کد خبر: 873373
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
رئيس كل محاكم استان تهران:
رئيس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تهران گفت: دستگاه‌هاي متولي بايد به وظيفه خود به خوبي عمل كنند، از جمله نيروي انتظامي و شهرداري كه نبايد به اين افراد اجازه دهند كه در سطح شهر تكدي‌گري كنند
 
يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي ارجاعي به مجتمع وليعصر (عج) پرونده متكديان است كه شاهد افزايش آنها در سطح شهر هستيم. 
عباس پورياني با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي ارجاعي به مجتمع قضايي وليعصر (عج)، پرونده‌هاي متكديان است، بيان كرد: همه مردم شاهد تكدي‌گري در سطح شهر هستند. از يك‌سو شاهد اين هستيم كه تكدي‌گري در سطح شهر روز‌به‌روز افزايش پيدا مي‌كند و از سوي ديگر واقعيت اين است كه اين افراد نيازمند و مستمند واقعي نيستند، بلكه افراد بي‌نيازي هستند كه عادت به تكدي‌گري كرده‌اند و درآمدهاي خوبي از اين راه كسب مي‌كنند و مردم هم از سر دلسوزي فكر مي‌كنند اينها افرادي نيازمند هستند و به اين تصور به آنها كمك مي‌كنند.  وي از مردم خواست كه به درخواست‌هاي اين افراد توجه نكنند و افزود: اگر اين افراد متكدي به اين باور برسند كه چنانچه دست دراز كنند و مردم به آنها كمك نمي‌كنند به مرور فعاليت و حضور اين افراد در سطح شهر كم خواهد شد.  رئيس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تهران در ادامه اظهار كرد: پرونده‌هاي افراد متكدي به لحاظ اينكه جزو مجازات‌هاي درجه 8 محسوب مي‌شود مستقيماً در دادگاه مطرح مي‌شود. 

وي گفت: به استناد ماده 712 قانون مجازات اسلامي كساني كه تكدي‌گري مي‌كنند علاوه بر حبس از يك تا سه ماه، تمامی اموالي كه از اين طريق به‌دست آورده‌اند نيز به نفع دولت مصادره مي‌شود و با توجه به اينكه قاضي رسيدگي‌كننده به اين پرونده‌ها طبق قانون مكلف است در چنين مواردي از مجازات‌هاي جايگزين حبس استفاده كنند اين افراد محكوم به پرداخت جزاي نقدي مي‌شوند و اين مجازات متأسفانه آثار بازدارندگي نمي‌تواند داشته باشد و نياز است با توجه به شرايط جامعه قانونگذار مجازات اين افراد را افزايش دهد.  پورياني افزود: از آنجا كه اين جرم از جرائم مشهود محسوب مي‌شود، نيروي انتظامي در مقام ضابط مكلف است ضمن برخورد انتظامي براي جمع‌آوري اين افراد نسبت به اعلام جرم به مقامات قضايي اقدام كنند.  رئيس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تهران با اشاره به استفاده از كودكان در امر تكدي‌گري اظهار كرد: ماده 713 قانون مجازات اسلامي تصريح كرده كساني كه از اطفال و افراد غيررشيد به عنوان ابزار و وسيله براي رسيدن به مقاصد شخصي خود استفاده مي‌كنند، به مجازات حبس سه ماه تا دو سال، استرداد و مصادره اموالي كه از اين طريق كسب كرده‌اند به نفع دولت، محكوم مي‌شوند.  وي گفت: ‌استفاده از كودكان در تكدي‌گري به طور غيرمستقيم كودك آزاري محسوب مي‌شود.    رئيس كل دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب تهران با اشاره به وظيفه دستگاه‌هاي متولي رسيدگي به امر تكدي‌گري اظهار كرد: دستگاه‌هاي متولي بايد به وظيفه خود به خوبي عمل كنند، از جمله نيروي انتظامي و شهرداري كه نبايد به اين افراد اجازه دهند كه در سطح شهر تكدي‌گري كنند. اين مراجع نسبت به وظايف و تكاليف قانوني خود عمل كنند تا شاهد حضور كمتر اين افراد در سطح شهر باشيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار