کد خبر: 873412
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: برای جوانان جویای شغل در استان راهی به جز فراگیری مهارت برای کسب شغل نیست.
 محمدرضا خباز روز شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای آموزش مهارت به جوانان جویای شغل از طریق ثبت نام در سامانه کارورزی، گفت: تعداد ثبت نام کنندگان استان سمنان در سامانه کارورزی کم است، باید در استان به سمت مهارت آموزی پیش رویم و ایجاد اشتغال برای افراد مهارت دیده در اولویت باشد.
وی افزود: فردی که به وسیله کارفرما بیمه نشود، حقوق دریافتی اندک دارد و این جز آمار اشتغال محسوب نمی شود، معیار و ملاک تایید شغل ایجاد شده آمار تامین اجتماعی از تعداد بیمه شدگان است و برای ایجاد اشتغال باید اقدامات اساسی و درست انجام شود.
استاندار سمنان گفت: برای کارگروه اشتغال یک مجموعه نظارتی تشکیل شود تا بر میزان تسهیلات دریافتی و اشتغال ایجاد شده به وسیله دستگاه های اجرایی نظارت شود.
خباز با بیان این که برخی دستگاه های اجرایی تا 60 درصد در ایجاد اشتغال استان نقش داشته اند، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی که تا کنون برای ایجاد اشتغال اقدامات قابل توجهی را انجام نداده اند، مدیریت داشته باشند و عقب ماندگی زمانی خود را با برنامه‌ریزی مناسب جبران و سهم خود را در ایجاد اشتغال اعلام کنند.
استاندار سمنان افزود: حتی فرزندان خانواده های ایثارگران باید توجیه شوند که بین شغل دولتی و خصوصی تفاوت زیادی نیست، در حال حاضر که شغل استخدامی و کار دولتی وجود ندارد، مشاغل غیردولتی را انتخاب کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان نیز در این نشست، با بیان این که در طرح کارورزی سهم استان یک هزار و 890 نفر است و تعداد ثبت نام کنندگان واجد شرایط 582 تن است، افزود: سهم شهرستان سمنان 612 نفر و 190 کارورز واجد شرایط حدود 36 درصد از سهمیه درنظر گرفته شده و سهم شهرستان شاهرود 562 تن است که تا کنون 225 تن حدود 32 درصد ازسهمیه لحاظ شده در سامانه طرح کارورزی ثبت نام کردند.
اسماعیل غنیان با بیان این که 65 درصد بیکاران استان سمنان را افراد فاقد مهارت و 35 درصد را افراد دارای مهارت تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: تا کنون یک هزار و 373 نفر در استان به کارگمارده شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان این که تعدادثبت نام کنندگان در سامانه طرح کارورزی پایین است و تاکنون 180 واحد پذیرنده در سامانه کارورزی برای جذب کارورز ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون کارورز مرد مهندس مکانیک، صنایع و شیمی در شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر در سامانه ثبت نام نکرده اند و واحد پذیرنده به متخصصان این رشته ها نیاز دارند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان هم در این نشست با بیان این که ایجاد اشتغال برای جامعه هدف شامل معلولان و نیازمندان دشوار است ، تصریح کرد: هر سال 10 درصد جمعیت زیر پوشش بهزیستی از چتر بهزیستی، با ایجاد اشتغال، خارج می شود.
علیرضا ایزدپور با بیان این که اداره کل بهزیستی استان سمنان در جذب اعتبار تخصیص داده شده به استان رتبه اول کشوری دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال هم مانند سال گذشته جذب بالای اعتبارات صورت گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان این که امسال براری 331 شغل از سوی بهزیستی استان ایجاد شده است، بیان کرد: در حوزه اجتماعی 42 تن ، در حوزه پیشگیری 40 تن و در بخش غیرمددجویان شامل مهدهای کودک برای 42 تن اشتغال ایجاد شده است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان سمنان هم در این نشست گفت: از میان خانواده های هدف بنیاد شهید یک هزار و 479 تن بیکارند و از این تعداد 825 تن مرد و 654 زن وجود دارد.
حجت الاسلام حسن فریدون با بیان این که در شهرستان های شاهرود 794 تن ،دامغان 193تن ،گرمسار 164تن و سمنان 172تن بیکار وجود دارد، افزود : تفاهم نامه های همکاری با سازمان فنی حرفه ای و شرکت شهرک های صنعتی برای اشتغال جامعه هدف بنیاد شهید امضا شد و کارفرمایانی که با هماهنگی بنیاد شهید اقدام به جذب نیرو کنند، بنیاد شهید پرداخت حق بیمه و 70 درصد حقوق شاغل را بر عهده می گیرد.
 نرخ بیکاری در استان سمنان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال حاضر 8.4 درصد عنوان شده که از متوسط کشوری به میزان حدود 11.5 درصد کمتر است، بر اساس آمار رسمی موجود، سهم اشتغال بخش خدمات در استان سمنان 48 درصد و بخش صنعت 33 درصد و بخش کشاورزی 19 درصد اعلام شد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر