کد خبر: 873188
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ايالات متحده امريكا روز سه‌شنبه هفته گذشته، در اولين سخنراني خود در نشست مجمع عمومي سازمان ملل...
دکتر یدالله جوانی
رونمايي ترامپ از ماهيت دولت امريكادکتر یدالله جوانی

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور ايالات متحده امريكا روز سه‌شنبه هفته گذشته، در اولين سخنراني خود در نشست مجمع عمومي سازمان ملل، با متهم ساختن ديگران به اموري، در واقع از ماهيت واقعي دولت امريكا و نظام فاسد و ظالمانه حاكم بر ايالات متحده رونمايي كرد. وي در اين سخنراني تلاش كرد با جدا ساختن مردم ايران از نظام جمهوري اسلامي و رهبران آن، ضمن ادعاي حمايت از مردم، نظام جمهوري اسلامي و دولت ايران را با عناوين مختلف متهم سازد.
برخي از موارد قابل توجه و نقد در سخنراني رئيس‌جمهور امريكا درخصوص ايران عبارت است از:

1 ـ «ايران رژيمي دارد كه آشكارا از قتل عام، مرگ امريكا، نابودي اسرائيل و نابودي بسياري از رهبران و ملت‌هايي سخن مي‌گويد كه در اين سالن هستند.»
2 ـ «دولت ايران يك ديكتاتوري فاسد را پشت يك پوشش كاذب دموكراسي پنهان كرده است.»
3 ـ «رژيم ايران يك كشور ثروتمند با تاريخ و فرهنگ غني را به كشوري سركش با اقتصادي ضعيف تبديل كرده است.»
4 ـ ايران به جاي استفاده از منابع خود براي بهبود زندگي ايرانيان، درآمدهاي نفتي‌اش را صرف   حزب‌الله و ديگر تروريست‌هايي مي‌كند كه مسلمانان بي‌گناه را مي‌كشند و به همسايگان صلح طلب عرب و اسرائيل حمله مي‌كنند.»
5 ـ «ثروتي كه متعلق به مردم ايران است، صرف تقويت ديكتاتوري بشاراسد و تشديد جنگ داخلي يمن و تضعيف صلح در خاورميانه مي‌شود.»

آقاي ترامپ به دنبال طرح موارد اتهامي مذكور، شروع به نسخه‌پيچي كرد و گفت: الف ـ «ما نمي‌توانيم اجازه دهيم كه يك رژيم قاتل، همزمان با ساخت موشك‌هاي خطرناك، به فعاليت‌هاي بي‌ثبات كننده‌ خود ادامه دهد.»
ب ـ «ما نمي‌توانيم توافقي را بپذيريم كه پوشش لازم را براي نهايي‌كردن برنامه هسته‌اي فراهم مي‌آورد.»
ج ـ «توافق با ايران يكي از بدترين و يكجانبه‌ترين معاملاتي است كه تاكنون ايالات متحده امريكا در آن وارد شده است. صادقانه بگويم، اين توافق براي ايالات متحده امريكا خجالت‌آور است و فكر نمي‌كنم كه حرف آخر را در اين باره شنيده باشيد.»
آقاي ترامپ با آن توصيفات بي‌مبنا و بيان آرزوهايش، به آرزوي اصلي‌اش كه در واقع آرزوي تمامي رؤساي جمهور قبلي امريكا در 38 سال گذشته نيز بوده اشاره كرد و از ضرورت تغيير نظام سياسي ايران سخن گفت!
در مورد اظهارات سخيف، جنجالي و بي‌مبناي رئيس‌جمهور امريكا، گفتني‌هاي فراواني وجود دارد و از آن جمله است:

1 ـ آقاي ترامپ به دنبال جداسازي مردم از نظام اسلامي است؛ در حالي كه نظام جمهوري اسلامي، نتيجه يك انقلاب كاملاً مردمي است، اين مردم ايران بودند كه با انقلاب اسلامي، رژيم فاسد، مستبد و وابسته به غرب و امريكا را فرو ريخته و با رأي قاطع خود جمهوري اسلامي را براساس اعتقادات ديني مستقر ساختند. طي 38 سال گذشته، قدرت‌هاي  شيطاني و در رأس آنها شيطان بزرگ يعني امريكا، براي شكست انقلاب اسلامي و براندازي جمهوري اسلامي، تمام توان خود را به كار گرفتند و ‌هر كار و اقدام ممكن را براي رسيدن به اين اهداف انجام دادند. جنگ تحميلي هشت ساله، يك نمونه از توطئه اين قدرت‌ها عليه ملت ايران است. اگر با اين همه توطئه و فشارهاي گوناگون؛ انقلاب اسلامي شعله‌هايش خاموش نشد و جمهوري اسلامي ساقط نگشت، تنها و تنها به دليل مردمي بودن انقلاب و نظام اسلامي است. مردمي كه مسلمان و مؤمن بوده و طي 38 سال گذشته با اتكال به قدرت الهي از انقلاب و نظام جمهوري اسلامي دفاع كرده‌اند.
 
2 ـ آقاي ترامپ مدعي شده در ايران يك دموكراسي كاذب وجود دارد. وي در شرايطي اين ادعا را دارد كه: الف ـ دروغي‌ترين نظام دموكراسي در امريكا مستقر است. دهها سال است كه قدرت سياسي در امريكا، بين جريان سرمايه‌داري سامان يافته در دو حزب سياسي جمهوريخواه و دموكرات در گردش است. آقاي ترامپ خود با صراحت در دوران تبليغات انتخاباتي براي ورود به كاخ سفيد، از فاسد بودن نظام سياسي امريكا سخن گفت. او گفت، مي‌داند كه چگونه سرمايه‌دارها با فريب و نيرنگ قدرت سياسي را به دست مي‌آورند! البته خود او هم با همين روش وارد كاخ سفيد شد!
 
ب ـ امريكا حامي اصلي نظام‌هاي مستبد، ديكتاتور و غير مردمي است. حكومت‌ها و دولت‌هاي خوب از نظر دولت سرمايه‌داري امريكا، آنهايي هستند كه در خدمت منابع امريكايي‌ها و آن هم جريان سرمايه‌داري زالوصفت باشند. از همين رو رژيم فاسد پهلوي كه ايران را به طور كامل در اختيار امريكا قرار داده بود و فقط دهها هزار نفر امريكايي در ارتش ايران حضور داشتند، بهترين حكومت از نظر امريكايي‌ها بود. اكنون حكومت‌هاي خانداني و قبيله‌اي در كشورهايي چون عربستان، بحرين، اردن، كويت و امارات به طور كامل مورد حمايت امريكا هستند. حمايت امريكا از اين حكومت‌ها، تنها و تنها به خاطر وابستگي آنها به ايالات متحده است. اما نظام جمهوري اسلامي به اعتراف تمامي صاحب‌نظران منصف در جهان، يك دموكراسي واقعي با عنوان مردم‌سالاري ديني دارد. چرخش قدرت سياسي در لايه‌ها و سطوح مختلف واقعي بودن اين چرخش قدرت با رأي مردم را اثبات مي‌نمايد. مشكل اصلي امريكا با مردمي بودن دولت‌ها و مسئولان در ايران است. مردمي كه مسلمان، انقلابي، عزت‌طلب و مستكبرستيز هستند؛ مردمي كه در مقابل ظالم مي‌ايستند و از مظلوم دفاع مي‌كنند؛ مردمي كه نمي‌خواهند تحت سلطه امريكا باشند.
 
3 ـ ترامپ جمهوري اسلامي را به صدور خشونت، مخالفت با صلح و حمايت از قتل‌عام‌ها و تروريست‌ها متهم كرده و مي‌گويد، ايران به دنبال نابودي بسياري از رهبران و ملت‌هايي است كه در اين سالن هستند! اين اتهامات واهي در حالي بيان مي‌گردد كه: الف ـ جمهوري اسلامي با هيچ يك از ملت‌هاي جهان مشكل نداشته و ندارد. جمهوري اسلامي پس از پيروزي انقلاب اسلامي با رأي مردم ايران استقرار يافت و پس از استقرار، با تمامي دولت‌ها و ملت‌هاي جهان رابطه برقرار كرد. در اين ارتباط تنها دو رژيم سياسي به دليل ماهيت ضد انساني كه داشتند، يعني رژيم غاصب و اشغالگر قدس و رژيم نژاد‌پرست آفريقاي جنوبي استثنا شدند. اكنون ملت ايران و جمهوري اسلامي، با هيچ ملتي حتي ملت امريكا، مشكل ندارد. مشكل مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي، با چند دولت مستكبر، زورگو و ضد بشري مانند دولت غير مردمي امريكا است. در واقع ملت انقلابي ايران و دولت انقلابي‌اش، با ظلم و ظالم، با استكبار و مستكبر، با ستم و ستمكار، با اشغالگري و اشغالگر مخالف هستند. ملت ايران و نظام مردمي‌اش، از حقوق، استقلال، عزت، كرامت و امنيت همه كشورها و ملت‌ها دفاع مي‌كنند و با متجاوزين به حقوق ملت‌ها مخالف هستند.
 
ب ـ عناوين اتهامي ترامپ به ايران، در واقع بيانگر ماهيت واقعي دولت ايالات متحده است. آقاي ترامپ با اين عناوين و متهم كردن ديگران، به درستي از ماهيت دولت امريكا رونمايي كرد. كيست كه نداند صادركننده اصلي خشونت در جهان، دولت ايالات متحده است. كيست كه نداند در پشت صحنه بسياري از كودتاها در گذشته عليه دولت‌هاي مردمي، امريكايي‌ها حضور داشتند. نمونه برجسته آن، كودتا عليه دولت مصدق در ايران است. كيست كه نداند دولت امريكا در پشت بسياري از قتل‌عام‌ها و كشتارها قرار دارد. آري همگان مي‌دانند حتي خود آقاي ترامپ هم به خوبي و تمام عيار، اين واقعيت‌هاي تلخ و ضد انساني را مي‌داند. هم او بود كه با صراحت گفت؛ امريكا 6هزار ميليارد دلار خرج جنگ‌هاي خاورميانه در سال‌هاي اخير كرده، در حالي كه با اين پول دو بار مي‌شد امريكا را ساخت! آري، هم او بود كه در هنگامه راستگويي براي جمع‌آوري آراي بيشتر، با صراحت هر چه تمام ماهيت رقيب را در جنايت‌آفريني و تروريست‌پروري معرفي كرد و گفت، آقاي اوباما، خانم هيلاري كلينتون و دولت امريكا، مؤسس داعش هستند! آري امريكايي‌ها عامل اصلي صدور خشونت و مرگ به سراسر جهان و به ويژه در جهان اسلام هستند. جنايات خلق شده در سال‌هاي اخير از سوي گروه‌هاي تروريستي ـ تكفيري چون داعش و النصره، بايد به نام امريكا ثبت شود و روزي رهبران سياسي و نظامي ايالات متحده به خاطر اين جنايت‌هاي ضدبشري محاكمه شوند. اين امريكايي‌ها بودند كه با اشغال افغانستان و عراق به بهانه‌هاي واهي، صدها هزار مردم بي‌گناه را در اين دو كشور،‌كشتند و يا آواره و بي‌خانمان كردند. جنايات رژيم كودك‌كش صهيونيستي، نيازي به توصيف ندارد. تاريخ اين رژيم ضد بشري، تاريخ سراسر ظلم و كشتار و جنايت است. دولت ايالات متحده شريك اصلي تمامي اين جنايات است.
 
4 ـ ترامپ مدعي است كه رهبران ايران به جاي استفاده از منابع خود براي بهبود زندگي ايرانيان، درآمدهاي نفتي‌ را صرف كمك مالي حزب‌الله و ديگر تروريست‌هايي مي‌كنند كه مسلمانان بي‌گناه را مي‌كشند.
 
اين ادعا آنقدر سست‌بنيان است كه ردش خيلي نياز به استدلال ندارد. سهم بودجه دفاعي كشور از درآمدهاي نفتي كشور براساس برنامه‌هاي ساليانه كاملاً مشخص است. هرآنچه در اين سال‌ها ايران در منطقه و از جمله به مجموعه‌هايي چون حزب‌الله كمك كرده، در راستاي تأمين امنيت ايرانيان بوده است. ايرانيان به خوبي مي‌دانند كه اگر اكنون كشوري با ثبات، امن و آرام دارند، به خاطر سياست‌هاي دفاعي صحيح جمهوري اسلامي است. حضور مستشاران نظامي و مدافعين حرم در سوريه و عراق، نقش بسزايي در تأمين امنيت پايدار ايران داشته و دارد. تمامي ايرانيان مي‌دانند كه هدف اصلي امريكا از خلق گروهك‌هاي تكفيري ـ  تروريستي چون داعش، ويران ساختن ايران همانند سوريه بود. آري ايرانيان به خوبي‌ مي‌دانند كه دست‌هاي پليد و جنايتكار پشت جنگ‌هاي نيابتي، همان دست‌هايي است كه پشت سر صدام و تجاوز به ايران قرار داشت.
اما نكته مهم ديگر در اين خصوص، تحريم‌هاي امريكا عليه ملت ايران است. امريكايي‌ها از اين تحريم‌ها، با عنوان تحريم‌هاي فلج‌كننده و بي‌سابقه تاريخي ياد مي‌كنند. چگونه است كه آقاي ترامپ خود را طرفدار مردم ايران و مخالف نظام جمهوري اسلامي معرفي كرده، ولي عليه يك ملت اين تحريم‌ها را وضع مي‌كنند.
 
5 ـ اما نكته پاياني درخصوص اين نوع رجزخواني‌هاي جاهلانه و بي‌مبنا، هدفي است كه ترامپ دنبال مي‌كند. وي با اين نوع ايران‌هراسي، فكر مي‌كند مي‌تواند برنامه موشكي ايران را محدود و از زير بار تعهدات امريكا در برجام شانه خالي كند. رئيس‌جمهور امريكا از طريق اين نوع سخنان سخيف، مي‌خواهد با هزينه ايران از برجام خارج شود و يا ايران را متقاعد به مذاكره مجدد درخصوص بندهايي از برجام نمايد. او مي‌خواهد ايرانيان را مرعوب ساخته و وادار به عقب‌نشيني نمايد. در اين خصوص بايد گفت، اين همان اشتباهي است كه طي 38 سال گذشته، تمامي رؤساي جمهور ايالات متحده در قبال ايرانيان مرتكب شده‌اند. از زمان شكل‌گيري تفكر، انديشه و روحيه انقلابي در ايران تاكنون، ايرانيان هرگز مرعوب امريكا نشده و از اين پس نيز نخواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار