کد خبر: 873379
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مقامات روسيه اعلام كردند نيروهاي ويژه اين كشور در خط مقدم جنگ عليه داعش در شرق سوريه حاضر هستند و اگر از سوي نيروهاي تحت حمايت امريكا هدف قرار بگيرند، واكنش شديدي از خود نشان خواهند داد.
مقامات روسيه اعلام كردند نيروهاي ويژه اين كشور در خط مقدم جنگ عليه داعش در شرق سوريه حاضر هستند و اگر از سوي نيروهاي تحت حمايت امريكا هدف قرار بگيرند، واكنش شديدي از خود نشان خواهند داد. 
به گزارش «جوان»، وزارت دفاع روسيه روز گذشته اعلام كرد «نيروهاي دموكراتيك سوريه» كه تحت حمايت امريكا قرار دارند مواضعي را در کرانه شرقي رود فرات به همراه نيروهاي ويژه امريكا در اختيار گرفته‌اند و تاكنون دو بار با خمپاره و توپخانه نظاميان سوريه را هدف قرار داده‌اند. مسكو تأكيد كرده نظاميان سوريه در حال همكاري در كنار نيروهاي ويژه روسيه هستند. «نيروهاي دموكراتيك سوريه» عمدتاً از كردها تشكيل شده است. اين نيروها نقش نيروهاي زميني امريكا را در شمال شرقي به عهده گرفته و هم‌اكنون در حال تسلط بر رقه پايتخت داعش هستند.  اما پس از اينكه نيروهاي مقاومت با پشتيباني روسيه موفق شدند به محاصره سه ساله ديرالزور پايان دهند و در حال تسلط كامل بر شهر ديرالزور هستند، امريكايي‌ها عده‌اي از نيروهاي كرد را به سمت ديرالزور گسيل كرده‌اند تا مانع از افتادن اين استان به دست دولت سوريه شوند. هدف اصلي امريكا ايجاد مناطق حائل در مرز عراق و سوريه است تا بدين طريق مانع از دسترسي زميني ايران به سواحل مديترانه شود.  همزمان داعش در حال از دست دادن مناطق تحت كنترل خود در ديرالزور است، نيروهاي ارتش سوريه و متحدان‌شان از يك طرف و امريكايي‌ها به همراه كردها از طرف ديگر در حال نزديك شدن به يكديگر هستند مسئله‌اي كه باعث شده احتمال درگيري بين دو طرف افزايش يابد.  حالا مسكو با اعلام اينكه نيروهاي ويژه روسيه در خط مقدم مبارزه با داعش در ديرالزور حضور دارند، اين هشدار را به امريكايي‌ها داده‌اند كه مواضع نيروهاي متحد روسيه را نبايد هدف قرار دهند. وزارت دفاع روسيه در بيانيه خود افزوده است: «به نماينده امريكا در مركز فرماندهي العبيد (مركز عملياتي امريكا در قطر) گفته شد كه بدون هيچ شكي هرگونه آتشباري از سمت مناطق تحت كنترل نيروهاي دموكراتيك سوريه را خفه خواهند كرد.» به نظر مي‌رسد روسيه طي چند روز گذشته مواضع خود را عليه اقدامات امريكايي‌ها در سوريه تشديد كرده است. اواخر هفته گذشته براي اولين‌بار مقامات نظامي روسيه سيا را متهم كردند تروريست‌ها را در مركز سوريه براي انجام عملياتي نظامي عليه مواضع ارتش سوريه تحريك كرده است. دو روز پس از اين زيردريايي روسيه با شليك چند فروند موشك كروز مواضع القاعده در ادلب و حماه را هدف قرار داد. در همين حال، وزير خارجه روسيه تأكيد كرد، روسيه به‌شكل واضح به ايالات متحده هشدار داده است كه تلاش‌ها براي مختل‌كردن عمليات عليه تروريست‌ها در سوريه بدون پاسخ نخواهد ماند. سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه، روز جمعه در حاشيه نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك با همتاي سوري خود وليد المعلم گفت: «ما رايزني‌هاي دوره‌اي با امريكايي‌ها از جمله با وزارت خارجه و پنتاگون صورت داده‌ايم و وزارت دفاع روسيه آنچه را اتفاق افتاده است براي آنها علناً اعلام كرد». وزير خارجه روسيه تأكيد كرد: «ما با صراحت به آنها گفته‌ايم كه تمامي تلاش‌هايي كه با هدف سنگ‌اندازي در روند تكميل عمليات عليه تروريسم از سوي دوستان امريكايي‌ها (نيروهاي دموكراتيك خلق) صورت مي‌گيرد، بي‌جواب نخواهد ماند». 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار