کد خبر: 873389
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مديرعامل بنياد فرهنگي روايت:
احسان محمدحسني، مديرعامل بنياد فرهنگي روايت در مراسم «و آن دقايق آبي. . . » از سياست‌هاي فرهنگي دولت انتقاد كرد...
هادی عسگری 

احسان محمدحسني، مديرعامل بنياد فرهنگي روايت در مراسم «و آن دقايق آبي. . . » از سياست‌هاي فرهنگي دولت انتقاد كرد و همچنين به محفل هنر انقلاب كه با دستان خالي سنگر را ترك نكرده‌اند، دستمريزاد گفت. 
مراسم تقدير از هنرمندان عرصه ايثار و مقاومت به همراه افتتاح نمايشگاه «وآن دقايق آبي...» شامل 48 پوستر از هنرمندان گرافيست به همراه عكس‌هاي آرشيوي از دوران دفاع مقدس، روز گذشته در حوزه هنري برگزار شد. 

 در اين مراسم كه از سوي بنياد فرهنگي روايت برگزار شد،  مدير‌عامل اين بنياد، طي سخناني با گراميداشت هفته دفاع مقدس، ابراز اميدواري كرد اين هفته سرآغازي براي شنيدن اخبار خوب در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامي باشد. 
احسان محمدحسني تأكيد كرد: نياز نيست در اين جلسه كام خودمان را تلخ كنيم و از مظلوميت فرهنگ در سياستگذاري‌هاي كلان دولت بگوييم، اما محفل هنر انقلاب نشان داده كه با دستان خالي سنگر را ترك نكرده و با سيلي صورتش را سرخ نگه داشته است و بايد يك دستمريزاد به آنها بگويم. وي با تقدير از اعتماد سردار غيب‌پرور، رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: سردار غيب‌پرور رسانه را به مثابه شمشير در عصر حاضر مي‌داند، اميدوارم مجموعه روايت فتح دوباره به دوران اوج خود بازگردد و براي بچه مسلمان‌ها و هنرمندان انقلابي افتخار‌آفرين باشد. 
   
خزاعي: به ياد فرزندان شهداي مدافع حرم افتادم
در ادامه اين مراسم، از هنرمندان انقلاب اسلامي تقدير به عمل آمد. محمد خزاعي، تهيه‌كننده فيلم‌هاي «امپراطور جهنم» و «به وقت شام» در زمان دريافت جايزه گفت: هميشه وقتی كادويي مي‌گرفتم مي‌بردم نزد پدرم، اما چند وقت پيش فوت كردند و در حال حاضر فكر مي‌كنم اين هديه را به چه كسي تقديم كنم؟ اينجا متوجه شدم كه چقدر يتيم بودن سخت است و من ياد فرزندان شهداي مدافع حرم افتادم، ما به آنها مديون هستيم. درست است كه شهدا به درجات بالايي رسيدند، اما سختي‌هايش نيز بر دوش فرزندان آنها است. 
تقدير از ابراهيم حاتمي‌كيا، كارگردان «به وقت شام»، تقدير از سعيد ملكان تهيه‌كننده و منير قيدي كارگردان «ويلايي‌ها»، تقدير از سيد محمود رضوي تهيه‌كننده و بهروز شعيبي كارگردان فيلم «سيانور»، تقدير از محمد حسين مهدويان كارگردان «ماجراي نيمروز»، پيروز شيخ طادي كارگردان «امپراطور جهنم»، سعید سعدي تهيه‌كننده فيلم‌هاي ارزشي، سيدحامد حسيني تهيه‌كننده و محمد‌علي باشه‌آهنگر كارگردان «سرو زير آب» از جمله تجليل‌هاي اين مراسم بود. 
   
حيدريان: حال سينما خوب نيست
محمد مهدي حيدريان، رئيس سازمان سينمايي نيز كه از مدعوين مراسم «و آن دقايق آبي. . . » بود، طي سخناني به انتقاد از وضعيت سينماي ايران پرداخت. حيدريان گفت: خوشحالم كه كارم را در حوزه سينما با شهيد آويني در عرصه مستندسازي آن هم در جبهه شروع كردم. در آن زمان خواستيم تلاش كنيم تا بخشي از شجاعت‌ها و ايثارگري‌ها را تصويرگري كنيم. شايد اگر قرار بود آينده‌نگري كنم جايي بالاتر از اينجايي كه هستيم را براي سينما متصور مي‌شدم. سينماي ما قدرتمند است؛ چراكه اسباب افتخار است. 

رئيس سازمان سينمايي ادامه داد: حال امروز سينماي ما حالي نيست كه همه ما دنبالش بوديم، اين سينما ايده‌آل ما نيست! تعداد اندكي از فيلم‌هاي ارزشي ما با قوت لازم ساخته مي‌شود و اين يك درد بزرگ است. اين در حالي است كه مردم دنبال بهانه براي رفتن به سينما هستند، البته با همه تلاش‌ها ما به پنج و شش فيلم در عرصه دفاع مقدس رسيديم. امسال هم تقريباً همين تعداد فيلم را توليد كرديم. اين چند سال اخير جبهه دوباره خودش را با قوت اما در غربت نشان داد. اميدواريم جبهه دستمايه جدي براي سينماي ما باشد. ما بايد تلاش كنيم روايتگر ساده‌اي براي گوشه‌اي از مرارت‌ها و سختي‌هاي آنها باشيم. در اين مراسم همچنين از كتاب پوستر «و آن دقايق آبي. . . » و اثر جديد موسيقايي رسول نجفيان با موضوع دفاع مقدس رونمايي شد. تجليل از خانواده شهداي مدافع حرم و پخش نماهنگ آخرين بخش از برنامه «و آن دقايق آبي. . . » بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار