کد خبر: 873191
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
مراسم شيرخوارگان حسيني در سراسر كشور برگزار شد
مراسم شيرخوارگان حسيني به تأسي از حضرت «علي اصغر(ع)» طفل 6 ماهه حضرت امام حسين (ع) و با ياد مظلوميت كودكان بي‌پناه و بي‌دفاع ميانمار، يمن، سوريه، فلسطين و عراق در سراسر ايران اسلامي برگزار شد. اين مراسم در مصلاي تهران با حضور كودكان و نوزادان شهداي حرم و با نداي «حسين حسين» و لالايي مادران شهيدان مظلوم برپا شد.
 
صبح روز جمعه در مراسم شيرخوارگان حسيني، هزاران طفل شيرخوار در حسينيه‌ها و مساجد سراسر ايران و مصلاهاي شهرها با لباس سفيد و سربند حسين (ع)، به ياد طفل شيرخوار حضرت امام حسين (ع) هم نواي شهيد شش ماهه صحراي كربلا شدند.   مراسم شيرخوارگان حسيني كه به همت مجمع جهاني حضرت علي اصغر (ع) همه ساله جمعه اول ماه محرم برگزار مي‌شود، در برخي كشورهاي ديگر نيز برگزارشد. شركت‌كنندگان در اين مراسم نداي حق خواهي و مظلوميت كودكان ميانمار، فلسطين، عراق، سوريه و يمن را سردادند تا جهانيان به خوي خونخواري حق‌ستيزاني كه به نسل كشي مسلمان بي‌هيچ ابايي ادامه مي‌دهند آكاه شوند و به سكوت مجامع بين‌المللي كه نداي حقوق بشر آنان جهان را در بر گرفته است اعتراض كنند.
 
طفلان حسيني به پيشواز محرم آمدند
شيرخوارگان حسيني روز گذشته با حضور خانواده معظم شهداي مدافع حرم، عموم مردم و مادحين اهل‌بيت(ع) و نيز با حضور و سخنراني حجت‌الاسلام صديقي در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد. اين مراسم با قرائت قرآن آغاز شد. در ادامه، گروه سرود «نسيم قدر» به روي صحنه آمدند و برنامه خود را اجرا كردند. سپس تعدادي از مداحان اهل‌بيت(ع) به شعرخواني و مرثيه‌خواني پرداختند. در اواخر اين مراسم پرشور خانواده شهداي تيپ فاطميون حضور يافتند كه با استقبال خوب مردم مواجه شد. فرزندان شهداي تيپ فاطميون هر يك پرچم‌به دست به روي صحنه نمايش آمدند.  قبل از شروع اين مراسم پرشور، خيل عظيمي از خانواده‌هاي شهداي حرم و نيز ساير خانواده‌ها همراه با فرزندان شيرخوار و خردسالشان ديده شدند كه در حال ورود به صحن اصلي مصلاي تهران بودند. برخي از اين خانواده‌ها فرزندان خود را با سربندها و لباس‌هايي كه مزين به نام مبارك اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) بود، آراسته بودند كه مورد توجه خبرنگاران و عكاسان رسانه‌ها قرار گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار