کد خبر: 873190
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد از ترجمه‌اي بودن و وارداتي‌شدن منابع علوم انساني كشور انتقاد كرد و گفت: تا چه زمان نبايد سير حكمت در اسلام و ايران تدريس نشود؟
رئيس هيئت مؤسس دانشگاه آزاد از ترجمه‌اي بودن و وارداتي‌شدن منابع علوم انساني كشور انتقاد كرد و گفت: تا چه زمان نبايد سير حكمت در اسلام و ايران تدريس نشود؟
وي اظهار داشت: نتيجه چنين روشي اين است كه دانشجو تصور مي‌كند هرگامي كه در علم و از جمله علوم انساني، برداشته شده از سوي غربي‌ها بوده و ما هيچ نداشته‌ايم.  رئيس هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد تأكيد كرد: مسئله اينجا است كه كسي مي‌تواند علوم انساني را به‌درستي و شايسته تدريس كند كه نخست و پيش از هرچيز، علوم انساني منشأ گرفته از اسلام و ايران را به منتهاي درجه بياموزد و سپس، علوم غربي را هم به‌درستي و با رويكرد نقادانه دريافت و اين هر دو را براي دانشجو، به‌طور مقايسه‌اي تدريس كند.  ولايتي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد وضعيت كنوني و برون رفت از اين شرايط ضرورت ارتباط عميق و بيش از پيش حوزه و دانشگاه را يادآوري مي‌كند ضمن آنكه اين ارتباط نبايد محدود به برگزاري جلسات تشريفاتي باشد.  وي افزود: بايد سال‌ها كتب بزرگان انديشه اسلام و ايران را تلمذ كرد و آن‌وقت مي‌توان براي دانشجويان از ملاصدرا، هگل، ابن سينا، ارسطو، ابن‌رشد، كانت و... به صورت عميق و مقايسه‌اي مطلب ارائه كرد.  عضو هيئت موسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد تأكيد كرد: آن‌هنگام است كه دانشجو درمي‌يابد كه انديشه ايراني برتر و عميق‌تر بوده يا تفكرات و رشد علمي غرب. اينجا است كه هم انديشه‌ورزي عالمانه و درست را به دانشجو آموخته‌ايم و هم هويت اسلامي و ايراني او را تقويت كرده‌ايم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
0
0
تخصص آبکی خودتان هم که واراداتی بوده است جناب ولایتی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار