کد خبر: 873205
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خبر داد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، گفت: شورای سیاستگذاری سنگ به دنبال تدوین سند راهبردی توسعه سنگ استان مرکزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، گفت: شورای سیاستگذاری سنگ به دنبال تدوین سند راهبردی توسعه سنگ استان مرکزی است.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، با اشاره به برگزاری جلسه اخیر شورای سیاستگذاری سنگ استان مرکزی اظهار کرد: این جلسات به ابتکار سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود و به دنبالشناسایی موانع مربوط به زنجیره صنعت سنگ استان شامل کتشاف، استخراج، فراوری و صادرات و ارائه راهکار عملی برای توسعه این صنعت است.

ویتهیه آمار و اطلاعات دقیق از صنعت سنگ استان و ساماندهی آن را از دیگر اهداف برشمرد و افزود: در این جلسات به موضوعات متعددی نظیر بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات معادن و صنایع معدنی،ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی در زنجیره صنعت سنگ از طریق آموزش،برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی، اصلاح روش‌ها و ارائه تسهیلات مالی به متقاضیان،کاهش ضایعات در معادن و صنایع سنگ‌بری و استفاده بهینه از آنها،افزایش ایمنی و بهره‌وری در صنعت سنگوافزایش تولید و رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی توجه می‌شود و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

وی جلوگیری از صادرات سنگ خام و به روز شدن فرآوری را از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جلسات دانست و گفت: تلاش می‌شود تا با برگزاری این نشست‌های تخصصی و تبادل نظر کارشناسی با حضور متخصصان امر، مزیت صادراتی در حوزه فرآوری سنگ ارتقا یابد.

حاجی پور بیان کرد: با حضور افراد پیشکسوت و خبره و نیز تشکل‌های این عرصه در حوزه سنگ تلاش می‌شود تا برداشت اصولی و مطابق تکنولوژی روز دنیا در این صنعت صورت گیرد تا در سایه برداشت اصولی آسیب کمتری به معادن وارد شود.

وی گفت: بازاریابی بین‌المللی و حضور موثر در نمایشگاه‌های ملی و جهانی عرضه سنگ از دیگر اهدافی است که این جلسات دنبال می‌کند که در این موضوع نیز با دعوت از تجار و افراد فعال در حوزه تجارت و بازاریابی تلاش می‌شود تا سنگ تولیدی استان بتواند جایگاه خوبی را در عرصه بین‌المللی کسب کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در حوزه صادرات و حضور در بازارهای بین المللی زمانی می‌توانیم موفق شویم که بتوانیم محصول تولیدی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا عرضه کنیم. باید تلاش کرد تا برنامه مدونی برای حضور در بازارهای جهانی ارائه دهیم که مصداق تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌گراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر