کد خبر: 873399
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري واجد نكات جديد و بديعي بود...
سيد عبدالله متوليان
سيد عبدالله متوليان

فرمايشات مقام معظم رهبري در جمع رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري واجد نكات جديد و بديعي بود كه اعضاي خبرگان رهبري را در جايگاه و اندازه‌هاي واقعي خود به مطالبه‌گري از قواي سه‌گانه نظام فرامي‌خواند. حضرت امام خامنه‌اي با تأكيد بر ضرورت اداره كشور به صورت انقلابي توسط قواي سه‌گانه، مجلس خبرگان رهبري را در جايگاه نظارت و مطالبه‌گري از نحوه اداره انقلابي كشور به تشكيل يك هيئت انديشه‌ورز كلان‌نگر فراخواندند. از ديدگاه حضرت امام خامنه‌اي، هيئت انديشه‌ورز خبرگان رهبري بر اساس رسالت و جايگاه خود دو وظيفه را به عهده خواهد داشت: 

۱ - بررسي و ارزيابي پيشرفت‌ها يا پسرفت‌ها در مسير حركت به سمت اهداف انقلاب اسلامي. 
۲ - مطالبه‌گري از دستگاه‌هاي مسئول در قواي سه‌گانه بر اساس ارزيابي صورت پذيرفته از عملكرد آن دستگاه. 
ضرورت تشكيل يك هيئت انديشه‌ورزِ داراي نگاه كلان متضمن چند نكته اساسي و بسيار مهم است: 
۱ - نقش و جايگاه خبرگان رهبري در جايگاه مطالبه‌گري از مسئولان نظام در قواي سه‌گانه. 
۲ - انحرافات احتمالي دستگاه‌هاي مسئول از مسير اهداف انقلاب اسلامي. 
۳ - تقويت عنصر نظارت بر عملكرد مسئولان كشور. 
۴ - هم‌افزايي در سطوح عالي كشور براي حركت انقلابي در مسير اهداف انقلاب اسلامي. 
۵ - مأيوس كردن دشمن و خنثي‌سازي تلاش‌هاي صورت پذيرفته در جهت ايجاد انحراف در مسير اهداف انقلاب اسلامي. 
۶ - نقش خبرگان رهبري (استمداد از خبرگان رهبري) در كمك به رهبري نظام در صيانت از اهداف انقلابي نظام. 

پيش از اين نيز رهبر معظم انقلاب اسلامي بارها و بارها به مناسبت‌هاي مختلف نسبت به تلاش براي تحريف انقلاب و نظام از مسير انديشه‌هاي ناب حضرت امام خميني سلام‌الله عليه هشدار داده و نخبگان، دانشجويان، اصحاب قلم، روحانيون و... و مردم را به نظارت بر عملكرد مسئولان و مقابله با خطر انحراف نظام از مسير انقلابي‌گري به صورت آتش به اختيار فراخوانده بودند. اينك مجلس خبرگان رهبري با ايجاد يك هيئت انديشه‌ورز نه در جايگاه توصيه بلكه در جايگاه مطالبه‌گري، مسئولان كشور را به صيانت از اهداف انقلابي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران فرا خواهد خواند. 

رهبر معزز و معظم انقلاب اسلامي علاوه بر ضرورت تشكيل چنين هيئتي در ساختار خبرگان، مصاديق و نمونه‌هايي از مطالبه گري توسط اين هيئت را بيان فرمودند كه در واقع شاكله مهم ترين نگراني‌هاي معظم له را در طول دهه گذشته تشكيل مي‌دهد: 

۱ - موضوع عدالت در سه محور الف): كاهش فاصله فقير و غني، ب): مبارزه با فقر،  ج): تقسيم درست ثروت
۲ - موضوع پول ملي در سه محور الف): قدرت پول ملي،  ب): قدرت خريد مردم ج): توانايي پول در ايجاد ثروت براي مردم. 
۳ - ضرورت توجه ويژه به ديانت و فلاح و رستگاري مردم و هدايت مردم به بهشت و مقابله با مغالطه‌گري‌هاي صورت گرفته در اين مسير. 
۴ - تلاش مضاعف همگاني دستگاه‌ها در قواي سه‌گانه براي حفاظت، صيانت و حراست از انگيزه‌هاي انقلابي در بين آحاد مردم بعنوان يك ضرورت حياتي و اجتناب ناپذير. 
۵ - پاسداري از شعار بنيادين «نه شرقي نه غربي» و مبارزه تئوري و عملي با غربگرايي، غرب‌زدگي و تلاش خستگي‌ناپذير براي پالايش كشور از فرهنگ نامتجانس و منحط غربي به عنوان به يك اصل اساسي در رفتار و عملكرد مسئولان نظام. 
فرمايشات حضرت امام خامنه‌اي در جمع خبرگان رهبري موجي از اميد را در بين دلسوزان و دغدغه‌داران و مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب اسلامي ايجاد كرده است و مسير تحقق سومين مرحله از فرايند پنجگانه انقلاب اسلامي و تشكيل «دولت اسلامي» را هموار خواهد نمود. بي‌شك اين تدبير راهبردي آثار و بركات بسياري با خود همراه داشته و نااميدي دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را در پي خواهد داشت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار