کد خبر: 873227
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
عضو هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی سنندج:
عضو هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی سنندج گفت: مشکلات دندانپزشکان بیشمار است و قطعا حضور آنها در استان کردستان فداکاری است زیرا شرایطی که برای پزشکان در این استان وجود دارد بسیار سخت است.

به گزارش خبرگزاری جوان از کردستان، شهرام بهمنی صبح امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی دندانپزشکان شاغل استان کردستان که در سالن جلسات هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه قطعا می‌تواند به حل دغدغه‌های دندانپزشکان جوان و پیشکسوت کمک شایانی کند.

به گفته وی، مشکلات دندانپزشکان بیشمار است وقطعا حضور آنها در استان کردستان فداکاری است زیرا شرایطی که برای پزشکان در استان کردستان وجود دارد بسیار سخت و مشکل‌آفرین است.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی سنندج با اشاره به پسماندهای بهداشتی دندانپزشکان، گفت: پسماندهای پزشکی به علت خونی و عفونی‌بودن جزو زباله‌های خطرناک تقسیم‌بندی می‌شوند و وظیفه دندانپزشک بی‌خطرسازی این مواد است.

وی تصریح کرد: اکنونیک شرکت در سنندج وظیفه بی‌خطرسازی زباله‌های عفونی را برعهده گرفته و ماهیانه از دندانپزشکان مبلغ 25 هزار تومان دریافت می‌کند و شهرداری نیز برای دفن این زباله‌ها سالیانه مبلغ 700 تا 800 هزار تومان دریافت می‌کند.

بهمنی خاطرنشان کرد: این در صورتی است که این زباله‌ها بی‌خطر شده‌اند و باید همانند زباله‌های عادی دفن شوند و هزینه‌های کمتری دریافت کند

حشمت‌الله صوفی‌مجیدپور نیزبا اشاره به بالابودن هزینه دفن زباله‌ها، افزود: شهرداری در چند سال گذشته در انجام وظایف خود مشکلاتی داشته و قطعا این میزان پرداختی برای دفن زباله باید با توافق کاهش یابد زیرا زباله‌های عفونی بی‌خطر می‌شوند و در حد زباله خانگی هستند.

به گفته عضو هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی کردستان، حضور دندانپزشکان و پزشکان در استان از جان‌گذشتگی است و در برخی موارد ممکن است کار بسیار بهتری در استانی دیگر در انتظار پزشک باشد اما به دلیل ارقی که به استان خود دارند در اینجا می‌مانند.

صوفی‌مجیدپور افزود: مشکلات دندانپزشکان آزاردهنده است و ما به عنوان بازوهای شما پزشکان، مطالب و مشکلات را انتقال خواهیم داد و تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های درستی را اتخاذ خواهیم کرد.

بابک قطبی نیز در ادامه افزود: زباله‌های عفونی با خون آلوده شده‌اند و به علت خطرناک بودن باید در دستگاه‌های ویژه‌ای با حرارت‌های بالا تاثیرات عفونی و خطرناکشان از بین برود و رنگشان تغییر یابد و پس از آن به سایت دفن زباله انتقال داده شود که شهرداری از سال 92-93 قراردادی با نظام پزشکی منعقد کرده و تا امسال یک ریال به آن اضافه نشده و حتی میزان آن نیز به 25 هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی سنندج تصریح کرد: ماهیت نظام پزشکی چکشی عمل کردن نیست و باید با دندانپزشکان تجربی که با سوءاستفاده از فقر مالی یا عدم آگاهی افراد آنها را دچار بیماری‌ها و مشکلات جبران‌ناپذیری می‌کنند به صورت قانونی برخورد شود.

وی با بیان اینکه در مواردی که از دندانپزشک به صورت خلاف واقع شکایت شود باید با ارائه مستندات مناسب از خود دفاع کرد و افزود: پزشک و دندانپزشک باید مستندات کافی از بیمار داشته باشند تا در صورت شکایت از وی با ارائه این مستندات بتواند از خود به صورت قانونی دفاع کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر