کد خبر: 873376
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
در حالي كه شهردار تهران از كاهش ۱۱ درصدي ترافيك اول مهر امسال نسبت به سال گذشته خبر داد، گفت: شناور شدن ساعت اداري اثر خود را روي بار ترافيكي گذاشته است. رئيس پليس راهور تهران بزرگ از افزايش ۳۰ درصدي حجم ترافيك در مبادي بزرگراهي خبر داد كه با حضور مأموران راهور در معابر، گره‌هاي ترافيكي برطرف شد. 
محمدعلي نجفي در حاشيه بازديد از مركز ستاد استقبال از مهر مستقر در معاونت حمل‌و‌نقل و ترافيك با اشاره به اينكه شهرداري در كنار ساير ارگان‌ها مسئوليت ترافيك شهر را بر عهده دارد و براي همين از چند ماه گذشته براي كاهش و كنترل بار ترافيكي اول مهر برنامه‌ريزي كرده است، افزود: خوشبختانه با ابتكارات انجام شده بار ترافيكي شهر سبك است و در تمام خطوط، مراقبت‌هاي لازم براي برطرف كردن گره‌هاي ترافيكي انجام مي‌شود. 
وي افزود: شركت اتوبوسراني امسال براي كاهش بار ترافيكي سرويس خاص مدرسه در دو منطقه ۴ و ۸ ايجاد كرده است. 
وي با اشاره به شناور شدن ساعات اداري در دو هفته اول مهر ماه گفت: خوشبختانه شناور شدن ساعت اداري اثر خود را روي بار ترافيكي گذاشته است و در  ورودي‌هاي غرب به تهران شاهد بار ترافيكي كمتري هستيم. 
نجفي با اشاره به حضور پليس راهور در سطح شهر تهران گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده نيروي انتظامي در تمام نقاط تهران مستقر است تا مشكلات ترافيكي و نقص فني را به سرعت برطرف كند. 
وي افزود: بر اساس آمار بار ترافيكي اول مهر‌ماه امسال نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد كاهش داشته است. 
شهردار تهران با بيان اينكه با آغاز سال تحصيلي جديد ۱۶ درصد بر بار ترافيكي شهر تهران اضافه مي‌شود، گفت: اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم تا عادي شدن وضعيت ادامه خواهد داشت و پيش‌بيني مي‌كنيم طي دو هفته آينده وضعيت ترافيكي به حالت عادي بازگردد. اين سخنان در حالي بيان شد كه رئيس پليس راهور تهران بزرگ اعلام كرد شاهد افزايش ۳۰ درصدي حجم ترافيك در مبادي بزرگراهي بوديم كه با توجه به حضور مأموران راهور در معابر از ساعت‌هاي ابتدايي صبح، گره‌هاي ترافيكي برطرف شد. 
سردار محمدرضا مهماندار افزود: خوشبختانه امروز برنامه‌ها به ثمر رسيد و فقط در معابر بزرگراهي آن هم به دليل ورود حجم بالاي خودرو، شاهد كندي تردد بوديم. 
به هرحال ترافيك مهر ماه با بسيج نيروهاي پليس و تمهیدات صورت گرفته تا حدودي روان شد و گره‌هاي ترافيكي به ‌وجود آمده نيز برطرف شد بر اين اساس انتظار مي‌رود تا دستگاه‌هاي متولي با به كارگيري تجربه‌هاي به دست آمده از اين اقدام، اقدامات خود را براي كاهش و تحت كنترل درآوردن ترافيك شهري به كار گيرند.  حال كه مديريت سابق شهرداري تمامي هم و غم خود را براي فعاليت‌هاي عمراني و ساخت بزرگراه صرف كرده است، از مديريت جديد شهرداري و شورا انتظار مي‌رود كه در حوزه كاهش بارترافيكي اقدامات مؤثري را به انجام برسانند تا شهر و شهروندان از بار ترافيكي رهايي يابند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار