کد خبر: 873185
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
روحاني در رژه بزرگ نيروهاي مسلح:
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما براي دفاع از كشورمان از كسي اجازه نخواهيم گرفت، گفت: چه شما بخواهيد چه نخواهيد ما قدرت نظامي و دفاعي‌ خود را آنقدر كه لازم بدانيم تقويت مي‌كنيم.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما براي دفاع از كشورمان از كسي اجازه نخواهيم گرفت، گفت: چه شما بخواهيد چه نخواهيد ما قدرت نظامي و دفاعي‌ خود را آنقدر كه لازم بدانيم تقويت مي‌كنيم.
دكتر حسن روحاني صبح ديروز در سخناني در رژه بزرگ نيروهاي مسلح اظهار داشت: 37 سال پيش ملت ايران به پيروي از سالار شهيدان و اقتدا به اباعبدالله و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف، تماميت ارضي و عزت خود به خوبي دفاع كرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينكه فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژيم استبداد و حاميان مستكبرش پيروز كرد و براي اين سرزمين استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به وجود آورد، به جنگ تحميلي و دفاع مقدس اشاره كرد و تصريح كرد: با وجود اينكه همه قدرت‌هاي بزرگ جهاني در جنگ تحميلي از متجاوزان حمايت كردند اما مردم ما با ايثار و فداكاري توانستند پيروزي‌ها و حماسه‌هاي بزرگ را رقم بزنند.
  
سلاح ما براي دفاع از كشور و ملت‌هاي منطقه است
روحاني در بخش ديگري از سخنانش تأكيد كرد: نيروهاي مسلح و قدرت دفاعي ما همواره براي تحكيم عزت و صلح در اين سرزمين است و قدرت نظامي ما هرگز خود را براي تجاوز به كشوري آماده نكرده اما همواره خود را براي دفاع و بازدارندگي در برابر متجاوزان آماده كرده است. رئيس‌جمهور يادآور شد: متأسفانه در دوران امروز آنگاه كه ملتي آزاد مي‌خواهد براي دفاع از خود با دست خود سلاح مورد نيازش را بسازد مورد اتهام و تهمت مستكبرين جهان قرار مي‌گيرد و بوق‌هاي تبليغاتي آنها به صدا درمي‌آيد، در حالي كه خود آنان هر روز و هر سال ميلياردها بمب را به كشورهاي منطقه سرازير مي‌كنند، طرح‌هايي كه نتيجه آن ويراني در سوريه و عراق بود و ملت‌هاي منطقه را از توسعه، سازندگي و رشد بازداشته است. رئيس‌جمهور بر همين اساس تصريح كرد: سلاح ما براي دفاع از كشورمان و ملت‌هاي منطقه در برابر تجاوز قدرت‌هاي بزرگ و تروريسم است؛ بنده به آناني كه با لحن نادرست و غلط با مردم ايران سخن مي‌گويند، مي‌گويم در روزهاي سختي مردم منطقه چه كسي پذيراي مردم مظلوم منطقه بوده است؟ آن روز كه مردم عراق را به خاك و خون كشيديد، آيا اين ملت ايران نبود كه پذيراي ملت مظلوم عراق بود و آغوش باز خود را به سوي آنان گشود؟ آن روز كه شما گروهك تروريستي را ساختيد و به آنها پول داديد و آموزش داديد و تسليح‌شان كرديد و آنها در عراق، سوريه، افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بيگناه را قرباني كردند، اين كدام كشور بود كه به نداي مردم مظلوم عراق و سوريه و دولت‌هاي تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدم‌كشان و تروريست‌ها نجات داد و امنيت نسبي را در منطقه برقرار كرد؟ روحاني همچنين گفت: آيا آنهايي كه افتخارشان فروش سلاح‌هاي مخرب براي سلب آزادي و راحتي مردم است و آنهايي كه از رژيم صهيونيستي خونخوار كه به عنوان غده سرطاني در اين منطقه، ملت‌ها را مورد تجاوز قرار مي‌دهد، در برابر آن ملتي كه همواره از مظلومان دفاع كرده است، آيا آنهايي كه مسير نادرست ظلمات و تاريكي‌ها را پيموده‌اند در برابر آن ملتي كه با چشم بصير و بينا همواره از مظلومان دفاع كرده‌اند، با يكديگر قابل مقايسه هستند؟
 
صداي ترامپ و نتانياهو، واقعيت حاكمان واشنگتن و تل‌آويو
روحاني اضافه كرد: من بسيار خوشحالم كه امسال در سازمان ملل متحد در ميان همه كشورهاي جهان كه در اين سازمان و مجمع عمومي اجتماع كرده بودند، فقط دو صدا در برابر صداي جهانيان قرار داشت؛ امريكا و رژيم غاصب صهيونيستي دو صدايي بودند كه با صداي همه جهان متفاوت بودند، همه جهان از توافق هسته‌اي حمايت كردند و مسير صلح را مورد امضا قرار دادند اما فقط دو نفر بودند كه از صلح و ايجاد امنيت در منطقه نگران بودند.
رئيس‌جمهور تأكيد كرد: اين يك آزمايشي بود كه واقعيت حاكمان واشنگتن و حاكمان تل‌آويو را به جهان نشان داد، ملت ايران همواره در پي صلح و امنيت در منطقه و جهان بوده است، چه بخواهيد چه نخواهيد ما از مردم مظلوم يمن، سوريه و فلسطين دفاع خواهيم كرد، ما قدرت نظامي و دفاعي خود را آن مقدار كه براي بازدارندگي لازم بدانيم تقويت خواهيم كرد، نه تنها موشك‌هايمان را تقويت خواهيم كرد بلكه نيروي زميني، نيروي هوايي و نيروي دريايي‌مان مورد حمايت همه مردم مسلمان و غيور اين سرزمين است.
  
براي دفاع از كشورمان از كسي اجازه نمي‌گيريم
رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما براي دفاع از كشورمان از كسي اجازه نخواهيم گرفت، گفت: ما اگر عهد و پيماني را با كسي بستيم، تا وقتي پاي آن ايستاده‌ايم كه طرف مقابل به آن احترام بگذارد، ترديدي نداريم زماني كه ملت بزرگ ايران يكپارچه و منسجم با فرامين مقام معظم رهبري و ولايت امر در مسير عزت خود حركت مي‌كند هيچ قدرتي قادر نيست ما را از راه ايستادگي و حق‌مان بازدارد.
در اين مراسم علاوه بر حسن روحاني رئيس‌جمهور، سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشكر علي شهبازي مشاور نظامي رهبري، سرلشكر عبدالرحيم موسوي فرمانده ارتش، سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده سپاه، امير سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه، سردار غلامحسين غيب‌پرور رئيس سازمان بسيج، امير فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي و امير كيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش و سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي حضور داشتند.
  
نمايش 19 موشك در رژه 31 شهريور
در جريان رژه ديروز در تهران، علاوه بر نمايش تجهيزات مختلف يگان‌هاي ارتش، سپاه و نيروي انتظامي، 19 فروند موشك بالستيك ميانبرد و برد بلند نيروي هوافضاي سپاه كه توسط وزارت دفاع ساخته شده است نيز به نمايش درآمد. موشك قيام (شش فروند) موشك قدر اف (دو فروند) موشك قدر اچ (دو فروند) موشك عماد (چهار فروند) موشك سجيل (دو فروند) و موشك ذوالفقار (دو فروند) از جمله سامانه‌هاي به نمايش درآمده بودند. در كنار اين سامانه‌ها، يك فروند موشك بالستيك جديد سپاه نيز با نام خرمشهر نمايش داده شد. اين موشك كه در ادامه موشك‌هاي نسل شهاب است، با برد 2 هزار كيلومتر توانايي حمل چند كلاهك جنگي را دارد. سرجنگي اين موشك به وزن يك تن در فاصله 200 كيلومتري هدف از بدنه جدا مي‌شود.
  
رونمايي از موشك خرمشهر با قابليت خاص
موشك خرمشهر با برد ۲ هزار كيلومتر قابليت حمل چند كلاهك جنگي را دارد. به گزارش فارس، سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه ديروز در حاشيه رژه 31 شهريور نيروهاي مسلح و در جمع خبرنگاران با اشاره به رونمايي از موشك جديد برد بلند خرمشهر، گفت: اين دستاورد توسط وزارت دفاع طراحي و توليد شده و 2 هزار كيلومتر برد دارد. وي ادامه داد: اين موشك سر جنگي را تا هزار و 800 كيلومتر حمل مي‌كند.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تأكيد كرد: ويژگي اين موشك اين است كه به جاي يك كلاهك مي‌تواند چند كلاهك را براي هدف قرار دادن چند هدف حمل كند. سردار حاجي‌زاده افزود: همانطور كه مشاهده شد اين موشك از نظر ابعاد كوچك‌تر و تاكتيكي‌تر شده و در آينده نزديك عملياتي مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار