کد خبر: 873453
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) :
بیش از 30 کشور از صدام حمایت کردند تا انقلاب اسلامی را زمین بزنند اما موفق نشدند، صدام زمانی که گلوله توپ را به سمت ایران شلیک کرد اعلام کرد که هفته آینده در تهران سخنرانی خواهد کرد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) در گردهمایی سربازان عاشورایی قرارگاه سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: در شروع ماه محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس هستیم، همه ما توفیق پیدا کردیم در کنار شهدای عزیزو در میان آن‌هایی که به سیدالشهدا (ع) اقتدا کردند و با روحیه عاشورایی و انگیزه الهی از انقلاب، اسلام، ملت و کشورشان دفاع کردند باشیم.

سردار جواد استکی با بیان این که اولین قشری که به امام خمینی(ره) لبیک گفتند، سربازان بودند گفت: قبل از انقلاب پادگان‌های ارتش و ژاندارمری و شهربانی را که مملو از سربازان بود، پس از فرمان امام خمینی(ره) که فرمودند سربازان به رژیم شاه خدمت نکنند، فرار کردند و حتی برخی با اسلحه هایشان فرار کردند و در تظاهرات‌ها و تحصن‌ها با رژیم پهلوی مقابله و مبارزه کردند و رژیم طاغوت را سرنگون نمودند.

وی تصریح کرد: اولین شکست در رژیم پهلوی فرار سربازها بود که منجر به فروپاشی رژیم شاه شد، خاطر نشان کرد: در همین اصفهان قوت و نیروی رژیم شاه به شدت تضعیف شد، پس از انقلاب اولین مکان‌هایی که منافقین و ضد انقلاب مورد هجوم قرار دادند، حمله به پادگان‌ها بود.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) ادامه داد: لشکر 28 سنندج، مورد تهاجم کومله قرار گرفت، شهید طیاره از جمله سربازانی بود که با 27 نفر دیگر هم پیمان شدند تا اجازه سقوط پادگان را ندهند، اگر پادگان یک لشکر سقوط می‌کرد تمام امکانات لشکر در اختیار کومله قرار می گرفت، چندین شبانه روز این 28 نفر مقاومت کردند تا نهایتا با رسیدن نیروی کمکی، پادگان لشکر 28 سنندج از سقوط نجات پیدا کرد.

استکی با اشاره به منافقین و ساواکی های بازمانده از رژیم قبلی که پس از انقلاب خرابکاری می‌کردند، یادآور شد: همین سربازان فراری از پادگان‌های رژیم طاغوت به عضویت سپاه و بسیج در آمدند و با این اقدامات خرابکارانه ضد انقلاب مقابله کردند، شاه با کودتای 28 مرداد و مزدوری آمریکا و انگلیس بر مردم مسلط شده بود، اما مردم ما برای انقلاب تلاش کردند.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا (ع) با بیان این که صدام نیز با تحریک آمریکا و رژیم صهیونیستی و اروپا به ایران حمله کرد، خاطرنشان کرد: بیش از 30 کشور از صدام حمایت کردند تا انقلاب اسلامی را زمین بزنند اما موفق نشدند، صدام زمانی که گلوله توپ را به سمت ایران شلیک کرد اعلام کرد که هفته آینده در تهران سخنرانی خواهد کرد، دشمنان قصد داشتند یک حکومت دست نشانده را در ایران احیا کنند.

وی افزود: دشمنان فکر می‌کردند که با فروپاشی ارتش و نو پا بودن بسیج و سپاه می توانند ایران را تسلیم کنند اما فکر این را نکرده بودند که جوانان مومن ما که به وطن و دین و خاک و ناموس خود عشق می ورزیدند جلوی آن‌ها بایستند و اصفهان یکی از اولین استان‌هایی بود که سربازان زیادی از این استان به سمت جبهه ها حرکت کردند.

استکی تصریح کرد: اولین خطی که اصفهانی‌ها در جنوب تشکیل دادند خط شیر بود، خیلی از فرماندهان جنگ در ابتدا سرباز بودند، از همه استان‌ها سربازان به دستور امام به جنگ شتافتند و جلوی دشمن را گرفتند، در شرق رود کارون اصفهانی‌ها مستقر شدند و اجازه پیشروی عراق از غرب به شرق کارون را ندادند.

وی با اشاره به سربازان بسیاری که در یگان‌هایی از جمله لشکر 14 امام حسین، تیپ زرهی که متعلق به اصفهان بود، حضور داشتند بیان کرد: شهید طاهری یکی از شهدای سربازی است که 18 سال رنج جانبازی و فلج بودن را تحمل کرد و از افتخارات او، دیدار رهبر انقلاب در منزل خودش بود و پس از دیدار با رهبری به دیدار معبود خود شتافت.

فرمانده قرارگاه سیدالشهدا اظهار کرد: فرماندهان ما در طول جنگ میانگین سنی 25 سال داشتند و لشکر و یا تیپ را فرماندهی می‌کردند، امام علی(ع) می‌فرماید سربازان زینت کشور هستند، امروز سربازان در همه عرصه های مختلف نقش دارند و در عرصه‌های سازندگی و توسعه سپاه، بسیج و ارتش نقش جدی داشتند.

وی در ادامه مطرح کرد: خیلی از این سربازان به عضویت رسمی نیروهای مسلح در آمدند و بسیاری از پاسداران ما دوران سربازی خود را در سپاه گذرانده و به عضویت سپاه در آمدند، سربازانی که دو سال را در نیروهای مسلح می گذرانند باید آینده خود را رقم بزنند.

استکی در پایان گفت: سربازان مقدمات آینده خود را چه در تحصیل و چه در اشتغال فراهم کنند، امیدوارم همه سربازان بتوانند نقش بی‌بدیلی را در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار