کد خبر: 873355
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
بنا بر گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، واگذاري كارخانه ارج قطعي است و در صورت مهيا شدن شرايط طي كمتر از يك ‌ماه‌ به سرانجام مي‌رسد.
بنا بر گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، واگذاري كارخانه ارج قطعي است و در صورت مهيا شدن شرايط طي كمتر از يك ‌ماه‌ به سرانجام مي‌رسد. اين در حالي است كه در مورد كارخانه آزمايش شرايط اميدوار‌كننده‌اي وجود ندارد و به دليل مشكلات موجود واگذاري اين كارخانه منتفي به نظر مي‌رسد. 

به گزارش ايسنا، پرونده واگذاري دو كارخانه ارج و آزمايش از مدت‌ها قبل كليد خورده است و در حالي كه به نظر مي‌رسيد كارخانه ارج تا اوايل ارديبهشت‌ سال‌ جاري واگذار شود، اما اين اتفاق رخ نداد و سرنوشت اين كارخانه دستخوش اتفاقات ديگري شد تا در نهايت دو متقاضي جديد براي آن پيدا شود تا در صورت مهيا بودن شرايط واگذاري به يكي از اين دو مشتري در دستور كار قرار گيرد. در مورد واگذاري كارخانه آزمايش مسائل عديده‌اي وجود دارد كه با توجه به اين مشكلات تنها راهكار موجود واگذاري برند اين كارخانه است و آنگونه كه مسئولان به ايسنا اعلام كرده‌اند واگذاري كلي اين كارخانه منتفي به نظر مي‌رسد.  مديركل صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت اوايل ارديبهشت ماه سال‌ جاري بود كه به ايسنا، اعلام كرد: بر حسب پيش‌بيني‌ها قرار بر اين بود كه كارخانه ارج تا ابتداي خردادماه سال ‌جاري واگذار شود، اما سرنوشت كارخانه ارج در وضعيت مبهمي قرار گرفت و با توجه به محدوديت‌هاي موجود در سيستم بانكي سرمايه‌گذار ايراني كه اعتباراتش خارج از كشور قرار داشت با مشكل انتقال وجه مواجه شد و اعلام كرد اين جابه‌جايي پولي زمانبر است.

وي در ادامه از درخواست جدي دو متقاضي جديد براي خريد كارخانه ارج خبر داد و اظهار كرد: با دو بخش خصوصي متقاضي مذاكرات جدي جهت واگذاري ارج صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطمئن است كه اين دو متقاضي خواستار توليد پس از خريد كارخانه ارج هستند.  هاشمي اعلام كرد پروژه واگذاري كارخانه ارج قطعي است و اگر طرفين با سختگيري‌هاي كمتري كار را پيش ببرند در كمتر از يك ماه اين واگذاري در دستور كار قرار مي‌گيرد.  به گفته مديركل صنايع فلزي و لوازم خانگي وزارت صنعت، معدن و تجارت، قيمت پايه كارشناسي در مورد كارخانه ارج مشخص شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز يك گروه توليدي قوي در كنار سرمايه‌گذار قرار خواهد داد تا راه‌اندازي اين كارخانه به صورت مشترك انجام شود.  بنابر اعلام وي، هرچند واگذاري كارخانه ارج قطعي به نظر مي‌رسد، اما اميدي به واگذاري كارخانه آزمايش نيست چراكه در اين رابطه مسائل و مشكلات عديده‌اي وجود دارد كه قابل حل به نظر نمي‌رسد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار