کد خبر: 873238
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
معاون اجتماعی دادگستری استان البرز خبرداد
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز از افزایش رتبه البرز استان البرز در طلاق توافقی خبر داد و گفت:رشد طلاق در البرز در سال گذشته ۱۷ درصد به نسبت مدت مشابه سال ۹۴ کاهش یافته است.

مهدی جوهری در نشست فصلی جمعیت بانوان فرهیخته استان البرز که در سالن شهیدان بیگی برگزار شد، با اشاره به اینکه در مراکز آموزشی، آموزش داده می‌شود که طلاق یک آسیب اجتماعی نیست بلکه یک اتفاق اجتماعی است اظهار داشت: طلاق در استان البرز در سالهای 91 الی 93 وضعیت خوبی نداشت اما در حال حاضر وضعیت بهتری دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرزبا بیان اینکه آمار طلاق ثبت احوال با دادگستری استان به سبب اینکه برخی از پرونده‌ها به دادگستری وارد و بعد پیگیری نمی‌شود متفاوت است، دامه داد: آمار ثبت احوال صحیح تر است.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز با دست خالی در زمینه آسیب اجتماعی طلاق اقدامات خوبی شده است، عنوان کرد: باید در این زمینه از اتاق فکر خارج شد و اقدامات لازم را انجام داد.

جوهری با بیان اینکه معاونت پیشگیری در استان برای قبل از ازدواج آموزش برای زوجین گذاشته است، اضافه کرد: باید قبل از ازدواج دوره‌های با نگاه پیشگیرانه آموزش داده شود.

وی با اشاره به ارائه مشاوره قبل از طلاق در استان، عنوان کرد: استان البرز در کشور در سال‌های قبل در طلاق رتبه دوم را داشت اما در حال حاضر حائز رتبه پنجم است.

وی با اشاره به اینکه آمار رشد طلاق در استان در سال 94 نسبت به 93، 21 درصد رشد و سال 94 به 95، 4 درصد رشد داشته‌ است، اظهار داشت: این آمار نشان دهنده کاهش 17 درصدی است و البرز در حال حاضر در زمینه طلاق توافقی استان البرز رتبه 30 در سطح کشور را دارد.

جوهری با بیان اینکه البرز در حوزه ازدواج یک درصد کاهش داشته است، افزود: آموزش‌های قبل از ازدواج در البرز از بهمن سال 95 شروع شده است و قبل از این آموزش مرحله شناخت است که در این رابطه طرح مستمری به استانداری ارائه داده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار