کد خبر: 873350
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
رئيس مجلس شوراي اسلامي:
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ادعاي كمك ايران به گروه‌هاي تروريستي مضحك است، گفت: آنها با طرح اين ياوه‌گويي‌ها به دنبال تغيير افكارعمومي دنيا هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ادعاي كمك ايران به گروه‌هاي تروريستي مضحك است، گفت: آنها با طرح اين ياوه‌گويي‌ها به دنبال تغيير افكارعمومي دنيا هستند. 
به گزارش تسنيم، علي لاريجاني صبح ديروز در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي حفاظت مجلس اسلامي گفت: رئيس‌جمهور امريكا با پررويي مي‌گويد كه ايران مسئله‌ساز است، لازم است در اين زمينه به وي بگوييم شما در اين 40 سال اخير در هيچ شرايطي دست از مسئله‌سازي برنداشته‌ايد. 

وي ادامه داد: همه كشورهاي قدرتمند و اعوان آنها در منطقه جمع شدند و جنگ طولاني را عليه ايران آغاز كردند. رئيس‌جمهور امريكا بايد خجالت بكشد وقتي اين سخنان را مطرح مي‌كند زيرا اسناد و مدارك آن زمان كاملاً مكشوف شده كه هدايتگري و كمك‌هاي امريكا، صدام را براي حمله به ايران تشجيع كرد تا جنگ را آغاز كنند. 
 لاريجاني متذكر شد: اين فقط سخن ما نيست زيرا اسناد و مداركي كه مسئولان ارتش عراق امروز آنها را روشن كردند نشان مي‌دهد فرستاده ويژه امريكا با صدام مذاكره كرد كه جنگ را عليه ايران آغاز كند تا امريكا به عراق كمك كند. 

در تمام طول جنگ تحميلي امريكا امكانات اطلاعاتي و نظامي را به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در اختيار آنها قرار دادند و در نهايت نيز هواپيماي مسافربري را سرنگون كردند كه اين اقدام توسط امريكايي‌ها انجام شد.
 لاريجاني افزود: امروز رئيس‌جمهور امريكا بايد سرافكنده باشد كه اين همه دسيسه عليه ملت ايران انجام داده ولي موفق نشده و حالا يك تمرين ديگر را آغاز كرده است، چرا اخيراً وي به اين ميزان گستاخانه صحبت كرد؟ چرا در اين شرايط رئيس‌جمهور امريكا تا اين حد حرف بيهوده و غلط را بر زبان آورد؟ 
من سخنان رئيس‌جمهور امريكا را آنقدر پوچ مي‌دانم كه لازم نيست راجع به آن مطالب زيادي گفته شود. 

وي ادامه داد: در صحن سازمان ملل معلوم بود كه حرف‌هاي رئيس‌جمهور امريكا را قابل قبول نمي‌دانستند، اما بايد بدانيم كه چرا ترامپ اين حرف‌ها را مطرح كرد. ترامپ در يك مانور منطقه‌اي صدها ميليارد از امكانات امت اسلامي را چپاول كرد و حالا بايد حرف‌هايي بزند كه سران مرتجع منطقه را دلخوش كند اما تصور واهي دارد، زيرا ايران همان ايراني است كه در مقابل آن صف‌كشي كشورها ايستادگي كرد. امروز سرمايه‌هاي انساني ما شجاع‌تر و معتقدتر به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي هستند و تحت رهبري فرمانده كل قوا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دامت بركاته، وظيفه امروز خود را به خوبي مي‌دانند و استوار پاي اين آرمان‌ها ايستادند. 
لاريجاني با بيان اينكه امروز ايران را متهم مي‌كنند كه به گروه‌هاي تروريستي كمك كرده است، گفت: خنده‌آورترين سخن امروز اين است، مگر نابينا هستيد و نمي‌بينيد كه فقط ايران است كه در مقابل داعش در عراق و سوريه ايستاده است، چطور ممكن است ايران از يك طرف به داعش و تروريست‌ها كمك كند و از طرف ديگر در مقابل آنها بايستد؟ مگر چنين حركتي معقول است؟ آنها خود نيز مي‌دانند كه اين سخنان ياوه‌گويي است تا افكار عمومي دنيا را تغيير دهند، اما موفق نخواهند شد، زيرا ايران با تدبير راهي را انتخاب كرده و با استقامت در آن گام برمي‌دارد. 

رئيس مجلس ضمن تشكر از نيروهاي حفاظت مجلس شامل سپاه حفاظت، نيروي انتظامي و آتش‌نشاني كه با دقت عمل مي‌كنند، گفت: صحنه‌اي كه چندي پيش در مجلس اتفاق افتاد و تروريست‌ها به مجلس حمله كردند بايد براي رئيس‌جمهور نادان امريكا نشانه‌اي باشد كه تروريست‌ها چه دشمني ريشه‌اي با ملت ايران دارند. 
رئيس قوه مقننه تصريح كرد: حفاظت مجلس با صلابت در مقابل تروريست‌ها ايستاد و آنها را سركوب كرد و امروز مجلس به عنوان مركز مردم‌سالاري در ايران مكاني است كه كاملاً بايد صيانت شود و تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود كه شما پيگير آن هستيد و حتماً موفق خواهيد بود، من ترديدي ندارم كه سنگر مجلس نفوذناپذير خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار