کد خبر: 873232
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
استاندار سمنان
استاندار سمنان گفت: صادرات و ارائه‌ی تکنولوژی دو سویه در بخش صنعت، معدن، بحران آب و كشاورزي مي‌تواند از جمله اقدامات مشترک ايران و آفريقاي جنوبي باشد.
 محمد رضا خباز در نشست با سفير آفريقاي جنوبي می توانیم در صادرات محصولات بویژه محصولات دامی و هنری همکاری مطلوبی با آفریقای جنوبی داشته باشیم.
وي با بيان اينكه استان سمنان قابلیت های فراوانی دارد و استعداد ارائه ی چهره های نامدار و بویژه رییس جمهور در این استان وجود دارد، گفت: زیر بار ذلت نرفتن و سربلند زیستن پیام بزرگ امام خمینی و نلسون ماندلا بود، تلاش و جهاد نلسون ماندلا زبانزد جوانان ایران است، ایستادگی ماندلا در زندان استعمارگران درس بزرگی برای ما بود.‌
استاندار سمنان تصريح كرد: استان سمنان از بعد معدن نیز استان پر اهمیتی است و به نوعی می توان گفت خداوند جدول مندلیف را در استان سمنان ایجاد نموده است، هر چند که آفریقای جنوبی نیز دارای معادن سرشار است اما این تجربه می تواند ما را در انجام امور مشترک یاری رساند و انشالله امر صادرات در این زمینه محقق گردد.
خباز تأكيد كرد: استان سمنان در بعد دانشگاهی از استانهای رده ممتاز کشور است به نحوی که از هر ۶ نفر یکی دانشجوست و بسیاری از این دانشجوبان دررده های بالای دانشگاهی تحصیل می کنند.
وي خاطرنشان كرد: اقلیم منحصر به فرد استان سمنان به گونه ای است که در مدت زمان کوتاهی چهار تنوع آب و هوایی را مشاهده می کنید، ما آرزو می کنبم که جناب سفیر پس از اتمام ماموریتشان در ایران با خاطری خوش کشور ما را ترک نمایند ولی امیدواریم که تجربه ی حضور در استان سمنان را به سفیر بعدی انتقال دهند، ما پیشاپیش از سفیر جدید آفریقای جنوبی جهت سفر به سمنان دعوت خواهیم کرد و از سفیر فعلی می خواهیم دعوت رسمی ما را ابلاغ نمایند، امیدوارم در سفر کوتاه شما به استان سمنان خاطرات خوشی برایتان رقم بخورد.

عالي ترين مقام اجرايي دولت در استان سمنان اظهار كرد: اين استان قابایت های فراوان در خصوص داروهای دامی دارد و ما می توانیم در این خصوص صادرات خوبی به آفریقای جنوبی داشته باشیم، در مهر ماه سال جاری از ۱۰۰ سرمایه گذار بین المللی جهت سرمازه گذاری در استان و حضور در همایش بزرگ سرمایه گذاری در استان دعوت شده است . امیدواریم شاهد حضور سرمایه گذاران کشور شما نيز باشیم

خباز ادامه داد: شرق استان سمنان از توانمندی بالایی در زمینه کشاورزی برخوردارند و تمایل داریم از تجربیات خوب آفریقای جنوبی در مکانیزه نمودن کشاورزی بهره مند گردیم.

وي اضافه كرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در جهت مکانیزه نمودن کشاورزی و بخصوص استفاده از منابع آبی انجام شده است. ما معتقدیم که اهمیت آب در حال حاضر از اهمیت نفت نیز بیشتر است.

استاندار سمنان همچنين گفت: کشورهایی که مشکل آب دارند باید علاوه بر استفاده بهینه از آب در تامین آب نیز تلاش کنند. ما برآنیم تا زمینه ی انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان را مهیا سازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر