کد خبر: 873199
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
موشك‌پراني اسرائيل به سوريه پسا داعش ناكام ماند
وزارت دفاع روسيه مي‌گويد كه 87‌درصد سوريه را از تروريست‌هاي داعش پس گرفته و سردار سليماني فرمانده نيروي قدس ايران از جشن پيروزي بر داعش طي دو يا سه ماه آينده خبر مي‌دهد.
وزارت دفاع روسيه مي‌گويد كه 87‌درصد سوريه را از تروريست‌هاي داعش پس گرفته و سردار سليماني فرمانده نيروي قدس ايران از جشن پيروزي بر داعش طي دو يا سه ماه آينده خبر مي‌دهد. هرچند نيروهاي كرد تحت حمايت امريكا نيز به طور موازي بر دروازه‌هاي رقه، پايتخت داعش، قرار گرفته‌اند ولي رژيم صهيونيستي، نگران شكل‌گيري يك رژيم امنيتي در پشت مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي، تحولات را رصد مي‌كند. پهپادهاي اسرائيلي روز پنج‌شنبه با موشك نقاطي در نزديكي فرودگاه بين‌المللي دمشق را هدف قرار دادند؛ حمله‌اي كه مانند دفعات قبل بي‌پاسخ نماند و يك پهپاد اسرائيلي هدف سامانه دفاع هوايي سوريه قرار گرفت. فيلم هدف‌گيري اين پهپاد به فاصله چند ساعت در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.
 
به گزارش «جوان»، رژيم صهيونيستي كه در شش سال گذشته از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌كرد، اكنون با پيروزي‌هاي ارتش سوريه در نبرد با تروريست‌ها نگران است كه محور مقاومت بتواند ائتلافي را عليه اين رژيم براي آزادسازي جولان تشكيل دهد. به همين خاطر براي تأمين امنيت مرزهاي خود، به حملات پراكنده به خاك سوريه متوسل شده است. به گزارش شبكه الميادين، رژيم صهيونيستي پنج‌شنبه شب با دو موشك اطراف فرودگاه بين‌المللي دمشق را هدف قرار داد. به گفته منابع آگاه، اين دو موشك احتمالاً از جنگنده‌هاي اسرائيلي در خارج از مرزها شليك شده باشد. برخي شبكه‌هاي اجتماعي سوري نيز اعلام كرده‌اند كه اسرائيل اطراف فرودگاه دمشق را با چند موشك هدف قرار داده است. صفحه «ريف دمشق الآن» در فيس‌بوك به نقل از منابع ويژه خود اعلام كرد كه حملات موشكي اسرائيل به اطراف فرودگاه بين‌المللي دمشق، منجر به وقوع آتش‌سوزي شده است، اما هيچ‌گونه تلفات جاني نداشته است. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي دو هفته قبل نيز چندين موشك به مواضع نظامي ارتش سوريه در نزديكي مصياف در جنوب شهر حماه شليك كردند.
 
اسرائيل در چند سال گذشته بارها مواضع نيروهاي مقاومت را در خاك سوريه مورد هدف قرار داده است و ارتش سوريه كه تاكنون در مقابل اين حملات مماشات مي‌كرد، اين بار حملات اسرائيل را بي‌پاسخ نگذاشت. به گزارش پايگاه النشره، ارتش سوريه براي اولين‌بار چندين موشك به سوي اين جنگنده‌ها شليك كرد كه يكي از آنها به‌وسيله يك موشك اسرائيلي ساقط شد. سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي روز جمعه اعلام كرد كه از شش سال پيش براي نخستين بار است كه ضدهوايي سوريه به سوي جنگنده‌هاي اسرائيل شليك مي‌كنند. برخي منابع نظامي سوري گفتند كه اين پهپاد با استفاده از سامانه موشكي «اس200» سرنگون شده است. احتمالاً اين پاسخ سوريه، مقامات صهيونيستي را به تجديد‌نظر درباره انجام عمليات در خاك سوريه وادار كند. سرنگوني هواپيماي اسرائيلي درحالي است كه در هفته‌هاي اخير برخي منابع غربي مدعي شده بودند كه روسيه براي تضمين دادن به اسرائيلي‌ها، به دولت سوريه گفته است كه به حملات اسرائيل پاسخ ندهد.
 
اين حملات درحالي شدت گرفته است كه محور مقاومت در مقابل داعش پيروزي‌هاي زيادي را كسب كرده است و به گفته برخي منابع تا چند ماه آينده تومار اين گروه تكفيري در سوريه پيچيده خواهد شد. اسرائيل يكي از حاميان گروه‌هاي تروريستي در سوريه است كه تاكنون كمك‌هاي زيادي را به اين گروه‌ها براي مقابله با دولت سوريه انجام داده است. در سال‌هاي اخير گزارش‌ها و تصاوير زيادي از مداواي تروريست‌ها در بيمارستان‌هاي اسرائيل منتشر شده است و اخيراً رسانه‌هاي صهيونيستي نيز اسناد حمايت رژيم صهيونيستي از تروريست‌ها را فاش كرده‌اند. حمله هوايي اسرائيل تنها دو روز پس از سخنراني بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل در نشست مجمع عمومي سازمان ملل صورت گرفته است. نتانياهو در سخنراني خود بار ديگر در مورد احتمال گسترش نفوذ ايران در منطقه هشدار داد.  برخي ناظران بر اين باورند كه مقامات اسرائيلي نگران آن هستند كه حمايت ايران از بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه و مشاركت نظامي در جنگ داخلي اين كشور باعث شود كه پس از پايان جنگ، ايران همچنان حضور نظامي خود را در سوريه حفظ كند. به همين دليل، نتانياهو در ماه‌هاي اخير مدعي شده كه اجازه نخواهد داد ايران به مرزهاي اسرائيل نزديك شود و از همه ابزارهاي لازم براي مقابله با آن استفاده مي‌كند. صهيونيست‌ها مدعي هستند كه اين توافق نفوذ ايران در سوريه را تثبيت مي‌كند. نتانياهو حتي براي متقاعد كردن رهبران روسيه براي مقابله با ايران، به مسكو سفر كرد اما نتوانست موفقيتي كسب كند. پس از آن رسانه‌هاي صهيونيستي در گزارش‌هايي مدعي شدند كه اسرائيل بايد براي دفاع از امنيت خود و مقابله با نفوذ ايران و حزب‌الله به تنهايي وارد عمل شود. نگراني صهيونيست‌ها پس از توافق دو ماه پيش روسيه و امريكا بر سر آتش‌بس در جنوب سوريه افزايش يافته و حملات موشكي اين رژيم به خاك سوريه نيز تشديد شد.
  
آزادسازي 87 درصد از دست داعش
نيروهاي مقاومت سوريه در ماه‌هاي اخير موفقيت‌هاي زيادي در مقابل تكفيري‌هاي داعش داشته‌اند و توانسته‌اند بسياري از مناطق تحت كنترل اين گروه را از دست‌شان خارج كنند. به گزارش اسپوتنيك، بيش از 87درصد خاك سوريه از لوث وجود شبه‌نظاميان عضو گروه تروريستي داعش آزاد شده است. علاوه بر اين متخصصان مركز بين‌المللي مين‌روبي نيروهاي مسلح روسيه بيش از 5هزار و 295 هكتار زمين را در خاك سوريه مين‌روبي كرده‌اند كه 2هزار و 956 هكتار در حلب و 2هزار و 339 هكتار آن در پالميرا بوده است. خاطر نشان مي‌شود كه متخصصان مين‌روبي در مجموع 60هزار و 384 مين را در سوريه خنثي كرده‌اند. همزمان با پيشروي نيروهاي مقاومت در ديرالزور، روس‌ها نيز حملاتي را به مواضع تروريست‌ها انجام دادند. به گزارش راشاتودي، وزارت دفاع روسيه روز جمعه اعلام كرد: «زيردريايي «وليكي نووگورود» مستقر در درياي مديترانه با موشك‌هاي كاليبر مواضع تروريست‌ها را در استان ادلب هدف قرار داد.» در بيانيه اين وزارتخانه آمده است: «حمله موشكي غافلگيرانه به استان ادلب مواضع مهم و پايگاه‌هاي آموزش و ادوات زرهي تروريست‌هايي را كه قصد داشتند 29 نظامي روسي در استان حماه را به اسارت درآورند، هدف قرار داد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار