به کسر امتياز و سقوط نکشد!
در آن‌سو اما مديران پرسپوليس هم با رفت و آمد به فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و برگزاري جلسات مختلف با وزير و رئيس فدراسيون، تمرکزشان را روي لايحه اعتراضي به حکم فيفا براي ارسال به فدراسيون جهاني فوتبال گذاشته‌اند و به دنبال اين هستند تا بتوانند با شکايت به دادگاه عالي ورزش، رأي را برگردانند. آنها اميدوارند با بيان اين موضوع كه براساس قوانين بين‌المللي، اگر در كشوري ناامني صورت گيرد، افراد خارجي که تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند مي‌توانند بي‌قيد و شرط آن کشور را ترک کنند و با استناد به کودتاي ترکيه در سال گذشته اين رأي را تغيير دهند. عدم کامل شدن قرارداد طارمي و عدم دريافت مبلغي از سوي اين بازيکن از باشگاه ريزه‌اسپور از ديگر مواردي است که پرسپوليسي‌ها اميدوارند با اين مستندات بتوانند رأي صادره را لغو کنند. 

با اين حال اما با توجه به سرنوشت ديگر پرونده‌هاي ايران در دادگاه عالي ورزش به نظر نمي‌رسد که رأي فيفا تغيير کند، به همين خاطر کارشناس مسائل حقوقي فوتبال به باشگاه پرسپوليس توصيه کرده ظرف مدت تعيين شده توسط فيفا، خسارت باشگاه ريزه اسپور را پرداخت کند وگرنه سرنوشت خوبي در انتظار اين باشگاه نخواهد بود. هوشنگ نصيرزاده ديروز به خبرگزاري تسنيم گفته است: «الان مدت زمان يک ماهه براي پرداخت خسارت وجود دارد که اگر بعد از اين مدت پرداخت نشود، پرونده به کميته انضباطي فيفا مي‌رود. آنجا مسئول دبيرخانه نامه‌اي به باشگاه پرسپوليس مي‌زند که شما باز هم سه هفته مهلت داريد که بدهي را پرداخت کنيد، در غير اين‌ صورت با برخورد ما مواجه خواهيد شد. برخورد آنها ابتدا کسر سه تا 12 امتياز و در مرحله بعد سقوط به دسته پايين‌تر است.»
   
مسئولان تعهدات را سرسري نگيرند
موضوعي که در پرونده پرسپوليس به خوبي مشهود است، سهل‌انگاري و اهمال‌كاري مسئولان اين تيم است، به خصوص که وثوق‌احمدي، رئيس کميته تعيين وضعيت بازيکنان فدراسيون فوتبال در گفت‌وگو با اخبار ورزشي تلويزيون به آن اشاره كرده است: «به عنوان مسئول کميته تعيين وضعيت بازيکنان صراحتاً در اين مورد و موارد ديگر گوشزدهاي لازم را انجام دادم. اسفند سال گذشته و همچنين در تيرماه امسال تذکرات لازم را دادم و به باشگاه گفتم که از فسخ قرارداد بازيکنش با باشگاه قبلي مطمئن شود.» محمدرضا داورزني، معاون قهرماني وزارت ورزش هم با انتقاد از مديران باشگاه در چنين محروميت‌هايي به آنها هشدار داده است: «مديران نبايد تعهدات را سرسري بگيرند و نبايد خيلي به پرونده‌هايي که در فيفاست خوشبين باشند و فكر كنند كه اتفاقات خوبي رخ مي‌دهد، چون همه چيز مشخص است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار